Gå til innhold

Nytt skjermkort i et gammelt system

Mystikal1

Anbefalte innlegg

Heisann

Har planer om å anskaffe meg et nytt skjermkort. Har for øyeblikket dette systemet. Ingen makspris.

Intel Pentium 4 530 @ 3.0 GHZ

1024 mb ram

320 GB Harddisk

ATI RADEON x600 pro 256mb

Hovedkort, tja er usikker men fikk dette opp på CPU-Z

Manufacturer = ASUSTeK Computer INC.

Model = Puffer | 1.xx

Chipset = Intel i915P/i915G | Rev. = B1

Southbridge = Intel 82801FB(ICH6)

LPCIO = SMSC

Graphic Interface

Version = PCI-Express

Link Width = x16 | Max supported x16

Hadde nvidia 6600 gt før.

Strømforsyning... har ingen peiling(Hvis noen vet hvordan jeg kan finne ut det, hadde det vært fint :) )

Som dere skjønner, er dette et gammelt system. Spill går sakte, men har tenkt å oppgradere skjermkortet ihvertfall. Noen tips hadde vært snilt :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strømforsyning... har ingen peiling(Hvis noen vet hvordan jeg kan finne ut det, hadde det vært fint :) )

9623853[/snapback]

Strømforsyningen er den boksen som strømkabelen er plugget inn i. Åpne kabinettet å se hva den heter, og hvor mange watt den yter.

350-400W og grei kvalitet, så bør du gå for et X1950pro/GT alt etter hva du har råd til. 250-350W eller dårlig kvalitet på strømforsyningen, så går du for 7600GT eller 8600GTS.

Lenke til kommentar
Har følgende strømforsyning: Bestec ATX-300-12Z 300W

Hvilket kort bør jeg gå får da?

9624165[/snapback]

Jeg ville ha satset på 7600GT eller 8600GTS, alt etter hva du har råd til. X1950pro KAN gå, men et er ingen garanti. Folk har fått det til å fungere på 300W, men jeg ville ikke ha satset på det. Nvidia kortene går fint.

Lenke til kommentar
Har følgende strømforsyning: Bestec ATX-300-12Z 300W

Hvilket kort bør jeg gå får da?

9624165[/snapback]

Jeg ville ha satset på 7600GT eller 8600GTS, alt etter hva du har råd til. X1950pro KAN gå, men et er ingen garanti. Folk har fått det til å fungere på 300W, men jeg ville ikke ha satset på det. Nvidia kortene går fint.

9624661[/snapback]

tror jeg går får 7600 GT siden den krever minst strømforsyning, bare for å være på den sikre siden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...