Mister_joney Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 Klarer ikke helt å bestemme meg om dette er beholde eller boss... Har fikset liff i photoshop og nå lurer jeg på om dette er verdt å beholde? Ble det kult? Syntes selv at den rød "kickeren" tar for mye oppmerksomhet noe jeg har prøvd å fikse, men fikk det ikke helt til uten at det ble unaturlig. Ris eller ros? Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 Bildet har fin komposisjon, lys og farger. men det hjelper så lite når skarpheten er slik. Kan prøve unsharp mask i PS da?! Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 Bildet har fin komposisjon, lys og farger. men det hjelper så lite når skarpheten er slik. Kan prøve unsharp mask i PS da?! 9623818[/snapback] Skal prøve det, takk skal du ha! Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 Dette synes jeg var heller dårlig. Skarpheten kunne vært bedre, og som du sier trekker bakgrunnselementer fokus vekk fra skateren. Når du har prøvd å fjerne den har du ødelagt mye. Store stygge merker etter dårlig bruk av clone stamp / brush-type. Komposisjonen er ikke så alt for bra den heller, og jeg ville foretrukket en cropp i nedre og høyre del av bildet. Ellers grei positur og fint lys. Prøvde å fikse litt i PS, men merkene etter at du prøvde å dempe rød-fargen henger fortsatt igjen. En original-fil kunne fungert bedre. Her har jeg dempet de skrikende fargene i bakgrunnen, justert shadows/highlights, juster curves (ikke mye), økt den blå fargemetningen for å få større kontraster mellom skater og bakgrunn, samt justert bittelitt i levels. En runde innom unsharp mask har bildet ditt også vært. Og her er hvordan jeg ville ha croppet bildet. Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Tror du må kalibrere skjermen din... Jeg ser hva du mener nå når jeg sitter på lap top, men så ikke tegn til det når jeg satt på den stasjonere. Og har gjort noe feil med Gausian blur uten at jeg har sett det, for når jeg ser på orginalen ser jeg at det er i fokus. Men takk for konstruktiv kritikk! Edit: Skrifleleif Endret 2. oktober 2007 av Mister_joney Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 Tror du må kalibrere skjermen din... Jeg ser hva du mener nå når jeg sitter på lap top, men så ikke tegn til det når jeg satt på den stasjonere. Så tegn til hva? Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 Tror du må kalibrere skjermen din... Jeg ser hva du mener nå når jeg sitter på lap top, men så ikke tegn til det når jeg satt på den stasjonere. Så tegn til hva? 9623931[/snapback] De merkene til dårlig clone stamp Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 3. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2007 Clone-stampingen er jo ikke til å unngå og legge merke til. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 3. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2007 Så jeg må kalibrere skjermen min fordi jeg legger merke til tydelige merker etter uflid bruk av clone stamp / brush? Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2007 Så jeg må kalibrere skjermen min fordi jeg legger merke til tydelige merker etter uflid bruk av clone stamp / brush? 9623996[/snapback] nei, men forde det svart feltet oppe til høyre skal være svart, og da skal man ikke kunne legge merke til de merkene Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 3. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2007 Så jeg må kalibrere skjermen min fordi jeg legger merke til tydelige merker etter uflid bruk av clone stamp / brush? 9623996[/snapback] nei, men forde det svart feltet oppe til høyre skal være svart, og da skal man ikke kunne legge merke til de merkene 9624024[/snapback] Herregud. For det første er det ikke det du har gjort i øvre høyre hjørne vi snakker om. For det andre, hvilken bakgrunn har du for å si at du har bedre kalibrert skjerm enn meg? Grei nok at den ikke er synlig hos deg, men hva hvis det er du som har en dårlig kalibrert skjerm? For det tredje kan ikke du skylde på min skjerm når jeg ser at du har ødelagt bildet ditt. Den er jo din jobb å skjule eller fikse det. For det fjerde snakker vi om "kickeren". Hvis du enda ikke klarer å se hva du har gjort feil her, kan du se langs hele bunnen, hele toppen og i hjørnene - best synlig er det nede til høyre. Og for det femte må du lære deg å ta imot kritikken vi gir deg, selv om vi ikke sier det du vil høre alltid. Og så kan jeg jo legge til - etter å ha sett gjennom flickr-galleriet ditt - at du definitivt må fortsette med fotografering ute. Finn deg dog et bedre miljø med bedre bakgrunn og mindre forstyrrende elementer, men sats helt klart på ute-fotografering. Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2007 Så jeg må kalibrere skjermen min fordi jeg legger merke til tydelige merker etter uflid bruk av clone stamp / brush? 9623996[/snapback] nei, men forde det svart feltet oppe til høyre skal være svart, og da skal man ikke kunne legge merke til de merkene 9624024[/snapback] Herregud. For det første er det ikke det du har gjort i øvre høyre hjørne vi snakker om. For det andre, hvilken bakgrunn har du for å si at du har bedre kalibrert skjerm enn meg? Grei nok at den ikke er synlig hos deg, men hva hvis det er du som har en dårlig kalibrert skjerm? For det tredje kan ikke du skylde på min skjerm når jeg ser at du har ødelagt bildet ditt. Den er jo din jobb å skjule eller fikse det. For det fjerde snakker vi om "kickeren". Hvis du enda ikke klarer å se hva du har gjort feil her, kan du se langs hele bunnen, hele toppen og i hjørnene - best synlig er det nede til høyre. Og for det femte må du lære deg å ta imot kritikken vi gir deg, selv om vi ikke sier det du vil høre alltid. Og så kan jeg jo legge til - etter å ha sett gjennom flickr-galleriet ditt - at du definitivt må fortsette med fotografering ute. Finn deg dog et bedre miljø med bedre bakgrunn og mindre forstyrrende elementer, men sats helt klart på ute-fotografering. 9625974[/snapback] Så ikke det på kickeren før nå, sorry:P Du har rett, kanskje det er jeg som må kalibrere skjermen min. Og har ikke vanskeligheter med å ta imot kritikk på noen måte, så lenge den er saklig og konstuktiv. Dårlig kritikk kan også være med på at en fotograf utvikler seg. Og det med ute bilder, skal tenkte litt på det, kanskje du har rett;) Takk for konstruktiv kritikk! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2007 Dårlig start på denne tråden, men men. Bildet er ok, men den croppen som Gissan foreslår er essensiell hvis jeg skal like det. Streit løsning? Jada, kanskje litt for streit. dessverre er det eneste løsning jeg ser med det bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå