Zzfff Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Noen som har prøvd xenonsett på Hella Luminator Chronium Celis? Hvordan går dette med maks tillatt lux? Var ikke tillatt når maks lux var på 360, men hva nå når maks er 480?? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Referansetallet for Lux endrer seg ikke etter hvilke pærer som settes inn. Det er satt i godkjenningen. Siden lykten ikke er godkjent for (Xenon-)HID er det uansett ikke lovlig. Vegvesnet kan i en kontroll ta skiltene på stedet om det oppdages. Lenke til kommentar
Zzfff Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Oki.. Bare jeg som misforstår da.. For jeg leste på en nettside følgende om disse lyktene: "Alle våre lyskastere kan leveres sammen med Xenonsett, men med et xenonsett i disse lyktene vil du overskride den tillatte luxen og de vil dermed ikke være godkjent." Derfor trodde jeg det var forskjell på lux med forskjellige pærer.. Takker for svaret.. :-) Lenke til kommentar
gxi Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Haha.. INGEN lykter som leveres med halogen kan være lovlig med Xenon-sett enten butikken sier så eller ikke. Enten de _kan_ leveres med eller ikke originalt spiller ingen rolle, fordi kun den pæretypen de er godkjent for og merket for er lovlig å bruke i dem. Derfor finner man både halogenversjoner og xenonversjoner av Luminatorserien. Xenonserien bruker egne pæresokler og er originalt godkjent for xenon (og er da ulovlig å bruke med halogen). Det eksisterer ekstremt mye rare forklaringen angående lovligheten for Xenon, så ikke stol på noen av disse butikkene som selger slikt. Det gjenstår enda for meg å se en eneste butikk for slikt som kan reglene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå