brage_sk Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hei jeg er en 15 år gammel gutt som trenger en ny pc! Prisklassen min ligger på rundt 9 tusen.. Jeg vil ha det beste for pengene (som sikkert alle vil) Problemet er det at jeg ikke vet hvordan jeg bygger en PC. Burde jeg kjenne noen som kan gjøre det eller hva skal jeg gjøre? Leie noen? Er det mye styr. Jeg har jo så vidt vært inni en data. Kan vel klare å gjøre det om jeg hadde fått en guide eller noe (jeg er vel umulig) Håper på noen bra svar <3 Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Finn de komponentene du tror du vil ha, list de her og spør om råd(om du har valgt feil, og evt alternativer, og hva du evt. har glemt. Når du skal starte å bygge det, spør en kamerat e.l som har gjort det før om han kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Problemet er dessverre at ingen av kameratene mine er noe gode med data, jeg er den "datakyndige" som ikke kan bli lengre fra sannheten. Mulig at det finnes noen guider eller er det lett når du først setter i gang? Uansett kan noen poste forskjellige ideer hva jeg kan ha inni PC-en? hadde vært knall! er komplett.no noe bra sted å satse på å bygge pc? når det også er PC byggere? Tusen Takk for kjapt svar Fleksnes =) Lenke til kommentar
acerview Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Problemet er dessverre at ingen av kameratene mine er noe gode med data, jeg er den "datakyndige" som ikke kan bli lengre fra sannheten. Mulig at det finnes noen guider eller er det lett når du først setter i gang? Uansett kan noen poste forskjellige ideer hva jeg kan ha inni PC-en? hadde vært knall! er komplett.no noe bra sted å satse på å bygge pc? når det også er PC byggere? Tusen Takk for kjapt svar Fleksnes =) 9623760[/snapback] som regel står det nokså bra forklart i manualen til tinga du kjøper hvor di skal å hvordan du skal koble dei. å når du er i tvil om hvordan noe skal koblast går du berre inn her å spør om akkurat den tingen, var nokså blank sjøl nor jeg bygde å hadde ingen å spør så jeg spurde om mye her meda jeg bygde den å det gjekk velidg bra, desuten er Google en go venn å ha! Vist du skal bygge pca sjøl ville jeg ikke bestilt fra komplett(alt for dyrt) ville helder brukt prisgide til å finne den billigaste butikken, eller så kan du også berre ramse opp delene du vill ha å så kan du vise handlevågnen her å få tips om hva du bør forandre på osv. Lenke til kommentar
marduk-69 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hei . Bruk google. ligger masser med bruksanvinsinger på nett for dette. eks http://www.home.no/byggpc/ mvh Egil Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Når jeg bygget min første pc brukte jeg bare en nettbuttikk som hadde komponentene sortert etter hva slags sokkel og hovedkort etc. Deretter var det jo bare å bruke ren logikk i forhold til hva som passet hvor. Så å si alle nettbutikker har sortert sortiment i dag. Tror du har mer å tjene på å komme med bruksområder for PC-en du vil ha så du kan få en pc som er så bra som mulig for ditt behov. Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Tusen takk for responsen. Så nå lurte jeg på en siste ting før jeg muligens setter i gang. Kan jeg få en någenlunde god gaming pc for 9k? Kan noen sette opp et oppsett? Tusen takk Lenke til kommentar
marduk-69 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Hei . Dersom du ikke har regnet med skjerm i den prisen kan du få en meget potent spillmaskin for 9k ja. eks hos netshop : GIGABYTE GA-P35-DS3 ATX,8xSATAII,GbLAN,PCI-E*16,ICH9R 20+ 869,- 869,- Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Socket775 4MB, BOXED m/vifte 100+ 1 995,- 1 995,- OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC PC2-6400 2x1024MB 800MHz. (4.4.4.16) 100+ 645,- 645,- XFX GeForce 8800GTS 320MB 500M GDDR3 PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 320-bit Fjernlager 1-3 dager 100+ 2 395,- 2 395,- Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7173 sort Duallayer,LabelFlash,Multirecorder bulk 20+ 295,- 295,- Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache 100+ 775,- 775,- Du havner da på 7000 kr .I tillegg må du jo ha et kabinett med en 500 -600 watt strømforsyning helst. Endret 3. oktober 2007 av marduk-69 Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Takk igjen for gode svar, Jeg har Skjerm og alt. Det eneste jeg trenger er selve PC-en! Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg tror vell jeg må kjøpe en Version av Oprativt system? Hvordan anbefales? Hva får jeg mest for pengene for innen det? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Litt off topic men er det lov å overføre lisensen på xp du hadde på din gamle pc til den nye? Lenke til kommentar
nb Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Litt off topic men er det lov å overføre lisensen på xp du hadde på din gamle pc til den nye? 9626264[/snapback] Vet ikke, jeg ringte Microsoft for å få "gjenåpnet" en lisens jeg hadde etter reinstallering, hadde ikke lappen der lisenskeyen står. Det var ikke noe problem i alle fall, og de spurte ikke om det var ny eller gammel PC jeg skulle bruke den til (var for mitt vedkommende dog samme som jeg hadde kjøpt den til). Tipper de ikke er så vanskelige å ha med å gjøre så lenge man faktisk har en lovlig lisens. Lenke til kommentar
vegins Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hvilken type lisens sikter du til? OEM lisens tror jeg ikke de er villige til å "overføre" med det første.... Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Når du sier at man må ha kabinett med strømforsyning. Går ikke det ann å koble på andre kabinett som er uten strømforsyning? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Joda. Du kan kjøpe kabinett uten strømforsyning, og kjøpe strømforsyningen separat. Anbefaler Corsair HX520 eller 620. Gode og stille strømforsyninger. Endret 4. oktober 2007 av Eksentron Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Ok, takk.. Er det noen som gidder sette opp et oppsett på Hardware.no eller? Hadde vært toppers Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Å bygge en pc er ikke så vanskelig, bygde den her jeg sitter på aleine ifjor uten noen erfaring. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Har selv kjøpt Corsair 550. Uten modulære kabler, men fortsatt mer watt for pengene enn 620/520. Selvfølgelig stillegående i beste Corsair stil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå