Ezzpena Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hei jeg har en aceraspire5920g, men skjermen og oppløsninga synes jeg at er litt dårlig. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en samsung syncmaster 226bw. Men på aceren min er det ingen dvi utgang, bare vga og hdmi. Sånn jeg har sjønt det er at dvi er betydelig bedre på bildekvalitet en vga. Jeg var på elkjøp og de hadde kabler hvor det stod dvi-hdmi. Mister man noen kvalitet i sånne overganger, og blir det i så fall dårligere en vga? Og som sagt står det dvi-hdmi på kablene betyr det at signelene må gå fra dvi til hdmi eller kan man overføre de fra hdmi til dvi?? på forhånd takk for svar Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 tror denne kabelen er beregnet for dvi->hdmi vet ikke om den fungerer andre vei Lenke til kommentar
Musty Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 sånn som jeg har forstått det er DVI og HDMI samme signalene for bilde, mens HDMI inneholder også lyd, noe DVI IKKE gjør... tror det skal gå bra, men jeg er ikke 100% sikker... Lenke til kommentar
Ezzpena Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 ok, takker for svar folka på elkjøp vet det sikkert også så kan nokk bare spørre dem.... Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) HDMI = DVI Eneste som skiller de to standardene er av de har forskjellig plugg og den ene også har lyd i samme kabel. Men med noen overganger av forskjellige slag kan man trikse og mixe så mye man vil mellom komponenter med forskjellige type innganger (DVI/HDMI). Når det gjelder at lyden mangler i DVI-kabelen spiller dette ingen rolle da du bare kjører denne i en separat kabel om du skulle ha behov for lyd. Man kan bytte om på retningene også (HDMI -> DVI og DVI ->HDMI) uten noen problemer. Det er veldig mye hype og mystikk rundt HDMI for tiden, det er liksom det "helt nye" og mange tror det er bedre enn DVI, selv om det kjører samme gamle protokoll som DVI har brukt i årevis HDMI var utdatert før pluggen ble lansert! Endret 4. oktober 2007 av ArcticOC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå