Dotten Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hinter du til Dommedagsfjellet? Lyset der var fint, i ekte katolsk stil vel å merke. 9646347[/snapback] Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Når han stoppet opp og møtte det frykteligste og mest skremmende monsteret ungene mine noensinne hadde sett, mens resten av "teamet" kunne komme seg i sikkerhet. Noe som førte til at han fulgte dette uhyret av noen dimensjoner (det ga ungene mareritt) ned i det dype intet. En slik selvoppofrelse tror jeg satte sine dype spor i dem, de snakker hele tiden om det. Det "værste" er vel at jeg nekter å vise ungene de to siste i serien, fordi jeg undervurderte hvor skummel de filmene er for små barn. Så de vet jo ikke hvordan det ender Men de skal få se det om et år eller to. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Ville ikke To Tårn hjulpet siden du ser hvordan det gikk der? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Alle scenene med Frodo & co er ganske trist gjennom de to siste filmene, så små barn burde ikke se det egentlig, alt ender jo godt til slutt, men utrolig trist slutt. Lenke til kommentar
edge Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Favoritten er mot slutten av ROTK, når alle kneler for Frodo & Co Eventuelt scenen i V for Vendetta, når Parlament sprenges Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 1. Rohans ritt på Pelennor Fields 2. Siste lyssabelkampen mellom Luke og Darth Vader i Star Wars: Return of the Jedi Advarsel! Den er klippet litt teit på denne videoen Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Froskeregnet i "Magnolia". Glem blodsprut, glem heftige eksplosjoner... dette er faktisk noe av det aller stiligste jeg har sett på film. "For Frodo"-scenen i Return of the King når også høyt. Så patetisk det enn er, får ofte en tåre i øyekroken av den scenen. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Denne scenen fra The Fountain er nok den som har størst gåsehudfaktor: Lenke til kommentar
Saetre Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Har ikke sett den filmen men siden den har en kul scene kan det være at jeg ser den seinere. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Det er en film som kun består av kule scener. Faktisk den beste filmen som har blitt laget på denne siden av tusenårsskiftet. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Sant, det. Men Platekompaniet kjører tidenes mest grusomme omslag på DVD-en, så jeg vurderer å vente på en spesialutgave med et omslag som er rettferdig mot filmen. En episk scene jeg kommer på i farta: På starten av The Mummy Returns, når Skorpionkongen og hans monstre har inntatt den store, egyptiske byen. Vanvittig ultratotalbilde som seiler mot høyre mens vi ser byen bli oversvømt av de onde skapningene! Hell yeah! Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) o_CIdZJBx1k Ikke rent få andre scener heller. Endret 6. oktober 2007 av Carl M Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Slutt-scenen i Terminator 2, der Terminator (Schwarzenegger) må ødelegges ved å senkes ned i det flytende stålet. (Hvordan får man "Youtube-vindu" i en post, forresten? ) Endret 6. oktober 2007 av Lefse Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Kom på denne. http://www.youtube.com/watch?v=Ff5DlpZiMZ0...0Willem%20Dafoe "THERE WAS A FIREFIGHT!" Endret 6. oktober 2007 av lago Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 - Slutten av løvenes konge, når Simba står på tuppen av løvefjellet. - Bakgårds-kampen i The Matrix: Reloaded. - Og mange andre scener som er nevnt flere ganger i tråden allerede Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Er ikke så utrolig epic men men: Mesteparten i Requiem for a dream gir meg gåsehud. Ihvertfall når moren holder den utrolig triste talen. Og ikke minst sluttscenene.Requiem må være en av verdens beste filmer. OG seff endel scener i The Fountain også. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 En scene som gir deg gåsehud er ikke automagisk "episk". Ikke misbruk uttrykket. Troy hadde noen flotte scener som i alle høyeste grad kan kalles episke, både i den gamle og den nyere tolkningen av ordet. I tillegg kan jeg gjenta det LarsP skrev om The Fountain. En lekkerbisken både for øyet, øret og sinnet. Og da spesielt sluttscenen. Lenke til kommentar
Teig Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Favoritten er mot slutten av ROTK, når alle kneler for Frodo & Co 9646533[/snapback] Kunne ikke vært mer enig der. Pokker for en scene! Lenke til kommentar
Speik Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 The Ecstasy of Gold-scenen "The Good, the Bad and the Ugly" er en av historiens desidert beste filmer, og kanskje den aller mest episke av dem alle. Filmen er full av fantastiske scener og fantastisk musikk, men Graveyard-scenen på slutten er sjelden overgått. Hemmeligheten bak denne episke scenen er musikken. Når noen komponerer ett fantastisk stykke musikk til en film, blir akkurat det temaet gjentatt helt til det mister sin betydning (eksempel Requiem for a Dream). Men her, er ikke det tilfellet. Ennio Morricones score til GBU består av temaer som blir gjentatt flere ganger, men den aller beste melodien blir spart til slutten av filmen og brukt bare én gang. Dette forsterker en allerede fantastisk filmet scene, og gjør det til en av mine personlige favoritter. Youtube Lenke til kommentar
athorb Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Så enig, fantastisk scene. Jeg synes hele 2001 er rimelig episk, men da spesielt scenen hvor Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor HAL blir uskadeliggjort. Gripende scene. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Rettsalscenen i Boondock Saints 9627793[/snapback] Frysninger deluxe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå