nilsso Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 hei... Dette blir kanskje litt vansklig å forklare, men jeg skal prøve så godt jeg kan. På quakenet heter jeg nilsso, og på en torrentside heter jeg nilsen, jeg vil ha en command som jeg kan sette inn i en *perform-command* så jeg kan skifte navn samtidig som jeg joiner en annen server. Noe lignende: /server -m blablabla -j #blablabla over står -j for å joine en channel, men finnes det noe man kan bruke til å forandre nicket sitt? jeg har prøvd følgende: /server -m blablabla -j #blablabla -n nilsen /server -m blablabla -j #blablabla /nick nilsen men ingen av dem funket, er det noen som vet hva jeg kan skrive så det fungerer? takk! Lenke til kommentar
eught Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Først legger du til torrent-serveren i mIRC sin serverliste. Deretter går du på options->perform, og finner torrent-serveren du nettopp la til i listen. Så kan du legge inn /nick nilsen. Skal du ha flere kommandoer skriver du en | mellom (antar jeg, ettersom det er slik det fungerer under alias). For eksempel "/nick nilsen | /join #blabla" (uten anførselstegn). Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 så det blir noe sånt ? /server -m blablabla -j #blablabla | /nick nilsen eller /server -m blablabla | /nick nilsen | /join #blabla eller /server -m blablabla | /nick nilsen | /join #blabla Vansklig å forstå hva du mener her :/ Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 /server -m blablabla -j #blablabla /nick Jeg bruker dene når jeg skal skifte nick på en annen server. Det funker for meg. Det finnes jo en annen måte og det er og skripte inn noe i irc script for å få lagt til en knap som du du bare trykker på for å gjør det. Men akuratt det gider jeg rett og slett ikje og forklare for det blir for heftig så tidligt på dagen Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) /server -m blablabla -j #blablabla /nick blabla jeg må ha nicket jeg skal ha før jeg joiner channelen jeg skal joine. jeg har prøvd og prøvd: /server -m blablabla /nick blablabla -j #blablabla men funker ikke for meg, jeg har nonamescript, men jeg tror ikke det utgjør noe forskjell. Status: Not solved Endret 3. oktober 2007 av nilsso Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Prøv med denne her da kansje den hjelper litt ;) /server irc.servername.com; /nick name; #channel Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 utrolig nok funket ikke det heller : / Lenke til kommentar
mpolden Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) /server -m irc.server.no -i nick altnick -j #chan /help /server Endret 4. oktober 2007 av gertin Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Kan bruke {} i alias. F.eks. F2 { /server -m quakeserver.net /nick tøfftnick /join #kanalen } Da kan du trykke F2 for å kople til quakeserver.net, bytte nick til tøfftnick og joine kanalen. (Med forbehold om feil). Edit: noe sånn da.. selv om han andres sikkert funker bedre. Endret 5. oktober 2007 av sedsberg Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) gertin sin funket, sedsberg sin hadde ikke funket unz fordi jeg må ha et bestemt nick før jeg joiner channelen. takk for all hjelp =) Case can be closed! Endret 5. oktober 2007 av nilsso Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Hehe, takk likavel =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå