thomaslov Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Sitter her hjemme nå å erger meg over at en person i huset her sitter konstant å laster ned med uTorrent. Dette irriterer meg noe grenseløst, når jeg må inn på routeren og stenge av personen ved hjelp av klient-filtrering. Så jeg lurer på om det er noen måte å stenge av uTorrent, altså da mener jeg slik at det ikke får koblet seg opp ut mot internett i det hele tatt. Siden den gjør det, uansett om portene er åpnet eller ikke. Noen som har en idé? Endret 2. oktober 2007 av betuel Lenke til kommentar
maedox Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Ergrer du deg fordi han laster ned eller fordi han opptar all kapasiteten på linja? Det er dessverre vanskelig, om ikke umulig, å sperre p2p-programmer fordi de benytter seg av forskjellige porter hele tida. Hvilken router har du? Det kan tenkes at du kan aktivere QoS og nedprioritere den porten han er koblet til. edit:skriveleif Endret 3. oktober 2007 av maedox Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) For det første hvorfor irriterer du deg over det? xP Du kan be han slutte?? Si at han får innternett fra DIN router og du er lei?? Endret 3. oktober 2007 av Rudde93 Lenke til kommentar
sveiae Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Steng av port 6881 til og med 6999, både tcp og udp, for utgående og inngående trafikk (på routeren) Endret 4. oktober 2007 av sveiae Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 I μTorrent har man random port Dvs porten kan være alt fra 0 til N Lenke til kommentar
sveiae Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 I μTorrent har man random port Dvs porten kan være alt fra 0 til N 9637672[/snapback] Ok, det visste jeg ikke. Da må du nok jobbe mer med å få fjernet trafikken. Kanskje det er noen form for traffic-shaping på routern (QoS)? Vet ikke helt hva som finnes på de små ruterboksene... Hvis routeren kan sperre filer med spesifisert filendelse (slik som .torrent) så kan du jo alltids prøve det. Ikke at det stopper torrenttrafikk, men han/hun vil ha litt større problem med å laste ned .torrent filer hvertfall. Hvis du virkelig vil ta rotta på slik trafikk og har tid til å gjøre det, så er det bare å sette opp en firewall eller til og med proxyfirewall. Trenger helt sikkert ikke bruke linux/unix, må da finnes noe for windows også Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 så på port filter på alt , og åpne kun for port 80(www) og 54(dns) da stopper det meste opp for han Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 så på port filter på alt , og åpne kun for port 80(www) og 54(dns)da stopper det meste opp for han 9638394[/snapback] og deg selv Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Legge sin egen maskin i dmz, og sperre alt annet enn 80 og 443 ? Lenke til kommentar
nree Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Legg til QoS til din ip @ alle porter, når du da skal bruke nettet vil din trafikk bli prioritert forran andre på nettverket sin trafikk. Endret 6. oktober 2007 av goggen90 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Et innlegg er slettet da det ikke svarte på trådstarters spørsmål. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Endret 12. oktober 2007 av darkness| Lenke til kommentar
L4ss3 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Det jeg prøvde å få frem var at han kunne tatt en liten alvorsprat med han som bruker torrents =) Hadde vært mye enklere enn å drive å sperre masse porter osv. Kan jo få han til å bruke 'Scheduler' funksjonen i utorrent så han får limita farta om dagen men full fart om natta eller noe sånt =) Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Kanskje det er mulig å limite hele internettforbruket hans ned til 20-30 kB/s ?: P Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Vet du hvem personen er? Kan jo legge inn netlimiter på den pc det skjer på. Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Du kan justere max hastigheten i Utorrent til hva du vil. Jeg har den begrenset til 900 kb/s da jeg holder av 1/3 av linja til annet bruk. Om natten endres det til 0 som er uendelig. Da får jeg 1,3 mb/s nedlasting. Fiberkabel er greit, he he Still inn dette på PC-en som kjører utorrent en gang så trenger du ikke få lagt linja de flat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå