Gå til innhold

Deres meninger om månelandingen? (konspirasjont.)

Xeax

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er en av de mange/få som henger meg lett opp i konspirasjonsteorier, og står for mitt... Den "teorien" jeg har hengt meg mest opp i, er månelandingene, at disse aldri har eksistert (etter å ha sett er ganske overbevisende dokumentar, kall meg gjerne paranoid... Er jeg vel og...)

Men etter å ha sett flere "beviser", for at månelandingen aldri fant sted, f.eks:

- På månen er det bare 1 lyskilde (solen), men i etter bilder og video fra månelandingene, så ser man klart skygger som peker mot forskjellige retninger, noe som viser at det er mer enn 1 lyskilde.

- Flagget flagrer, selv om det ikke er noen vind/luft på månen som kan skape disse bevegelsene på flagget.

- På kameraene, så er det plassert små kryss over hele linsa. Men i de offisielle bildene fra NASA, så går kryssene noen gang BAK noen av gjenstandene de har tatt bilde av, at f.eks flagget dekker halve krysset.

Hva mener dere om dette? Syntes slike ting er spennendes, men blir ofte mobbet for det ;P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- På månen er det bare 1 lyskilde (solen), men i etter bilder og video fra månelandingene, så ser man klart skygger som peker mot forskjellige retninger, noe som viser at det er mer enn 1 lyskilde.

9624204[/snapback]

Vi ser måneden selv om den ikke gir fra seg lys, fordi den reflekterer lyset til solen. Den er i tillegg utrolig ujevn, med mange større og mindre fjell og daler. Når solen treffer månen så spretter derfor lyset rundt og reflekteres i alle retninger. Dette skaper flere skygger, og gjør også at noen skygger virker mye lenger enn andre.

- Flagget flagrer, selv om det ikke er noen vind/luft på månen som kan skape disse bevegelsene på flagget.

9624204[/snapback]

Dette skjer når man beveger på flagget, og da er det ikke vaiing i vinden, men bevegelsen fra stolpen som holder den oppe som gjør at flagget beveger seg.

- På kameraene, så er det plassert små kryss over hele linsa. Men i de offisielle bildene fra NASA, så går kryssene noen gang BAK noen av gjenstandene de har tatt bilde av, at f.eks flagget dekker halve krysset.

9624204[/snapback]

Dette er en naturlig effekt som beskrives (og gjenskapes) på flere anti-konspirasjonssider.

nasa10.gif

Film is not a perfect recorder and in the case where an object is so bright white, it will saturate and bleed over into adjacent parts of the emulsion. If you look at the very edge of the cross-hair where it hits the antenna on the rover you will see that it is slightly darker and does slightly cut into the image of the antenna despite its saturation. You need to look at the original image, however.

Det største spørsmålet er dog hvorfor NASA skulle gjort noe sånt med vilje. Hva har de å tjene på å legge crosshairs bak objekter? Dette er mer arbeid og har ingen funksjon.

Hva mener dere om dette? Syntes slike ting er spennendes, men blir ofte mobbet for det ;P

9624204[/snapback]

Det er spennende, men litt kunnskap om fotografi, lys og fysikk er mye mer spennende - og trumfer samtlige myter om månelandingen.

Lenke til kommentar

Må si at hvis månelandingen aldri fant sted er det jo rart hvordan det kunne ha blitt hemmelig holdt så lenge. Dessuten må jo NASA brukt vanvittig mye penger og bare å kaste de ut for å lure en hel verden virker veldig usansynelig. Jeg er sikker på at Buzz Aldrin, Neil Armstrong og alle de andre hadde røpet det på en eller annen måte. Men liker personlig sånne teorier! :p

Endret av ArnoldLayne
Lenke til kommentar

Vel, (nå husker jeg ikke så klart, men), nå døde jo en astronaut/flere astronauter og hele familien dems under flere rare tilfeldigheter etter månelandingene...

Ellers er de vel bundet av en kontrakt...

Lenke til kommentar
For det første. Mennesket har ikke vært på månen.

Bevis: Internett.

9632530[/snapback]

Det der må jeg si var et vanvittig saklig svar!

Det er trist for den amerikanske stat som la så mye penger i det på 60-tallet at de pengene bare brukt på tull rett og slett. Det er nettopp denne grunnen som gjør at jeg tror at månelandingen faktisk fant sted.

Lenke til kommentar
For det første. Mennesket har ikke vært på månen.

Bevis: Internett.

9632530[/snapback]

Det er trist for den amerikanske stat som la så mye penger i det på 60-tallet at de pengene bare brukt på tull rett og slett. Det er nettopp denne grunnen som gjør at jeg tror at månelandingen faktisk fant sted.

9633281[/snapback]

Lenke til kommentar

De har sendt fartøyer og maskineri til månen, det er det ikke noe tvil om, men om astronautene ble med på selve turen vet vi ingenting om.

Og det med månesteinene, det har maskineriet tatt seg av.

Og en annen ting som jeg lurer på (som nevnt i dokumentaren), hvorfor er det ikke noe krater under maskinene (husker ikke navnet for de). Det er jo en svæær motor under som gir fra seg et enormt trykk og burde kaste vekk alt støvet under seg? men er jo ikke noe tegn på dette i det hele tatt, noe jeg mener er rart...

Men igjen, kan være jeg er bare litt ekstra paranoid..

Lenke til kommentar
De har sendt fartøyer og maskineri til månen, det er det ikke noe tvil om, men om astronautene ble med på selve turen vet vi ingenting om.

Og det med månesteinene, det har maskineriet tatt seg av.

Og en annen ting som jeg lurer på (som nevnt i dokumentaren), hvorfor er det ikke noe krater under maskinene (husker ikke navnet for de). Det er jo en svæær motor under som gir fra seg et enormt trykk og burde kaste vekk alt støvet under seg? men er jo ikke noe tegn på dette i det hele tatt, noe jeg mener er rart...

Men igjen, kan være jeg er bare litt ekstra paranoid..

9633950[/snapback]

Hvis du hadde lest gjennom linken tidligere i tråden ville du sett att http://www.badastronomy.com/bad/tv/foxapollo.html#dust

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...