TBSkippy Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg er på jakt etter en "bracket" med blitzsko samt plass for kamramontering. Canon 30D skal også monteres på denne. Dette systemet skal lett kunne monteres på et ordinært stativ (benytte eksisterende quickrelease på stativet). Noen forslag? Lenke til kommentar
TBSkippy Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Den kan f.eks. være noe like denne: Blitzskinne Den må altså i tillegg kunne monteres på et vanlig stativ som fra før har løsning for quickrelease. Videre ville det vært ønskelig med håndtak i tillegg (men ikke et must). Lenke til kommentar
TBSkippy Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Eller aller helst: "L" bracket Og igjen, på en enkel måte, kunne kobles på et stativ. Fremdeles ingen forslag/erfaring? Lenke til kommentar
hill42 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Har du en Canon blitz, så fungerer Canon's Speedlite Bracket SB-E1 sammen med Off-Camera Shoe Cord 2 på mitt 5D kamera. Tror det også vil fungere på 30D. Lenke til kommentar
TBSkippy Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Har du en Canon blitz, så fungerer Canon's Speedlite Bracket SB-E1 sammen med Off-Camera Shoe Cord 2 på mitt 5D kamera. Tror det også vil fungere på 30D. 9631957[/snapback] At den vil fungere på 30D er greit nok - skruen er standardisert. Derimot er bracketten kun beregnet for 580-blitzen. (Husker ikke farten om jeg har 550 eller første versjon av 580). Det som imidlertid er mest interessant: - Kan denne braketten monteres på direkte et stativ? - eller trengs det noe ekstra "duppe-dingser" som f.eks. Custombrackets Lenke til kommentar
hill42 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Braketten kan skrues direkte på stativhodet. Lenke til kommentar
TBSkippy Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Braketten kan skrues direkte på stativhodet. 9640459[/snapback] Med min 580EX ser dette interessant ut. Mange takk. Her er en beskrivelse: Roberts Photography Blog Lenke til kommentar
hill42 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Vær oppmerksom på at med kun L-delen påmontert, så kan kameraet plasseres i "portrett"-posisjon på stativet, men da uten blitz som selvfølgelig kan håndholdes. Det korteste benet i L'en har hele 5 gjengete hull for feste på stativet. Meget anvendelig etter min mening. Lenke til kommentar
TBSkippy Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Ellers kan man vell konstantere at varen knapt finnes på det amerikanske markedet. Britene har godt utvalg, samt det norske. Fotovideo får neppe meg som kunde når noen metall-biter som dette er skal koste kr.1.570,- det er varen ikke verdt. Da kan man heller ta en tur til ebay og kjøpe f.eks. Flash Rotating Bracket til en pris av kr. 170,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå