Gå til innhold

Ang. mIRC, skifte navn command som ligner -j

nilsso

Anbefalte innlegg

hei...

Dette blir kanskje litt vansklig å forklare, men jeg skal prøve så godt jeg kan. På quakenet heter jeg nilsso, og på en torrentside heter jeg nilsen, jeg vil ha en command som jeg kan sette inn i en *perform-command* så jeg kan skifte navn samtidig som jeg joiner en annen server. Noe lignende:

/server -m blablabla -j #blablabla

over står -j for å joine en channel, men finnes det noe man kan bruke til å forandre nicket sitt? jeg har prøvd følgende:

/server -m blablabla -j #blablabla -n nilsen

/server -m blablabla -j #blablabla /nick nilsen

men ingen av dem funket, er det noen som vet hva jeg kan skrive så det fungerer?

takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først legger du til torrent-serveren i mIRC sin serverliste. Deretter går du på options->perform, og finner torrent-serveren du nettopp la til i listen. Så kan du legge inn /nick nilsen. Skal du ha flere kommandoer skriver du en | mellom (antar jeg, ettersom det er slik det fungerer under alias). For eksempel "/nick nilsen | /join #blabla" (uten anførselstegn).

Lenke til kommentar

så det blir noe sånt ?

/server -m blablabla -j #blablabla | /nick nilsen

eller

/server -m blablabla | /nick nilsen | /join #blabla

eller

/server -m blablabla | /nick nilsen | /join #blabla

Vansklig å forstå hva du mener her :/

Lenke til kommentar

/server -m blablabla -j #blablabla /nick

Jeg bruker dene når jeg skal skifte nick på en annen server. Det funker for meg.

Det finnes jo en annen måte og det er og skripte inn noe i irc script for å få lagt til en knap som du du bare trykker på for å gjør det.

Men akuratt det gider jeg rett og slett ikje og forklare for det blir for heftig så tidligt på dagen :p

Lenke til kommentar

/server -m blablabla -j #blablabla /nick blabla

jeg må ha nicket jeg skal ha før jeg joiner channelen jeg skal joine. jeg har prøvd og prøvd:

/server -m blablabla /nick blablabla -j #blablabla

men funker ikke for meg, jeg har nonamescript, men jeg tror ikke det utgjør noe forskjell.

Status: Not solved

Endret av nilsso
Lenke til kommentar

Kan bruke {} i alias. F.eks.

F2 {
 /server -m quakeserver.net 
 /nick tøfftnick
 /join #kanalen
}

Da kan du trykke F2 for å kople til quakeserver.net, bytte nick til tøfftnick og joine kanalen.

(Med forbehold om feil).

Edit: noe sånn da.. selv om han andres sikkert funker bedre. :p

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...