Agrostar Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Eg driv å laga kabinett i tre og skal no til å sette inni hardwaren. Men eg lurde på kvar eg skal jorde meg med armbandet? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Først av alt så er jording av deg selv nokså unødvendig, dette med statisk elektrisitet på PC-komponenter er et overdrevent problem. Men det skal vel funke å sette klemma på jord i stikkontakt. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Hmm, kan nesten ha ein diskusjon rundt om jording er nødvending eller ikkje. Men over til det du sa, eg har ikkje jording på rommet der datan er Kva da? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Holder jo å ta i noe av metall... Da lades du jo ut... Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Poenget er å ha samme ladning som de komponentene som du skal ta på. Løsningen ligger i å ta på kabinettet med begge hendene før du rører noen av komponentene. Edit glemt at du hadde trekabinett. Ta på noe av metall inne i kabinettet. (Rammen) Endret 3. oktober 2007 av Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Kjapp løsning: Kople til strøm på PSU, og ta på den. Du har da et slags metallkabinett jordet til støpselet Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Først av alt så er jording av deg selv nokså unødvendig, dette med statisk elektrisitet på PC-komponenter er et overdrevent problem. 9624354[/snapback] Dette vil jeg gjerne ha litt mer utdypet, takk. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Først av alt så er jording av deg selv nokså unødvendig, dette med statisk elektrisitet på PC-komponenter er et overdrevent problem. 9624354[/snapback] Dette vil jeg gjerne ha litt mer utdypet, takk. 9641967[/snapback] Altså, det kan selvfølgelig skje at du lades ut mot en følsom komponent, men sjagsene for dette er rett og slett så små. Såfremst du ikke kommer i nylon-grilldressen på en fluffy-gulvmatte på gulvet så ville jeg ikke bekymret meg, såfremst det ikke er svært dyre komponenter. Hvis du går ut og stikker fingern i jorda før du begynner, så skal det litt til å lade seg opp igjen før du kommer inn til maskinen igjen. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg bruker et antistatisk armbånd jeg fikk på skolen, og låner med en matte hjem når jeg bygger pc. IKT-Servicefag er gøy Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Først av alt så er jording av deg selv nokså unødvendig, dette med statisk elektrisitet på PC-komponenter er et overdrevent problem. Men det skal vel funke å sette klemma på jord i stikkontakt. 9624354[/snapback] på et vis, ja.... du bør jorde komponentene også(matte og antistatisk armbånd+lenke koblet til jord med 1M ohm's motstand i funker vel best) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå