Joffer Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Tenkte å skaffe meg ny hovedpc i løpet at en måneds tid, og har vel egentlig bestemt meg for en Intel C2D Q6600 pga pris og overklokkingsvillighet (og fire fine kjerner men dette må jo sitte på et hovedkort. Kan noen anbefale noen bra X38 hovedkort etter følgende krav: * Silent (veldig viktig at det er viftefritt). * DDR2 minneslotter Er vel egentlig de eneste absolutte kravene jeg har. Kjøper heller et kort som har få ekstra bells & whistles. Trenger ikke ekstra raid kontroller, 4 nettverksporter, 3x PCI-e. Bedre integrert lydkontroller enn de standard ac'97 realtek/cmedia ol. er et pluss men ingen krav. Kan alltids kjøpe et lydkort ved siden av om jeg ikke er fornøyd med det integrerte. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Tja, etter det jeg har lest skal Asus Maximus Formula være veldig bra. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Gigabyte x38 kortet er meget bra... tester på dette nå om dagen. Kan ikke gi det annet enn Snabel Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Tja, etter det jeg har lest skal Asus Maximus Formula være veldig bra. 9624627[/snapback] Ja så det kortet. Så ut som et kort som kunne passe meg, men frykter det er ganske dyrt? Update: Ja fant prisen nå - 1949,- - https://prisguiden.no/product.php?productId=79847 Litt i overkant av hva jeg vil bruke på et hovedkort.. Gigabyte x38 kortet er meget bra... tester på dette nå om dagen. Kan ikke gi det annet enn Snabel 9625637[/snapback] DS5 eller DQ6 tenker du på? Begge hadde "simpel" RealTek nettverkskomponent.. Da likte jeg bedre Intel saken på Asus-en... Ser ut til at selv de billigste X38 kortene er minimum 1500+... Kanskje rett og slett jeg skal finne meg et P35 kort i stedet.. hmm.. Endret 3. oktober 2007 av Joffer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå