Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer etter register reim skifte


engedale

Anbefalte innlegg

Jeg har en 90 modell Audi 80 1.6 TD Intercooler.

(Den gamle typen med mekanisk dieselpumpe, ikke TDI)

Denne fikk skiftet register reim hos et VAG verksted for en

stund siden

 

 

Jeg har opplevd endel problemer etter register reim bytte,

følgende skjedde etter bytte (var helt i orden før bytte):

 

- Bilen går å små lugger ved lite gass pådrag (feks kø kjøring, meget

rolig kjøring i byen osv). Dette skjer uavhengig om motoren er kald

eller varm. Så fort jeg gir litt mer gass, blir luggingen borte.

 

- Motoren er vond å starte ved varm motor. Den starter gjerne idet jeg

slipper nøkkelen (altså på tilbakeslaget).

 

- Temparaturen gikk opp med ca 5-6 grader ved høy belastning i

feks motbakker.

 

 

Jeg har ikke klaget på dette, fordi den dro like godt som før, og

bruker ikke noe mer diesel enn før, så tiden har gått, og det er derfor

for sent å reklamere.

 

 

Det jeg lurer på er om noen har tips om noen som har peiling og utstyr til

å time inn disse gamle VAG motorene med mekanisk diesel pumpe?

Kunne vært greit å fått det i orden. Gjerne på et VAG verksted, kanskje

noen som er litt eldre, og har holdt på med disse tidligere?

 

 

 

Hilsen:

Morten Engedalen

Email: [email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...