eXpanium Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 dagens dvd brennere skriver berre i et lag som gjer at dei kan maksimalt brenne 4,5 GB (pga etlags DVDer) tror dere det kommer dvdbrennere som klarer å skrive to lag? det eg tenker på her er om eg i framtida kan legge en normal DVD (dvd med to lag 9GB) inn i en DVD rom og så kopiere denne DVDen til en brenne DVD? alle filmer som kommer på DVD er jo på to lag (nesten) så det hadde vert fett med en slik DVD-brenner!? Ka tror dokke? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 tror dere det kommer dvdbrennere som klarer å skrive to lag? Will there be dual-layered discs? No. DVD+RW uses mixed characteristics of single and dual layer pressed DVD-Video discs in order to be compatible with existing players, hence it will not be possible to create a DVD+RW disc with two layers. This also applies to other recordable DVD systems, such as DVD-R, DVD-RAM and DVD-RW. No current recordable DVD format will offer dual layer discs. Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 søren også.... finnes det dvder (leige dvd f.eks :wink: ) med kun et lag? såg hardware hadde en test med dvd brenner der dei kopierte en "et-lags-dvd" direkte til en dvd+-R... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Det finnes DVD filmer som får plass på en DVD-R/DVD+R plate, men de er i klart mindretall. Kjipt dette med dual-layer brenner. Hadde håpt å kunne ta back-up av DVD samlinga mi på en skikkelig måte. Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 DVDXcopy er et program som kan ta backup av en 2-lags dvd og splitte den automatisk på 2 DVD plater, men det løser jo forsåvidt ikke problemet med å få kopien på bare en plate som originalen da.. http://www.dvdxcopy.com DVDecho er et program av heller skral kvalitet (ville heller kalt det programsamling men), som etter mye mikkmakk kan ta backup av en DVD til kun en DVD plate ved å redusere bitraten og dermed kvaliteten på DVD'en. Jeg fikk ikke sansen for programmet for det var egentlig flere programmer med 1000 parametre du kunne stille på og som var satt sammen i en pakkeløsning. Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 dersom du bruker dvdxcopy, får du menyer som du kan navigere gjennom med kontrollen eller blir det kun filmen den viser? og er det fullt ut digitalt? kanskje det blir meny på den første dvden og så berre film på den andre? hørtes ganske greitt ut det da...slipper du å dekomprimere heile sullamitten for at den skal få plass... tar det veldig lang tid å splitte opp original dvden kanskje? du må vel kopiere den inn på pcen først kanskje? Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 såg fett ut det da! var på heimesida og såg. balleklorin: kva slags dvd-format pleier du bruke til brenning, og kor mykje koster platene?? Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 koffor selger komplett dobbelsidig dvd-r plater dersom det ikkje går ann å brenne på??? 9.4 GB!! er det allikvel mulig?? Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Regner med at dobbeltsidig er noe annet enn dual-layer... Lenke til kommentar
BeeR Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 De DVD-platene som noen nettbutikker selger som tar 9,4 GB er to-sidige, ikke to lag - altså man brenner et enkelt lag, snur platen og brenner et til lag der. Man må altså snu platen når man skal se filmen også. DVD Xcopy fungerer utmerket. Man får med alle menyer og ekstramateriale. Man får i det heletatt en identisk kopi. Man blir bare bedt om å sette i disc nr 2 hvis det aktuelle kapitlet befinner seg på den discen. Mener å huske at man får fulle menyer på begge platene. Man kan også velge vekk ekstramatriale etc hvis det gjør at man får plass på en disc. Jeg tror ikke det dukker opp noen dual-layer brenner, selv om det hadde vært fint. Tror heller vi ser Blu-ray brennere som tar opptil 27GB om et par år... -M Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 :o kanskje det ja.... :oops: Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 men korleis lager produsentene dvd-filmer med flere lag? dei må vel brenne det på et vis og? helt sikkert dyrt og ikkje noke småtteri av ei maskin dei bruker... Lenke til kommentar
BeeR Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Produsentene støper/trykker platene i fabrikk. De har jo produsert dvd-plater i 6-8 år minst, og dvd-brennere har jo ikke vært tilgjengelige særlig lenge... ...ser for meg hvor mange pc'er som måtte ha stått på døgnet rundt for å brenne feks ringenes herre for å mette etterspørselen på markedet. Når den har solgt over 300000 kopier bare i norge, og det tar minst 30 min å brenne 1 kopi, kan man jo begynne å regne på morsomme regnestykker... tusner på tusner med pc'er -M Lenke til kommentar
SirReal Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 men korleis lager produsentene dvd-filmer med flere lag? dei må vel brenne det på et vis og?helt sikkert dyrt og ikkje noke småtteri av ei maskin dei bruker... Så vidt jeg vet, brennes ikke originale plater. De presses på en eller annen finurlig måte. For øvrig har jeg tatt feil før. DVD Xcopy og Two Towers image lenge leve! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå