edge Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Den optikken har blitt gjort utilgjengelig. Tipset med et uhell søskenbarnet om at det var mulig(dattra til hu som eier optikken), så der forsvant den Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Ser du har øket innsatsen litt... hva da med ett nytt D200 og ett pent brukt 18-70 ? Disse er jo ganske rimelige om dagen. Lenke til kommentar
edge Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Brukt er uaktuelt. Men er det verdt å vente på neste lønning og investere i EOS 40D med 17-85? Vil jo ha et kamera som varer lengst mulig Lenke til kommentar
SteffenM2 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Brukt er uaktuelt. Men er det verdt å vente på neste lønning og investere i EOS 40D med 17-85? Vil jo ha et kamera som varer lengst mulig 9647996[/snapback] 17-85, hvis vi tenker på samme linsa nå, så er den helt ubrukelig. Jeg hadde med meg den på et treff sammen med min #0D, jeg ble så skuffa at jeg satte tilbake 18-55mm'en min. Skal du legge litt penger i kamera, ville jeg gått for 40D med 24-105! da har du alt du trenger på en god stund. Men, 40d er nok ikke noe dumt valg, men har du aldri brukt speilrefleks før er det smålig dumt å begynne på semi profft kamera, det fant jeg ut. Du kan får like brae bilder med 400D, for å si det sånn. Men, det er større sjangser for at du vil ha nytt hus med 400d en 30/40D. Jeg ville absolutt vurdert Sigma linser, du kan får både tele og vidvinkel til prisen av et Canon objektiv. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Brukt er uaktuelt. Men er det verdt å vente på neste lønning og investere i EOS 40D med 17-85? Vil jo ha et kamera som varer lengst mulig 9647996[/snapback] Hvis du går for Canon, så tror jeg at jeg ville valgt et annet objektiv enn 17-85mm, kanskje en 17-40mm f/4 L ? Et mer økonomisk valg er, som tidligere foreslått, EOS 30D med Tamron 17-50mm f/2.8. Dette er et kamera som vil holde i mange år fremover. Hvorfor ikke D80 lenger ? Lenke til kommentar
edge Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Har ikke valgt bort D80, men lurte på om 40D ville vært et bedre valg. Men tror det blir D80, har fått et uslåelig tilbud EDIT - Satte opp det jeg planlegger å kjøpe på japanphoto nå. Endret 6. oktober 2007 av edge Lenke til kommentar
buitre Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Har ikke valgt bort D80, men lurte på om 40D ville vært et bedre valg. Men tror det blir D80, har fått et uslåelig tilbud EDIT - Satte opp det jeg planlegger å kjøpe på japanphoto nå. 9648084[/snapback] 40D er et bedre kamera enn D80, men det koster 4500 kroner mer bare for kamerahuset. 17-85 linsa er ikke allverden; Tamron 17-50f/2,8 er bedre( både for Canon og Nikon). Lenke til kommentar
edge Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Endte på D80. Skal kjøpes på Japan Photo i Trondheim på tirsdag, av min bestefar, forhåpentligvis. Får det dog ikke før den 17. grunnet at jeg skal reise vekk på jobb. EDIT- Noen som vet om vesken jeg har valgt er bra til D80(LowePro Nova 3 AW)? Vil gjerne få alt samlet, så bør være fra japanphoto i så fall. Endret 6. oktober 2007 av edge Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 EDIT- Noen som vet om vesken jeg har valgt er bra til D80(LowePro Nova 3 AW)? Vil gjerne få alt samlet, så bør være fra japanphoto i så fall. 9652166[/snapback] Den børde passe bra. Den har plass til kamera og 3-4 objektiver. Så da har du rom til å vokse. Se link: http://www.lowepro.com/Products/Shoulder_B.../Nova_3_AW.aspx Tom Lenke til kommentar
edge Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Har vært inne der, og har selv kommet fram til det samme. Satser på 70-200/300 som neste objektiv, over nyttår eller noe slikt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Satser på 70-200/300 som neste objektiv, over nyttår eller noe slikt. 9652290[/snapback] Kan være kjekt med en tele-zoom. Har en selv, og bruker den innimellom. Et annet objektiv å se på, er et rimelig og lyssterkt fastobjektiv i området 28mm til 50mm. Med lys-sterkt, så tenker jeg på rundt f/2.0. Tom Lenke til kommentar
edge Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Blir kit med blitz og de greiene, som er på bildet lengre opp her. Er UV-filter nødvendig? Endret 9. oktober 2007 av edge Lenke til kommentar
tommie2k Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Er UV-filter nødvendig? Nei Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Blir kit med blitz og de greiene, som er på bildet lengre opp her. Er UV-filter nødvendig? Jeg synes ikke det - solblenderen er god nok beskyttelse hvis du behandler tingene dine normalt. Problemet med UV filter, er at skal du ha et, så må du ha et dyrt et. Med et dårlig filter blir bildene dårligere pga. mere strølys og refleser inne i objektivet. Det er ihvertfall min erfaring. Tom Lenke til kommentar
edge Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Hva er prisforskjellen på et godt og et dårlig filter? Det japanphoto la ved kosta ca 500 kr. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hva er prisforskjellen på et godt og et dårlig filter? Det japanphoto la ved kosta ca 500 kr. Hva heter filteret ? Tom Lenke til kommentar
edge Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Er faktisk ikke sikker, har ikke fått enda. Muligens Hoya Super. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Er faktisk ikke sikker, har ikke fått enda. Muligens Hoya Super. Hvis det er Hoya SMC Super, så er det filteret klart godkjent fra flere av forumets brukere. Ut ifra Japan Photo's prisliste, så anser jeg det som sannsynlig. Tom Lenke til kommentar
jonnablaze Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Hvorfor ble det D80 istedet for 40D? Jeg står også på trappene til å kjøpe meg digital speilrefleks for første gang, og har vurdert begge disse modellene. Må si jeg er sugen på trå inn i Nikon-familien - men dama mi har Canon fra før, og da er det kanskje mer økonomisk at jeg også går for Canon slik at vi kan dele på optikk og annet ekstrautstyr? Endret 18. oktober 2007 av jonnablaze Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hvorfor ble det D80 istedet for 40D? Jeg står også på trappene til å kjøpe meg digital speilrefleks for første gang, og har vurdert begge disse modellene. Må si jeg er sugen på trå inn i Nikon-familien - men dama mi har Canon fra før, og da er det kanskje mer økonomisk at jeg også går for Canon slik at vi kan dele på optikk og annet ekstrautstyr? Kjøp deg Nikon, så slipper du å ha dama di siklende over Nikon-utstyret dit :-) Den mer fornuftige varianten er å gå sammen om dette og dele duppeditter, det er jo det... Det er jo ikke noe vesentlig kvalitetsforskjell mellom C og N, så det koker nok ned til at du bør velge det kamera du syns er best å holde i henda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå