Gå til innhold

Deres meninger om månelandingen? (konspirasjont.)

Xeax

Anbefalte innlegg

For det første. Mennesket har ikke vært på månen.

Bevis: Internett.

9632530[/snapback]

Det der må jeg si var et vanvittig saklig svar!

Det er trist for den amerikanske stat som la så mye penger i det på 60-tallet at de pengene bare brukt på tull rett og slett. Det er nettopp denne grunnen som gjør at jeg tror at månelandingen faktisk fant sted.

9633281[/snapback]

Det der må jeg si var et vanvittig saklig svar!

9633747[/snapback]

Det der må jeg si var et vanvittig saklig svar på mitt svar!

Ja, okei la oss holde oss rimelig ordentlige her, og si at internett er bevis er vel strengt tatt ikke godt nok. Kom heller med linker eller dine egne teorier om hvorfor man _ikke_ har vært der.

Endret av ArnoldLayne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"For det første". Legg merke til det er ikke noe videre føring. Latterliggjøring #1.

"Mennesket har ikke vært på månen" Latterliggjøring #2.

"Bevis: Internett" Latterliggjøring #3.

Hvor er radaren din? Nei vent, mennesket har ikke oppfunnet radaren. Vi er ubrukelige.

Lenke til kommentar

En god grunn til å fake' den kan jo være for å vinne kappløpet mellom USA og Russland? Begge ville jo komme til månen først.

Pengene gikk vel til rakettene som ble sendt opp? Er jo ikke noe spørsmål om at de ble sendt opp, men er vel om mannskapet fulgte med, eller om de ble på jorden.

Lenke til kommentar

Absolutt alle såkalte "bevis" for at mennesket aldri har vært på månen har jo blitt tilbakevist vitenskapelig fra flere ulike hold. Problemet med konspirasjonsteorier er at man ikke har noen problemer med å bruke tilbakeviste "fakta" uten å nevne at de faktisk er blitt tilbakevist. Dette er noe man aldri ville funnet på å gjøre innen vitenskapen. (Noen sorte får finnes jo, men de blir alltid avslørt).

Lenke til kommentar
En god grunn til å fake' den kan jo være for å vinne kappløpet mellom USA og Russland? Begge ville jo komme til månen først.

Pengene gikk vel til rakettene som ble sendt opp? Er jo ikke noe spørsmål om at de ble sendt opp, men er vel om mannskapet fulgte med, eller om de ble på jorden.

9638674[/snapback]

Ja, og så var de tilfeldigvis heldige og fant masse månestein gjemt unna i bakgården. Og alle vitenskaplige tester gjort på de som har skapt svære teorier og ideer om månen er laget av onde amerikanske forskere som lurer verden.

Og vinne kappløpet? Hadde det vært DEN MINSTE tvil om autentisiteten til månelandingen ville det vært avslørt av verden med USSR i spissen.

Paranoid? Nei, naiv. Mulig. Ettersom du biter på det meste som blir lagt ut på internett.

Forresten. Som hver gang jeg det er diskusjon om dette. Anbefaler jeg folket å finne franske dokumentaren Operatiòn Lune. Hvis dere skal se en skikkelig film om dette.

Lenke til kommentar
Etter å ha sett denne: http://video.google.com/videoplay?docid=-1138935117048624484 dokumentaren er jeg helt overbevist om at ingen har vært på månen.

9638689[/snapback]

Hvor gammel er den episoden? Det faktumet at du blir 100% overbevist av at ingen har vært på månen bare pga den videoen er helt utrolig. Alle tingene de tok opp der har blitt forklart logisk, kan ikke du forklare hvorfor du tror ingen har vært på månen? Du kan google litt for hver teori du har og se om du finner den forklart, hvis du ikke finner den forklart så kan du skrive den ned her.

Lenke til kommentar

Noe jeg kom på nå, si fra hvis jeg har tatt noe feil i det jeg skriver nå:

Vi på jorden ser alltid samme side av månen. Den siden er belyst av sola, når vi kan se månen om natten..

På alle bilder og opptak er månen belyst av sola. Betyr ikke det at vi i teorien kan se landingsstedet til Apollo 11 gjennom et teleskop om natten?

eller er en faktor ovenfor feil?

Lenke til kommentar

khaffner: Samme side av månen vender alltid mot jorden, men samme side av månen er ikke alltid belyst. Derfor vi har månefaser. Fullmåne, halvmåne, etc. Månen roterer rundt solen på samme måte som jorden ;)

250px-Lunar_libration_with_phase2.gif

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Tror det er vansklig å forklare hvorfor skyggene går i hver sin rettning, de hadde jo bare en lyskilde, sola.

9639007[/snapback]

Dette er ganske enkelt forklart. F. eks. her eller her

Forklaringen på samme bakgrunn finner du f. eks. her

9639037[/snapback]

har du sett den dokumentaren som er linket før, der når den ene spiller golf og en annen surrer rundt, men på den andre er det bare 1 person og et slags apparat.

synes ikke den du linket til forklarte det, men så er jeg dårlig i engelsk å da xD

Lenke til kommentar
Etter å ha sett denne: http://video.google.com/videoplay?docid=-1138935117048624484 dokumentaren er jeg helt overbevist om at ingen har vært på månen.

9638689[/snapback]

Hvor gammel er den episoden? Det faktumet at du blir 100% overbevist av at ingen har vært på månen bare pga den videoen er helt utrolig. Alle tingene de tok opp der har blitt forklart logisk, kan ikke du forklare hvorfor du tror ingen har vært på månen? Du kan google litt for hver teori du har og se om du finner den forklart, hvis du ikke finner den forklart så kan du skrive den ned her.

9638883[/snapback]

Du skriver at jeg er overbevist bare pga. den videoen. Du tar feil. Jeg har sittet lenge og lest og funnet ut massevis. Så du kan nok ikke beskylde meg for det nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...