Gå til innhold

Finnes det noen silent Geforce 8800 kort?

Joffer

Anbefalte innlegg

Som topic sier - finnes det i det hele tatt noen silent Geforce 8800 kort til salgs i dag, uten å selv gjøre en stor jobb med å fjerne vifta og gjøre diverse hacks?

Jobber med å finne litt komponenter til ny all round pc, og ønsker også grei ytelse til nyere spill på min 20" (4:3) LCD-skjerm.. Tenkte i første omgang på 8800GTS, sansynligvis 640MB versjonen pga mengder teksturer som vil trenge minne etterhvert..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som topic sier - finnes det i det hele tatt noen silent Geforce 8800 kort til salgs i dag, uten å selv gjøre en stor jobb med å fjerne vifta og gjøre diverse hacks?

Jobber med å finne litt komponenter til ny all round pc, og ønsker også grei ytelse til nyere spill på min 20" (4:3) LCD-skjerm.. Tenkte i første omgang på 8800GTS, sansynligvis 640MB versjonen pga mengder teksturer som vil trenge minne etterhvert..

9623679[/snapback]

uten å ha for mye hold, foruten å ha søkt litt på nett om emnet nå; Tror du skal få litt problemer med å kjøle et 8800 GTS/X kort passivt, men du kan alltids vurdere vannkjøling - da får du samtidig kjølt ned CPU uten behovet for en vifte på den (radiatoren til vannkjølingen må nok ha en vifte, men med langt mindre dB enn GFX og/eller CPU'ens vifte)

Lenke til kommentar

Var vel egentlig redd for det. Vannkjøling er ikke aktuelt.. har et kit liggende men synes det var mer trøbbel og knot enn greit. Men kanskje det blir aktuelt om vifta er jævlig..

Burde kanskje omformulere spørsmålet: Finnes det noen 8800GTS/X kort som faktisk ikke bråker så mye under høy belastning.

Update: Så nettopp at G92 lanseres i form av 8800 GT med ytelse rett i underkant av GTS (får lese noen reviews når det kommer). Kanskje større sjangs for at dette kommer i en silent versjon.. og da er det kanskje kortet for meg :)

Endret av Joffer
Lenke til kommentar
Jeg tror du kan anta at 8800serien i sin helhet vil være utilgjengelig i stillere versjoner enn stock i lang tid framover.

9628158[/snapback]

Tja.. jeg kan jo håpe. G92 produserers tross alt med 65nm og ikke 90nm eller hva nå G90 kjernene er laget med...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...