Joffer Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Ser etter komponenter til ny pc, og prøver å bygge den så silent som mulig. Det ser ut til at det bli ca følgende type komponenter Q6600 på et X38 kort (helst et uten for mye kjafs) 2-4GB minne 2-3 sata disker 1 dvdr 8800 type kort, sansynligvis gts640 Finnes det noen silent PSUer som takler det greit og som ikke koster flere skjorter? Evt kom med forslag til et par som dere vet er _veldig_ støysvake. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Corsair HX 520W / 620W Begge drar systemet ditt med glans, og er utrolig stillegående og stabile. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Så nå at SilverStone kommer med et par nye støysvake PSUer: http://www.hardware.no/nyheter/stromforsyn...lverstone/44016 Men en kommentar under nevner også Corsair VX serien.. Jeg får sjekke ut alle tre Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Så nå at SilverStone kommer med et par nye støysvake PSUer:http://www.hardware.no/nyheter/stromforsyn...lverstone/44016 Men en kommentar under nevner også Corsair VX serien.. Jeg får sjekke ut alle tre 9640388[/snapback] Skal du ha en bra silent PSU til det oppsettet så anbefaler jeg Corsair HX 620 til 940kr på SHG.no, eller Corsair VX450W hvis du synes Corsair HX620 er for dyr. Begge SilverStone PSU-ene er laget av Fortron Source (FSP), som er plaget av at mange av PSU-ene deres har feil på vifte styringen som gjør den bråkete. Er du litt uheldig når du kjøper en FSP laget PSU, så får du en veldig bråkete PSU. Les Noise and Heat på denne testen av en rebrandet FSP 600w. Les Bruker testeene på komplet. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=315688 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325798 Endret 5. oktober 2007 av LAEN Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hvorfor ikke Mist 600W Rev3? Stillegående er den uansett turtall på viften, også hvis jeg ikke tar feil, så har mist 20A på 12V linjene mens corsair bare har 18 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hvorfor ikke Mist 600W Rev3?Stillegående er den uansett turtall på viften, også hvis jeg ikke tar feil, så har mist 20A på 12V linjene mens corsair bare har 18 9652246[/snapback] Det stemmer ikke. Corsair har i virkeligheten en stor rail på 50A, grunnen til at det står 3x18A på specs er for på papiret holde seg til ATX 2.2 standarden. MIST bruker heller ikke like god kvalitet på kondensatorene i PSU som Corsair (Seasonic) gjør. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hvorfor ikke Mist 600W Rev3?Stillegående er den uansett turtall på viften, også hvis jeg ikke tar feil, så har mist 20A på 12V linjene mens corsair bare har 18 9652246[/snapback] Det stemmer ikke. Corsair har i virkeligheten en stor rail på 50A, grunnen til at det står 3x18A på specs er for på papiret holde seg til ATX 2.2 standarden. MIST bruker heller ikke like god kvalitet på kondensatorene i PSU som Corsair (Seasonic) gjør. 9652387[/snapback] Mist har også ATX 2.2 standarden. Er de 300 kronene ekstra verdt fordi Corsair har bedre kvalitet på kondensatorene? Og er du sikker på at revisjon3 av mist bruker de samme kondens.. som på forrige verson? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Corsair er også modulær. Har HX520W selv og er strålende fornøyd. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Mist har også ATX 2.2 standarden. Er de 300 kronene ekstra verdt fordi Corsair har bedre kvalitet på kondensatorene? Og er du sikker på at revisjon3 av mist bruker de samme kondens.. som på forrige verson? 9652459[/snapback] Vel, med det jeg skrev, så er det slik at Corsair HX620W -ikke- holder seg til ATX-standarden, uten at det er en dårlig ting. En stor rail kan i mange tilfeller være bedre enn flere railer med strømbegrensere på hver. Om man kjøper hos SHG, er HX620W billigere enn MIST 600W. Når det gjelder merket på kondensatorer, så finner jeg ingen info om det, får overlate det til forumbruker LAEN. Men historien til tidligere MISTer gir ikke gode assosiasjoner. Endret 6. oktober 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Jeg er ikke helt sikker på hva slags kondensatorer Mist 600W Rev3 bruker. Høyst sansynlig bruker den samme type kondensatorer som Mist 500W Rev3. I Mist 500W Rev3 brukes det Teapo, CS og No Name kondensatorer. Teapo lager ikke kvalitets kondensatorer, men de er ok til bruk i PSU-er. CS og No Name kondensatorer er det ukjent hvem som har laget, og er av meget dårlig kvalitet. Corsair HX620 bruker bare Japanske kvalitets kondensatorer. På sekundær siden brukes det alltid Nippon / United Chemi-Con På primær siden så brukes det en av følgende merker Rubycon, Nippon / United Chemi-Con eller Hitachi. List of Bad Cap Manufacturers List of Good Cap Manufacturers Endret 7. oktober 2007 av LAEN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå