gbraut Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hei Min bedrift står overfor et valg om å velge webspråk. Valget står mellom .Net eller Java. Vår .Net programmer har sluttet og ingen har denne kompetansen. Spørsmålet står om vi skal lære oss .Net eller kode om alt til Java. Det er størst stemning for Java, men etter å lest en del om .Net er jeg litt mer lysten å fortsette med .Net I denne forbindelse lurte jeg på noen har noen gode grunner til å hvorfor velge .Net? Jeg vet at det går bra integrasjon mellom .Net og SQL, men er integrasjonen bra sammen med PL-SQL? Gunhild Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Tja, Hva slags platform kjører dere? Hvis Microsoft så vurder følgende: 1. Oracle er støttet direkte i Visual Studio, altså i .NET 2. .NET ER Microsoft og integrert i OS'et på en måte INGEN andre er 3. Lage web applikasjoner, PDA og smartphone etc. i .NET er en lek 4. .NET oppdateres med Windows Update automatisk 5. .NET komponenter kan brukes i alle andre .NET programmer uten større vanskeligheter 6. Nevnte jeg at .NET er Microsoft sin storsatsing og JAVA ikke er det ;-) Prøver å tenke ut noen fordeler med Java......... nix - kommer ikke på noen, men noen kommer sikkert til å prøve å felle dette svaret - hehe Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Spørsmålet ditt er nok ikke på et helt nøytralt fora, her under .net, men jeg må nesten støtte meg til det HDSoftware her sier. Jeg kan egentlig ikke se noen store fordeler med Java. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg støtter HDSoftware her. Så lenge dette kun skal kjøre på Windows maskiner, ville .NET vært det beste valget av maaange grunner. Personlig vil jeg også si at Visual Studio er det beste utviklingsverktøyet som finnes, og dere vil spare mye tid på å bruke det framfor Eclipse eller Netbeans. En ting jeg synes er veldig hendig, er at du kan manipulere databasene rett i IDE-en som en toolbar på siden. Veldig hendig! Samt at du har databasetilkoblingsmuligheter for SQL, OLEDB, ODBC og Oracle i System.Data Lenke til kommentar
gbraut Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Det var noen gode grunner, takk. Bedriften er en skole, og webgrensesnittet bør kjøre på alle platformer. Skolens maskiner er kun microsoft. Tja, Hva slags platform kjører dere? Hvis Microsoft så vurder følgende: 1. Oracle er støttet direkte i Visual Studio, altså i .NET 2. .NET ER Microsoft og integrert i OS'et på en måte INGEN andre er 3. Lage web applikasjoner, PDA og smartphone etc. i .NET er en lek 4. .NET oppdateres med Windows Update automatisk 5. .NET komponenter kan brukes i alle andre .NET programmer uten større vanskeligheter 6. Nevnte jeg at .NET er Microsoft sin storsatsing og JAVA ikke er det ;-) Prøver å tenke ut noen fordeler med Java......... nix - kommer ikke på noen, men noen kommer sikkert til å prøve å felle dette svaret - hehe 9625476[/snapback] Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Webgrensesnittet er jo uavhengig av teknologien bak, som styrer alt sammen. Det som blir parset til browseren vil jo alltid kun være html/js uansett, liksom. Spørsmålet er jo bare hvilket OS serveren som skal kjøre applikasjonen har. Lenke til kommentar
gbraut Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Litt fjern tidligere i dag skjønner jeg. Vi har flere webservere, det er både windows og linux servere. Vi har flest linux servere. Det var noen gode grunner, takk.Bedriften er en skole, og webgrensesnittet bør kjøre på alle platformer. Skolens maskiner er kun microsoft. Tja, Hva slags platform kjører dere? Hvis Microsoft så vurder følgende: 1. Oracle er støttet direkte i Visual Studio, altså i .NET 2. .NET ER Microsoft og integrert i OS'et på en måte INGEN andre er 3. Lage web applikasjoner, PDA og smartphone etc. i .NET er en lek 4. .NET oppdateres med Windows Update automatisk 5. .NET komponenter kan brukes i alle andre .NET programmer uten større vanskeligheter 6. Nevnte jeg at .NET er Microsoft sin storsatsing og JAVA ikke er det ;-) Prøver å tenke ut noen fordeler med Java......... nix - kommer ikke på noen, men noen kommer sikkert til å prøve å felle dette svaret - hehe 9625476[/snapback] 9626565[/snapback] Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Da blir jo spørsmålet evt. om det er bestemt hvilke servere dette skal kjøre på da. Man KAN kjøre .net på linx også (Mono), men da ville jeg nok heller satset på Java. På Windows-servere er det, som sagt over, å anbefale .net. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå