Gjest Slettet+5132 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 TRenGer svar fort! Kan politiet I NORGE (ikke i USA eller no) Spore opp Ip-en min og finne ut hvor jeg bor? Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 om politiet har IPen din, så kan de gå tid internettleverandøren din og få adressen din ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 hvordan fornyer man IP-en a? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 har liksom ikke gjort noe innmari stort, drev å lasta ned film så kommer det opp at pollitiet har funnet hvor du bor. ble litt redd Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) om du allerede har drete på draget er det ikke stort og gjøre... om du har fast IP så kan du ikke bytte sånn uten videre tror jeg... men om du har dynamisk IP, så kan du restarte modemet, og få ny IP adresse... men som sagt, det vil ikke hjelpe noen ting Edit: så ikke innlegget over... Endret 3. oktober 2007 av Espen pai Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Forhåpentlighvis så er det bare en tullemelding. hvis ikke, fjern alt av bevismaterialle Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 mest sannsynlig bare noen som kødder med deg... men om det er seriøst, det er ikke bare og slette filen(e) de må slettes, for så og overskrives flere ganger... finnes mange programmer som gjør dette for deg Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 mest sannsynlig bare noen som kødder med deg... men om det er seriøst, det er ikke bare og slette filen(e) de må slettes, for så og overskrives flere ganger... finnes mange programmer som gjør dette for deg 9624082[/snapback] Og hva skal det hjelpe for? Finner ikke Politiet filene hos deg, så hente de ut logger fra ISP, og kobler de opp mot MAC adressen din. Er ikke vanskelig å bevise at du har lastet ned da.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 har liksom ikke gjort noe innmari stort, drev å lasta ned film så kommer det opp at pollitiet har funnet hvor du bor.ble litt redd 9624038[/snapback] Noen tuller med deg. Og hvis Politiet fakisk har begynt å sende ut slike automatisk beskjeder så er det ingenting å bry seg om. Politiet i Norge går etter bakmennene, ikke småpirater. Uansett, det nytter ikke å bytte IP. Politiet bare spør internettleverandøren din om hvem som hadde din IP i det tidspunktet de oppdaget ulovligheten. ISPen din har logger over dette. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hvor lenge har internettleverandøren lov / krav på å beholde slike logger? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 har liksom ikke gjort noe innmari stort, drev å lasta ned film så kommer det opp at pollitiet har funnet hvor du bor.ble litt redd 9624038[/snapback] Lurk moar.. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Fjern bevismaterialet og si at noen må ha brukt den trådløse, usikrede routeren din. Verre er det vel ikke. Lenke til kommentar
Coraxx Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 kommer vel et swat team stormene inn døren hvet øyeblikk, med helikopter sirklende rundt huset. Løp ut bakdøren! Eh, tror ike du trenger å uroe deg :!: Lenke til kommentar
LNaitsirhC Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Fjern bevismaterialet og si at noen må ha brukt den trådløse, usikrede routeren din. Verre er det vel ikke. 9624675[/snapback] Blir uansett han som får skylden. Er han sitt ansvar at routeren ikke er sikret. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Det er 99.9999% sikkert at den popupen du sier du fikk er spyware eller adware som vil ha deg til å kjøpe et unødvendig program for å "beskytte deg". Evt. den kompisen din som sendte en "morsom" net send-melding til deg. Endret 3. oktober 2007 av Bytex Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Det er 99.9999% sikkert at den popupen du sier du fikk er spyware eller adware som vil ha deg til å kjøpe et unødvendig program for å "beskytte deg". 9629128[/snapback] nei, helt klart et politi, gjem deg hos en venn i et par dager du..hold en lav profil, go dataen til en du kjenner eller evt. meg and the problem is solved! nei, men serriøst..Det står at jeg vinner en disneytur\''Your the 99,999th visitor,free candy year out!'' hele tiden, dont worry... får også emails som står på litt mer ''slang'' som dette for at det skal virke mer troverdig ''Ey, Martin, long time no see...where ave you been the last 2 week?'' Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Fjern bevismaterialet og si at noen må ha brukt den trådløse, usikrede routeren din. Verre er det vel ikke. 9624675[/snapback] Blir uansett han som får skylden. Er han sitt ansvar at routeren ikke er sikret. 9629071[/snapback] Jaha? Så om du eier f.eks et jorde og noen gjør noe ulovlig der så er det ditt ansvar fordi du ikke "sikret" jordet ditt med gjerder ellerno? Det er høl i huet retorikk. Skal liksom mor og far som kjøper seg trådløs router etter å ha sett det på tv stilles juridisk ansvarlig dersom noen laster ned noe på nettet deres? Riiiight Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Fjern bevismaterialet og si at noen må ha brukt den trådløse, usikrede routeren din. Verre er det vel ikke. 9624675[/snapback] Blir uansett han som får skylden. Er han sitt ansvar at routeren ikke er sikret. 9629071[/snapback] Jaha? Så om du eier f.eks et jorde og noen gjør noe ulovlig der så er det ditt ansvar fordi du ikke "sikret" jordet ditt med gjerder ellerno? Det er høl i huet retorikk. Skal liksom mor og far som kjøper seg trådløs router etter å ha sett det på tv stilles juridisk ansvarlig dersom noen laster ned noe på nettet deres? Riiiight 9631938[/snapback] Jepp slik er det bare, kaster du stein igjennom naboens rute og du er en ungpjokk. Hvem må betale? jo dine foreldre er ansvarlig da. Desuten så han som hadde en dc hub, er en tråd på hw om det. Husker ikke helt men der ble foreldrene stilt til ansvar og må/måtte betale erstattning. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Har du gjort noe galt på nettet og noen anmelder deg (gjerne at politiet gjør det). ip'en din er logget hos ISP'en, og de lagrer loggen i minst 3år - så her slipper du ikke unna. MEN politiet er nødt til å gå til rettsvesenet der de må oppgi en god grunn for å gå til ISP'en for å hente loggen med IP. Så er det spørsmål om det blir en sak ut av det. Bytte ip hjelper ikke. ALL ip logges. Så det finnes en logg et sted som sier at bruker denogden hadde ip sånnogsånn fra tid-til-tid. enkelt. Skal du skjule deg så må du via en proxy, slik at det er proxyen sin ip som blir lagret hos den du gjør noe galt hos ... da blir det litt værre. Men står proxyen i norge, så tar det ikke så mye lengre tid å nøste opp trafikken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 For dere som tror at det var bare en pop up. net send eller tulle mld så var det ikke! Samtidig som jeg lasta så gjorde jeg noe annet som var mere ulovlig, tror det var pga den, derfor jeg ble redd men ser at jeg har ingen måte å komme meg unna på :-/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå