Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

XP hopper over "F6 Thirdparty/raid/scsi) skjermen!

Anbefalte innlegg

Jeg har 4x150gb i raid 0. tenkte å legge win xp pro på dette array.

Etter jeg booter med Win XP CD så går skjermen svart og etter ca et par minutter kommer det blå skjerm der står det "trykk enter for å installere XP".

Så jeg kommer aldri til den skjermen hvor man skal trykke F6 for å installere på thirdparty/raid osv... den bare hopper over den lissom....

Har testa sammaXP- CD på andre maskinen og der funker den bra og den skjermen kommer opp..

Noen som vet hva kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har 4x150gb i raid 0. tenkte å legge win xp pro på dette array.

Etter jeg booter med Win XP CD så går skjermen svart og etter ca et par minutter kommer det blå skjerm der står det "trykk enter for å installere XP".

Så jeg kommer aldri til den skjermen hvor man skal trykke F6 for å installere på thirdparty/raid osv... den bare hopper over den lissom....

Har testa sammaXP- CD på andre maskinen og der funker den bra og den skjermen kommer opp..

Noen som vet hva kan gjøres?

9624435[/snapback]

Jeg har benyttet meg av nLite for å "slipstreame" driverne direkte på en installasjonsCD med godt resultat (google "nlite slipstream", jeg er lat). Vil forøvrig nevne at etter min erfaring gir software raid faktisk bedre ytelse samt at det er enklere å sette opp ... og ikke minst tryggere. Dette gjelder naturlighvis ikke om du har ekte raid. Men det har du ikke for da trenger du ikke drivere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...