Gå til innhold

Hvordan bygge PC uten erfaring?

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en 15 år gammel gutt som trenger en ny pc!

Prisklassen min ligger på rundt 9 tusen.. Jeg vil ha det beste for pengene (som sikkert alle vil) Problemet er det at jeg ikke vet hvordan jeg bygger en PC. Burde jeg kjenne noen som kan gjøre det eller hva skal jeg gjøre? Leie noen? Er det mye styr. Jeg har jo så vidt vært inni en data. Kan vel klare å gjøre det om jeg hadde fått en guide eller noe (jeg er vel umulig)

Håper på noen bra svar <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er dessverre at ingen av kameratene mine er noe gode med data, jeg er den "datakyndige" som ikke kan bli lengre fra sannheten.

Mulig at det finnes noen guider eller er det lett når du først setter i gang?

Uansett kan noen poste forskjellige ideer hva jeg kan ha inni PC-en? hadde vært knall!

er komplett.no noe bra sted å satse på å bygge pc? når det også er PC byggere?

Tusen Takk for kjapt svar Fleksnes =)

Lenke til kommentar
Problemet er dessverre at ingen av kameratene mine er noe gode med data, jeg er den "datakyndige" som ikke kan bli lengre fra sannheten.

Mulig at det finnes noen guider eller er det lett når du først setter i gang?

Uansett kan noen poste forskjellige ideer hva jeg kan ha inni PC-en? hadde vært knall!

er komplett.no noe bra sted å satse på å bygge pc? når det også er PC byggere?

Tusen Takk for kjapt svar Fleksnes =)

9623760[/snapback]

som regel står det nokså bra forklart i manualen til tinga du kjøper hvor di skal å hvordan du skal koble dei.

å når du er i tvil om hvordan noe skal koblast går du berre inn her å spør om akkurat den tingen, var nokså blank sjøl nor jeg bygde å hadde ingen å spør så jeg spurde om mye her meda jeg bygde den å det gjekk velidg bra, desuten er Google en go venn å ha!

Vist du skal bygge pca sjøl ville jeg ikke bestilt fra komplett(alt for dyrt)

ville helder brukt prisgide til å finne den billigaste butikken, eller så kan du også berre ramse opp delene du vill ha

å så kan du vise handlevågnen her å få tips om hva du bør forandre på osv.

Lenke til kommentar

Når jeg bygget min første pc brukte jeg bare en nettbuttikk som hadde komponentene sortert etter hva slags sokkel og hovedkort etc.

Deretter var det jo bare å bruke ren logikk i forhold til hva som passet hvor.

Så å si alle nettbutikker har sortert sortiment i dag. Tror du har mer å tjene på å komme med bruksområder for PC-en du vil ha så du kan få en pc som er så bra som mulig for ditt behov.

Lenke til kommentar

Hei .

Dersom du ikke har regnet med skjerm i den prisen kan du få en meget potent spillmaskin for 9k ja.

eks hos netshop :

GIGABYTE GA-P35-DS3

ATX,8xSATAII,GbLAN,PCI-E*16,ICH9R 20+

869,- 869,-

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Socket775

4MB, BOXED m/vifte 100+

1 995,- 1 995,-

OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC

PC2-6400 2x1024MB 800MHz. (4.4.4.16) 100+

645,- 645,-

XFX GeForce 8800GTS 320MB 500M GDDR3

PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 320-bit Fjernlager 1-3 dager

100+

2 395,- 2 395,-

Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7173 sort

Duallayer,LabelFlash,Multirecorder bulk 20+

295,- 295,-

Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM

Caviar Special Edition 16MB cache 100+

775,- 775,-

Du havner da på 7000 kr .I tillegg må du jo ha et kabinett med en 500 -600 watt strømforsyning helst.

Endret av marduk-69
Lenke til kommentar
Litt off topic men er det lov å overføre lisensen på xp du hadde på din gamle pc til den nye?

9626264[/snapback]

Vet ikke, jeg ringte Microsoft for å få "gjenåpnet" en lisens jeg hadde etter reinstallering, hadde ikke lappen der lisenskeyen står. Det var ikke noe problem i alle fall, og de spurte ikke om det var ny eller gammel PC jeg skulle bruke den til (var for mitt vedkommende dog samme som jeg hadde kjøpt den til). Tipper de ikke er så vanskelige å ha med å gjøre så lenge man faktisk har en lovlig lisens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...