comcom Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hei. Driver for tiden å lager en turistportal, som kunden håper skal få besøkende fra sørlige deler av Europa. I den forbindelse lurer jeg på skjermoppløsning hos brukerne i disse landene? ( Tyskland, Frankrike, Italia osv.) Er det som i Norge, der de aller fleste sitter med skjermer på 1024px og oppover? Eller sitter mange med 800 skjermer enda? Noen som har peiling på dette? Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Du sier det vel selv? Hvis du skal lage en portal for "alle" hvorfor tenker du da på å bruke 1024px? Hva med de eventuelt få som har 800px oppløsning? Lenke til kommentar
comcom Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Du sier det vel selv? Hvis du skal lage en portal for "alle" hvorfor tenker du da på å bruke 1024px? Hva med de eventuelt få som har 800px oppløsning? 9624667[/snapback] Min kunde vil gjerne ha en side med plass for så mye reklame som mulig, og vil da gjerne ha en så bred side som mulig. (Portalen skal reklamefinansieres) I Norge er det ikke mange prosentene som sitter med skjermer som er smalere enn 1024px. (ca. 4-5% av mine brukere) Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Det er min formening at en side bør kunne vises på 1024x768. Når det er sagt så bør en side benytte full skjermbredde på større skjermer og ikke "være låst" til en oppløsning slik jeg ser mange sider er i dag. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Må bare ta det opp siden jeg reagerte så sterkt på det. Det gjelder hjemmesiden din www.bjost.com hva sier www.startsiden.no til at du har den slik, tror du? Lenke til kommentar
comcom Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Må bare ta det opp siden jeg reagerte så sterkt på det. Det gjelder hjemmesiden din www.bjost.com hva sier www.startsiden.no til at du har den slik, tror du? 9624736[/snapback] Nå forstår jeg ikke hva du reagerte på ? Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Bruk evnene til gode mennesker og lag den flytende med min/maks. Problem solved. Lenke til kommentar
pakke Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Flytende layouter har sine ulemper det også, for eksempel vil for mye tekst i bredden fort gi veldig dårlig lesbarhet. Min/maks et godt tips, men som sagt bør du bl.a. passe på at ikke brødtekst får for mye bredde. Hvis vi antar at 4-5% av brukerne har 800x600 som oppløsning som du sier, så kan du jo regne litt på det selv og tenke igjennom hvor mange brukere du har råd til å "miste". Dersom du har 10.000 besøk vil 5% av disse tilsvare 500 brukere. Ved 100.000 besøkende vil altså 5000 av disse være avhengig av en layout tilpasset steinalderoppløsning. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Pakke: Så nevnte jo jeg en maks bredde, slik av vi slipper dette problemet. Lenke til kommentar
Speedy610 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Må bare ta det opp siden jeg reagerte så sterkt på det. Det gjelder hjemmesiden din www.bjost.com hva sier www.startsiden.no til at du har den slik, tror du? 9624736[/snapback] Må bare ta det opp siden jeg reagerte så sterkt på det. Det gjelder hjemmesiden din www.bjost.com hva sier www.startsiden.no til at du har den slik, tror du? 9624736[/snapback] Nå forstår jeg ikke hva du reagerte på ? 9624752[/snapback] kimthoma mener vel at du kopiere fra siden til startsiden. Tror ikkje startsiden liker det tror jeg men stå på Lenke til kommentar
comcom Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Hei. Kopiert fra ABCStartsiden har jeg absolutt ikke gjort.. Kan ikke se hvordan dere kan si det. Må jo gå ann å linke til de samme sidene uten at man blir beskyld for å kopiere. Har også denne siden kopiert fra Startsiden også?? LINK Utrolig argument. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Grunnen til at jeg ikke har sagt noe mer i denne tråden var at jeg synes det er rimelig frekt av deg å gjøre det slik som du har gjort. Du har samme layout som startsiden omtrent i alle fall. Du kaller siden din for "startsiden" og dermed kan forveksles med startsiden.no som igjen kan virke forvirrende for mange. Hvis du ikke ser det så er det vel ikke noe å diskutere. Jeg jobber ikke for startsiden.no men hadde jeg gjort det hadde jeg nok vært litt mer engasjert. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Hvis vi kan komme litt tilbake til topic... Hvorfor ikke kjøre reklamene i høyden istedet. Jeg regner med at bredden er for å ha en egen sidebar med reklame a'la itavisen etc. Ha heller bannere øverst, etter første artikkel, og nederst. Ikke pent, men gir ikke en så trang side. -C- Lenke til kommentar
comcom Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Grunnen til at jeg ikke har sagt noe mer i denne tråden var at jeg synes det er rimelig frekt av deg å gjøre det slik som du har gjort. Du har samme layout som startsiden omtrent i alle fall. Du kaller siden din for "startsiden" og dermed kan forveksles med startsiden.no som igjen kan virke forvirrende for mange. Hvis du ikke ser det så er det vel ikke noe å diskutere. Jeg jobber ikke for startsiden.no men hadde jeg gjort det hadde jeg nok vært litt mer engasjert. 9632283[/snapback] Jeg må si som deg. Synns også det er rimelig frekt å påstå at jeg har samme layout som Startsiden. Eneste jeg ser som er det samme, er at vi har noen like linker, og det kan da ikke sies å være samme layout. Og når det gjelder beskrivelsen "Startside" Så er det mange hundre sider med samme navn / beskrivelse. Lenke til kommentar
comcom Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Hvis vi kan komme litt tilbake til topic... Hvorfor ikke kjøre reklamene i høyden istedet. Jeg regner med at bredden er for å ha en egen sidebar med reklame a'la itavisen etc. Ha heller bannere øverst, etter første artikkel, og nederst. Ikke pent, men gir ikke en så trang side. -C- 9632545[/snapback] Reklame i høyden er noe hersk, spør du meg, og kunden vil ikke ha det. Så det blir nok å lage en side i 800px + reklame til høyre. Men takk for svar, og en fin helg til dere alle. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Reklame til høyre er værre imho. Men det er vel en smakssak... Jeg bruker adblocker uansett... -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå