Gå til innhold

Lansert: Zune 4, 8, 30 og 80

Anbefalte innlegg

Microsoft Zune

new-zune-family.jpg

Da var Microsoft sitt motspill til nye iPoder lansert.

Zune lanseres i nye 4 og 8 GB flashmodeller, pluss en 80 GB modell for de som vil ha mer lagringskapasitet. Det er et relativt nytt design på denne tingesten, med en "squircle" som visstnok nå er berøringsfølsom.

Bilder;

zc3.jpg

Zune 30 og 80.

zc7.jpg

Zune 4 og 8.

Video;

Rm-kSGE_g4w

Informasjon oppdateres fortløpende!

Min mening; MS gjør det bedre, men de har et stykke for å matche iPod touch og den største iPod classic. Her er de største minusene ved å gå Zune:

• For lite lagringsplass jevnt over.
  • Fortsatt ingen nedlasting over WiFi.
  • Bruker fortsatt ikke WMP11 til å synkronisere - dog er programvaren blitt kraftig oppdatert.

Det er dog noen lys i tunnelen;

• Friskt design med oppdatert UI
  • Trådløs synkronisering med PC over WiFi
  • 80 GB modellen kommer med "premium" hodetelefoner - endelig noen som har forstått det.
  • 3 millioner spor online - 1 million av disse er uten DRM.

Endret av iMono
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*slettet*

EDIT:

Fant ut nå at de specsene jeg sammenliknet med var på Zune, ikke Zune 2. :blush: Har stor tro på flash-modellen :) Der avhenger mye av prisen føler jeg, men den er generelt svært najs.

Noen som har noen mål på denne? Hva med batteritid?

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Akkurat som med ipod modellene som ble gitt ut er det masse styr om et stort selskap som gir ut spillere som egentlig ikke har noe nytt for seg. Jo da, sikkert fine spillere, men ikke akkurat banebrytende

Lenke til kommentar

Det man kjøper når man kjøper disse multimedia-produktene fra MS og Apple er merkevaren og ikke kvalitet over produktet. De låser deg grundig til sine proritære løsninger og nettbutikker.

Har man ikke et absolutt behov for å være låst til noens løsninger så florerer det med bedre produkter som ikke låser deg til en distribusjonskanal eller maskinvare.

Lenke til kommentar
Det man kjøper når man kjøper disse multimedia-produktene fra MS og Apple er merkevaren og ikke kvalitet over produktet. De låser deg grundig til sine proritære løsninger og nettbutikker.

Har man ikke et absolutt behov for å være låst til noens løsninger så florerer det med bedre produkter som ikke låser deg til en distribusjonskanal eller maskinvare.

Er ikke uenig med det første du skriver, men det at det florerer med bedre produkter, kan jeg ikke se at stemmer. Ønsker man en 80GB spiller,er det dessverre ikke mange å velge mellom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

det blir definitivt kjøp av en Zune 8! storfornøyd med min Zune 30 gb, men det frister med en mindre spiller.

Hvis jeg skaffer meg en slik en fra USA, er det mulig å bruke den skikkelig her da? Trenger ikke Zune Marketplace.

9634419[/snapback]

Ja, du trenger vel ikke å bruke Zune marketplace men mindre du skal kjøpe musikk, så det bør nok gå :)

Lenke til kommentar

Er ikke uenig med det første du skriver, men det at det florerer med bedre produkter, kan jeg ikke se at stemmer. Ønsker man en 80GB spiller,er det dessverre ikke mange å velge mellom.

9637032[/snapback]

Trist det der, ikke alle som kan nøye seg med småtasser på 8gb osv. Er vel bare Apple, MS og Archos som har slike spillere, og eneste av dem som ikke krever programvare for overføring av filer er Archos. Disse er derimot digre, og er vel mer video enn musikkspillere. Spesielt tilgjengelige er de heller ikke.

Lenke til kommentar

9634442[/snapback]

Nja, det stemmer forsåvidt med Apple, men Zune har faktisk ganske god lyd; veldig varm presentasjon som passer utmerket til rock. Bare synd at Microsoft må bruke de samme idiotiske løsningene for overføring av musikk som Apple. Hvorfor bruke en skinna versjon av Media Player når det blir mye enklere for dem og forbrukerne å bare bruke den Media Playern de allerede har? :mad:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+32asd4f
Er det noen som har kjøpt en Zune 2 enda? Vurderer å kjøpe en i julegave til søstern, kan man bruke US-versjonene i Norge, eller har de lagt inn noen begrensninger?

jeg har Zune 30gb. første generasjon. vurderer en Zune på 8gb. du får egentlig ikke installert det på norsk OS. men det finnes en fiks som ordner det. har ikke den her siden pcen er på rep.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

nei, det funker kun på et amerikansk OS. Microsoft har ikke sagt noe om lansering utenfor USA så det er uvisst. så blir nok en bestilling fra USA for min del.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
jeg har Zune 30gb. første generasjon. vurderer en Zune på 8gb. du får egentlig ikke installert det på norsk OS. men det finnes en fiks som ordner det. har ikke den her siden pcen er på rep.

Mr. 170 kan du være så snill å forklare denne fiks'n du pratet om når du får tilbake PC-en fra rep?

Endret av hadoj
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+32asd4f

Mr. 170 kan du være så snill å forklare denne fiks'n du pratet om når du får tilbake PC-en fra rep?

Bare å følge en guide som gjør at Zune vil virke på norsk os. nå har jeg ikke link til den fiksen ettersom jeg bruker mobilen nå.

Bestillt meg en 8 gb rød fra amazon.com. har den vel i løpet av måneden :) Hadde egentlig lyst på en "customized" men fant ikke ut hvordan jeg kom meg inn på Zuneoriginals.net før amazon hadde sendt den andre. (siden er sperret for folk utenfor USA)

edit: it24.no får inn 8 gb sort på mandag (i dag). pris ca 1500 kr.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...