Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt AGP kort virker ikke, mystisk feil..


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Har nettopp skaffet meg ett nytt AGP kort, en oppgradering fra PowerColor Radeon X850XT PE, til MSI ATI Radeon HD 2600 ProMSI RX2600PRO-T2D256Z/D2 hovedsaklig grunn for oppgradering er full h.264 støtte, men også litt spilling.

 

Hardware:

Dell optiplex gx270, 2GB ddr3200, p4 ht 3GHz Northwood, 478 socket

Compaq/HP EVO 530, 2GB ddr3200, p4 ht 3GHz Prescott, 478 socket

 

Situasjon:

Kortet ser ut til å virke greit i windows, men når jeg kjører f.eks 3dmark05 stopper alt opp, PC-en fryser. kan bevege musa og trykke på numlock, men ingenting i desktoppen svarer. Hvis jeg så trykker ctrl+shift+esc får jeg opp taskmanager også fryser alt, mus og tastatur og! ingen oppdatering på skjermen heller, eneste løsning er restart "the hard way"

 

Hva jeg har prøvd:

Lagt inn siste drivere fra ATI catalyst 7.9, får da feil melding under installasjonen [hardware til drivere finnes ikke, installasjon avbrytes] eller noe i den duren.

Lagt inn drivere som fulgte med på cden, installasjon går som forventet, men kortet virker da som forklart oppforbi.

Formatert pc og lagt inn winxp pro sp2, prøvde så installere på ny, nøyaktig samme problem.

Formatert pc igjen og la inn win2000, nøyaktig samme opplegg.

Prøvde kortet i en annen pc (Compaq EVO 530) nøyaktig samme problem, prøvde også å formatere denne og legge inn win xp pro sp2 på ny, directX9.0c osv, SAMME FEIL!!

Prøvde også å installere heile pakken (CCC osv) den fungere også, men når jeg går på den menyen (for de som er kjent) som har en video av ett flagg som blafrer, så får jeg kun opp ett stillbilde...

 

Så det jeg lurer på er.. ... hehe..

 

Hvorfor virker ikke driverene til ATI (hvorfor får jeg feilmelding om at hardware til driverene ikke finnes)??

Hva er galt (myyyeee lettere å spør enn å svare ja.. hehe)?

Er det noe alternativt jeg kan prøve, eller må jeg bare returnere kortet?

 

Jeg TROR at det kan vær noe opplegg med at kortet er helt nytt, og at det er noe ny teknologi på kortet, en slags PCI-E til AGP bro, som kan lage problemer..

 

Oki, det var hele gårsdagens historie.. håper det er noe hekse kunst trix fra Dere her på forumet.

Hvis ikke må jeg nok ta i bruk retur retten, men har lyst å ha prøvd alt og kansjke til og med forstå hvorfor ting ikke virker, før jeg returnerer kortet (og om jeg skal si at kortet er deffekt gi meg ett nytt, eller si at dette ikke fungerer i mine PC-er..)

Endret av keramikklampe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på om det var noe trøbbel med AGP versjonen av disse korta og driver 7.9 ? Var det ikke ihvertfall noe gærnt med X1950 pro AGP og 7.9 ? Der var rådet å bruke v 7,7 tror jeg .. Tviler egentlig på at dette er situasjonen men ... snodig :-(

 

Si ifra om du finner det ut .. Jeg har litt lyst på et slikt AGP kort. ihvertfall 2400 pro som er hyperbillig..

Endret av Fjodorgrim
Lenke til kommentar

Oki, skal prøve version 7.7 idag etter jobb eingang..

 

hvis ikke det virker så kan du få kjøpe ett "kun to dagers brukt hd2600pro agp" kort.. hehe..

 

Tenkte på 2400 selv, men ville ha litt spill mulighet i tillegg.. siden jeg nå får to PC-er med "greit nok" skjermkort, hd2600pro og x850xtpe er (tror jeg) ca like kraftige, hd2400pro (tror jeg igjen) blir for svakt til å holde følge med x850xtpe

Endret av keramikklampe
Lenke til kommentar

Sjekk at kortet står riktig i(ta deg gjerne ut og sett inn igjen) og att det eventuelt har strømpluggen koblet til.

 

Last ned denne driveren:

http://ati.amd.com/support/drivers/xp/prev...p-cat77-xp.html

 

Av-installer ALL ATI programvare/drivere fra "legg til eller fjern programmer", og slett alle enheter under skjermkort i "datamaskinbehandling" start så maskinen på ny, den skal da gi beskjed om ny maskinvare funnet.

velg avbryt på denne og installer driverversjonen jeg linket til lenger oppe, 7.8 og 7.9 har store problemer med AGP støtten.

Endret av johskar
Lenke til kommentar

Oi, enda en som sier dette! Begynner å bli ganske gira nå, tenk om det virker :D :D :D

 

Er sikker at kortet står skikkelig, og at strøm er koblet på, har også prøvd i to forkjellige PC-er, (pluss glemte å koble til strømmen ene gangen, og når jeg startet PC-en da, kom det opp med store røde blinkende bokstaver, "power is not connected" eller noe slik)

Lenke til kommentar

Meget gira på å prøva tips, fikk jeg lastet ned drivere og avinstallert alt ati som var på PC-en, prøvde installere 7.7 drivere, men off.. samme feil, finner ikke hardware som støttes av drivere.

 

Formaterte PC-en IGJEN og la inn windows xp pro sp2 og directx osv.. samme resultat...

 

Så prøvde jeg installere alt fra ati pakken, UNTATT driverene, gikk fint.

installerte så driverene fra cden som fulgte med, fungerte også fint.

så kjørte jeg dxdiag og testet direct3d og alt det styret som står der, alt succesessful

 

dette lover bra tenkte jeg..

 

kjørte så 3dmark05, /%&¤%#&%/( hang seg igjen, denne gang klikka jeg litt sånn semi på tastaturet, då fekk eg bluescreen.. der sto det at det var filen ati2dvag som var problemet og det var fordi den kjørte en uendelig loop.. antar dette er skjermkort driverene..

 

vel.. noen mer tips? ser mørkt ut dette her..

Lenke til kommentar

hmm.. nope, har ikke prøvd det enda, har riktig driver til hovedkortene, men sikkert ikke siste version, skal prøve det også da..

 

Vil siste version av hovedkort drivere hjelpe? Kommer dette kortet til å kjøre 3dmark05 i sin livstid hos denne frustrerte brukeren? følg med i neste episode av "nytt agp kort" kl.1730.......

Lenke til kommentar
Har hatt en del tull med ati2dvag selv. Har du installert oppdaterte drivere til hovedkortet ditt?

9632158[/snapback]

Ehhrm... Hadde du lest hele tråden hadde du sett att han har gått tilbake til 7.7 drivere fordi nyere enn dette(7.8/7.9) har skikkelig store problemer med AGP biten ;)

7.7 er ikke akkurat gammel den heller da den er fra i sommer :)

Lenke til kommentar
Har hatt en del tull med ati2dvag selv. Har du installert oppdaterte drivere til hovedkortet ditt?

9632158[/snapback]

Ehhrm... Hadde du lest hele tråden hadde du sett att han har gått tilbake til 7.7 drivere fordi nyere enn dette(7.8/7.9) har skikkelig store problemer med AGP biten ;)

7.7 er ikke akkurat gammel den heller da den er fra i sommer :)

9632247[/snapback]

Ehhrm... han skrev drivere til hovedkortet. :p

Lenke til kommentar
Har hatt en del tull med ati2dvag selv. Har du installert oppdaterte drivere til hovedkortet ditt?

9632158[/snapback]

Ehhrm... Hadde du lest hele tråden hadde du sett att han har gått tilbake til 7.7 drivere fordi nyere enn dette(7.8/7.9) har skikkelig store problemer med AGP biten ;)

7.7 er ikke akkurat gammel den heller da den er fra i sommer :)

9632247[/snapback]

Ehhrm... han skrev drivere til hovedkortet. :p

9632260[/snapback]

 

Opps! Sorry! :p KAFFE takk! PRONTO! ;P

 

 

OT: Har du forresten lagt inn alle .net framework versjonene og oppdateringer, før du la inn skjermdriverene?

Endret av johskar
Lenke til kommentar

Da var det meg igjen.. off.. :(

 

Nå har jeg prøvd å laste ned siste drivere til hovedkortet også, sto til og med "AGP Support" i driver beskrivelsen...

 

Identisk feil som før..

 

Og bare for å ha prøvd alt, har jeg nå også lastet ned alle drivere til alt mulig på hovedkort på BEGGE maskinene (Dell GX270 og Compaq EVO 530) oppdatert alt som var mulig. og til og med prøvd andre uoffisielle drivere (av flere forskjellige versioner) som OMEGA drivere.

 

Har også prøvd å skru av alt så går an å skru av av sånn sikkerhets ting, som DEP i windows og CPU mem protetion (eller noe slik) i bios.

 

Intet resultater, eller samme resultater.. off.. ser ut som det kun er en ting igjen å gjøre... :no:

 

Jaja, har ihvertfall prøvd.. om jeg bare hadde brukt alle de timene jeg har sløst bort på dette, til å heller jobbe overtid, så hadde jeg vel hatt nok penger til å kjøpe meg ett nytt hovedkort med PCI-E og ett bedre PCI-E skjermkort...

 

jaja live and learn, takker for alle tips jeg har mottatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...