HaxyQ Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Hei Jeg har Asus P5N-E SLI og Intel C2D E6600. Jeg har satt spenningen til CPU til 1.31v. Når PC-en jobber hardt, går volten ned til ca 1.24v, mens på idle er den som den skal, 1.31v. Hvorfor det? Og hvis jeg kjører Orthos en stund, så får jeg til slutt en warning av PC Probe (Måler volt og temperatur) om at det er problemer med speningen. Jeg klikker OK, og PC-en fortsetter å funke fint, og det virker ikke som om det er noen problemer med spenningen likevel. Hva skyldes dette? BTW, dere ser kanskje CPUen er klokket, men dette skjer også om jeg kjører den på stock. Bilde Takker for svar. Endret 2. oktober 2007 av Haxy Lenke til kommentar
maedox Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Blir maskinen ustabil/krasjer når du spiller? Hvis ikke er det bare å ignorere. edit: I stand corrected. (PS: Jeg har endevendt/griseklokka tre hovedkort med C2D og aldri merket noe til så drøy Vdroop, og derfor tenkte jeg heller ikke på det, men at PSU var litt for slapp.) Endret 3. oktober 2007 av maedox Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Dette kalles Vdroop og kommer av spenningsregulatorene på hovedkortet, har lite med PSU å gjøre så lenge ATX12V i P4-pluggen har stabil spenning. Om maskinen ikke kræsjer under kjøring av orthos så ville jeg ignorert det, det betyr bare at cpuen din har enda mer headroom for klokking. Jeg ville brukt intel TAT eller coretemp for å lese av cputemp, den CPU temp saken i pc probe viser for lav temperatur. maedox: på tide å oppdatere seg litt på hardware? Haxy: kan du fortelle litt mer om hva slags komponenter du har i maskinen? Endret 3. oktober 2007 av Wibla Lenke til kommentar
maedox Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 maedox: på tide å oppdatere seg litt på hardware? 9625838[/snapback] Fordi? Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Fordi Vdroop på C2D er veldig vanlig, og det da er greit å kjenne igjen "symptomene" så man ikke gir en feil diagnose på hva som er galt.. Hvis 12V-railen på psuet hans var så dårlig at spenningsregulatoren til cpuen ikke hadde klart å opprettholde stabil spenning så ville maskina vært ganske ustabil. Det er ganske normalt med 0.05-0.1V Vdroop på S775-hovedkort, noe som er litt frustrerende for en ivrig overklokker som da må stille opp mye i bios for å få ønsket resultat. Endret 3. oktober 2007 av Wibla Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Intel C2D E6600 @ 3.0GHz Asus P5N-E SLI Hiper 580w XFX 7800GT 2GB Corsair DDR2 2 stk SATA2 HDD Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Greit oppsett det der Du burde bytte ut PSU uansett.. mitt oppsett er ganske likt (se sig) og jeg hadde problemer med ustabilitet med Hiper psuet, samt at det bråka mye og ble veldig varmt... Sjekk ut Corsair, Seasonic o.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå