haakka Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg har et problem med jeg får veldig lett sting. Slik har det vært i mange år, og det er uavhengig av om jeg nettopp har spist. Jeg er i relativt god form, har ikke store problemer med hverken kondis eller styrke. Hva kan dette komme av, og hva kan jeg gjøre for å forbedre dette? Det er ganske irriterende at jeg ikke klarer å jogge mer enn et par kilometer før må sakke ned. ikke på grunn av at jeg er sliten, men jeg får ganske smertefull sting. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Et kjerringtriks som jeg synes funker av og til er at når stinget kommer snikende, plukk opp en liten stein, helst med skarpe kanter, og knip på den slik at det gjør litt vondt i håndflaten. Ellers har jeg også lest at du skal unngå kald drikke like før og under trening, selv om jeg aldri har opplevd problemer med dette. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg har et problem med jeg får veldig lett sting.Slik har det vært i mange år, og det er uavhengig av om jeg nettopp har spist. Jeg er i relativt god form, har ikke store problemer med hverken kondis eller styrke. Hva kan dette komme av, og hva kan jeg gjøre for å forbedre dette? Det er ganske irriterende at jeg ikke klarer å jogge mer enn et par kilometer før må sakke ned. ikke på grunn av at jeg er sliten, men jeg får ganske smertefull sting. 9623273[/snapback] Sliter med akkurat samme. Hjelper for meg å varme opp veldig godt, samt å klemme på en stein i motsatt hånd (av siden stingen er på). Gjerne spiss som han før meg sa, da konsentrerer du deg mer om den smerten enn om stingen. Som for meg ihvertfall er en mye bedre smerte, da det gjør noe så inn i granskauen vondt med den stingen jeg får. Lenke til kommentar
haakka Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Hvordan varmer du opp? Starter sakte, og bygger deg opp, eller er det noen øvelser du gjør før du jogger? Det med steinen må jeg prøve. Høres veldig sært ut, men merkeligere ting har fungert før.. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Starter med rask gange, så går jeg over i lett jogging, og så litt raskere jogging. Bruker gjerne 20 minutter på det hvis jeg har tida. Lenke til kommentar
Stimani Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg pleier ikke å slite med sting, men kan få det om jeg har spist for tett opp i treninga, eventuelt også varmet dårlig opp. Det som hjelper for meg er å bøye meg fremover og ta i bakken, som om jeg skulle ha tøyd ut baksiden av lårene. Står sånn i 15-20 sekunder, og da har det som regel gått over. Har ikke funnet det ut selv, lest et sted, men husker ikke hvor. Sto noe om at mellomgulvet ble presset sammen og det gjorde at stinget slapp eller noe... Ellers er god oppvarmin alfa og omega! Lenke til kommentar
haakka Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Hm..litt ironisk, mtp at jeg bruker jogging tildels som oppvarming Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Sliter litt med sting selv, men er det noen som vet hva sting egentlig er? Hva er det som skjer med kroppen når man får sting? Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 En kamerat av meg har lest om Indianske pusteøvelser og han fant ut at de brukte en "H" lyd når de trente, for å få ned hjerterytmen mm.. Da han brukte det forsvant stinget med en gang. Når du puster ut, prøv å få en "hee" lyd, så tror jeg det skal gå Lenke til kommentar
LuringenOo Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Ikke noe jeg vet helt sikkert, men har hørt at sting (også kjent som hold?) er dårlig luft i lungene eller noe. Uansett, dype pustedrag både inn og ut pleier å hjelpe meg! Lenke til kommentar
xersess Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 trur ikkje dei veit heilt sikkert ka som gjer at ein får sting. eg sliter også veldig med sting, men eg synes det virker mest so det er luft i magen, så eg drikker ofte litt biola/surmelk, eller tar idoform tablett, dei virker som det hjelper litt Lenke til kommentar
moijk Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 En kamerat av meg har lest om Indianske pusteøvelser og han fant ut at de brukte en "H" lyd når de trente, for å få ned hjerterytmen mm.. Da han brukte det forsvant stinget med en gang. Når du puster ut, prøv å få en "hee" lyd, så tror jeg det skal gå God ide! Jeg har fått sting de to siste gangene på spinningen - noe som har gjort at jeg nok så mer anstrengt ut enn jeg høyst burde i løpet av timen. Regner med det er fordi jeg har kjørt i meg litt proteiner før start - noe som gjorde at jeg skal prøve ikke spise eller drikke på et par timer før. Men ser for meg blikk når jeg lager H lyder.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå