Rampage Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Har du sett Dark side of the moon?Det er en retorisk lek med hjernen og jeg kan betrygge deg om at det fant sted. Veldig bra Mockumentary hvis det kan gå under den sjangeren. 9639070[/snapback] Akkurat den jeg foreslo tidligere. Absolutt noe å få med seg. Men jeg vil kalle det en dokumentar og ikke en mockumentary (kommer litt ann på hvordan du ser det). Uten å gå altfor dypt i det. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hva har du funnet ut? Do share with the rest of the class Jimmy. 9639113[/snapback] Jeg har funnet ut at det ikke har vært mennesker på månen. (imo) Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 ok, men et sted så er hele astronauten i skyggen til landingsfartøyet, men h*n er helt hvit, og som man ser på et annet så er h*n svart dekket av skyggen. hvordan er det mulig? 9639085[/snapback] Det finner du ut her. 9639098[/snapback] slik jeg forstod det var det bakken som reflekterte? suger i engelsk Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Tror det er vansklig å forklare hvorfor skyggene går i hver sin rettning, de hadde jo bare en lyskilde, sola. 9639007[/snapback] Dette er ganske enkelt forklart. F. eks. her eller her Forklaringen på samme bakgrunn finner du f. eks. her 9639037[/snapback] har du sett den dokumentaren som er linket før, der når den ene spiller golf og en annen surrer rundt, men på den andre er det bare 1 person og et slags apparat. synes ikke den du linket til forklarte det, men så er jeg dårlig i engelsk å da xD 9639106[/snapback] Det er lenge siden jeg har sett disse videoene. Kan du fortelle meg hvilken video du prater om, og gi en tidskode for når det du prater om vises, så skal jeg se hva jeg finner. Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 http://video.google.com/videoplay?docid=-1138935117048624484 Det står at den ble uploada i 2006, vet ikke når den ble sendt Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 http://video.google.com/videoplay?docid=-1138935117048624484Det står at den ble uploada i 2006, vet ikke når den ble sendt 9639140[/snapback] Ehem. Det var ikke det jeg mente. Når i filmen viser de det golfgreiene? Altså hvor langt inn i filmen er det du prater om. (Jeg gidder ikke sitte i 40 min. for å finne den ene tingen du prater om) Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hva har du funnet ut? Do share with the rest of the class Jimmy. 9639113[/snapback] Jeg har funnet ut at det ikke har vært mennesker på månen. (imo) 9639129[/snapback] You've proven my point kind sir. Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 fant et youtube clip http://youtube.com/watch?v=0EwejwlSgdk Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har funnet ut at det ikke har vært mennesker på månen. (imo) 9639129[/snapback] Hvilket ene argument er det som gjør at du ikke tror på at det har vært menn på månen? Jeg vil ikke ha link til en film eller noe lignende, bare én grunn, en solid bit med fakta som motbeviser det som er blitt bevist hundre ganger av tusenvis av mennesker som var involvert i prosessen. Du må gjerne inkludere bilde og kilde, sånn at vi får avsluttet det med en gang. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har funnet ut at det ikke har vært mennesker på månen. (imo) 9639129[/snapback] Hvilket ene argument er det som gjør at du ikke tror på at det har vært menn på månen? Jeg vil ikke ha link til en film eller noe lignende, bare én grunn, en solid bit med fakta som motbeviser det som er blitt bevist hundre ganger av tusenvis av mennesker som var involvert i prosessen. Du må gjerne inkludere bilde og kilde, sånn at vi får avsluttet det med en gang. 9642005[/snapback] Helt enig! Har lest litt rundt dette og alle konspirasjonsteoriene her blir jo tilbakevist gang på gang... man må komme med noe håndfast og skikkelig begrunnelse. Hjelper ikke å si at man har studert det over lengre tid og trukket en konklusjon. Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 http://video.google.com/videoplay?docid=-1138935117048624484 Det står at den ble uploada i 2006, vet ikke når den ble sendt Så denne kinspirasjonsteori-filmen for en god stund tilbake, og den overbevisste meg da. Må si at den fortsatt gjør det... Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Angående "flagget", det siste jeg hørte var fra en dokumentar som gikk nylig på NRK - da hevdet de at flagget var avstivet, slik at det skulle se bra ut på bilder. Har luktet litt på konspirasjonsteorien selv, men har vel mer eller mindre konkludert med at de faktisk var der. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Det endelige beviset for at vi aldri landet på månen! Jeg ler av mennesker som tror at alt dette er resultatet av en diger konspirasjon. «Vi må overbevise verden om at USA > Sovjet!» «Hvordan?» «Hva med … en iscenesatt ekspedisjon til månen! Lagd av Stanley Kubrick! I area 51!» Endret 10. november 2007 av egeulf Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg må si at den dokumentaren får en til å tenke, men er man litt oppegående, gjør man seg ikke opp en mening basert på et synspunkt. Det som faktisk overbeviser meg at vi har vært på månen, er russerene. Hva jeg mener er, at russerene sendte opp en rekke ubemannede fartøyer til månen mellom 1959 og 1976. Disse ble kalt Luna og flere var oppdrag var meget velllykkede og hadde med seg prøver tilbake til jorden. Faktisk var Luna 15 i bane rundt månen samtidig med Apollo 11. Apollo 11 og Luna 15 Den 16. juli 1969 startet Apollo 11 ferden mot Månen med Neil Armstrong, Edwin Aldrin og Michael Collins om bord. Om kvelden 20. juli ble Armstrong og Aldrin de første mennesker som landet på Månen. Knapt 4 timer etter midnatt mandag 21. juli 1969 satte Armstrong som det første menneske sin fot på Månen. Helt til det siste gjorde Sovjetunionen hva det kunne for å ta noe av glansen fra den første bemannede månelandingen. 13. juli 1969 skjøt landet opp det ubemannede måneromfartøyet Luna 15. Både i april og juni 1969 hadde Sovjetunionen gjort mislykkede forsøk på å skyte opp et slikt måneromfartøy. Oppskytningen i juli var landets siste sjanse på å komme Apollo i forkjøpet. Luna 15 gikk inn i månebane 17. juli, to døgn før Apollo 11. Sovjeterne sa svært lite om hva som var formålet med denne ferden. Likevel er det ingen tvil om at planen med Luna 15 var å myklande på Månen, ta prøver av overflaten og bringe dem tilbake til Jorden før Apollo 11 vendte tilbake med sine måneprøver. Sovjeterne håpet dette ville ta noe av glansen fra Apollo 11-ferden. Mens de to Apollo 11-astronautene var på Månen, gjorde Luna 15 et mislykket forsøk på å myklande i Krisenes hav 21. juli. Ett eller flere av systemene om bord i Luna 15 må ha sviktet, fordi romfartøyet krasjet mot Månen med 480 km/t og ble knust. Krasjlandingen knuste samtidig alle sovjetiske håp om å stjele noe av oppmerksomheten fra Apollo 11. Så månelandingen var er enormt propagandakupp av USA som Sovjet for alt i verden ville ungå. Hadde månelandingene aldri funnet sted, tror jeg Sovjet ville ha hatt mulighet for å bekrefte dette og de ville da uten tvil offentliggjort dette for hele verden og ydmyket USA. Dette har som kjent aldri skjedd. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 http://video.google.com/videoplay?docid=-1138935117048624484 Det står at den ble uploada i 2006, vet ikke når den ble sendt Så denne kinspirasjonsteori-filmen for en god stund tilbake, og den overbevisste meg da. Må si at den fortsatt gjør det... Her har du det endelige beviset, genial fransk dokumentar: Operation Lune: Ikke les det som står til høyre, under "about this video". Se hele dokumentaren først. Dark side of the moon 1/5 Dark side of the moon 2/5 Dark side of the moon 3/5 Dark side of the moon 4/5 Dark side of the moon 5/5 Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Ahh, endelig har jeg mulighet til å se denne på nytt. Så den på nrk1 for noen års tid tilbake. Den er MEGET god, og fikk meg virkelig til å tvile på om bildene faktisk er ekte. Husker jeg riktig, så mente denne dokumentaren at det var sannsynlig at månelandingen faktisk hadde skjedd. Men at det godt var mulig at bildene var produsert i Kubrick sitt studio, nettopp fordi det visstnok var problemer med linsene på kameraet oppe i rommet eller noe slikt... Knall dokumentar er det ivertfall!! Endret 10. november 2007 av Menkromsen Lenke til kommentar
ttd Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Du tok den med andre ord ikke. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 En fornuftig konklusjon. Evnt. så viser de kanskje ikke slutten av den på del 5? Jeg har ikke sjekket. Men vært borti den klippede utgaven på nett før ihvertfall dessverre. Lenke til kommentar
Soldierr Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 For det første er ikke spørsmålet om vi har vært på månen, spørsmålet er vel om den første måneferden med USA fant sted.. Og det er sant. Alle de taperbevisene konspirasjonsfolka har kommet med er jo blitt motbevist tusenganger. Grunnen til at USA muuuuligens kunne finne på å fake en måneferd, er jo kappløpet mellom dem og Russland. si meg dette konspirasjonsnerder, tror dere en eller annen tulling ville funnet beviser fra opptak fra måneferden som IKKE russland hadde sett? Russland ville tjent alt på å bevise at USAs måneferd var fake. var den fake ville russland funnet det ut lenge før dere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå