engedale Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg har en 90 modell Audi 80 1.6 TD Intercooler. (Den gamle typen med mekanisk dieselpumpe, ikke TDI) Denne fikk skiftet register reim hos et VAG verksted for en stund siden Jeg har opplevd endel problemer etter register reim bytte, følgende skjedde etter bytte (var helt i orden før bytte): - Bilen går å små lugger ved lite gass pådrag (feks kø kjøring, meget rolig kjøring i byen osv). Dette skjer uavhengig om motoren er kald eller varm. Så fort jeg gir litt mer gass, blir luggingen borte. - Motoren er vond å starte ved varm motor. Den starter gjerne idet jeg slipper nøkkelen (altså på tilbakeslaget). - Temparaturen gikk opp med ca 5-6 grader ved høy belastning i feks motbakker. Jeg har ikke klaget på dette, fordi den dro like godt som før, og bruker ikke noe mer diesel enn før, så tiden har gått, og det er derfor for sent å reklamere. Det jeg lurer på er om noen har tips om noen som har peiling og utstyr til å time inn disse gamle VAG motorene med mekanisk diesel pumpe? Kunne vært greit å fått det i orden. Gjerne på et VAG verksted, kanskje noen som er litt eldre, og har holdt på med disse tidligere? Hilsen: Morten Engedalen Email: [email protected] Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 For meg høres det rett og slett ut som om reima ikke er rett på så tannhjula er et hakk feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå