HulkHaugen Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hei på dere! Jeg skal snart bygge meg ny stuepc, og lurer da på noen ting.. Jeg kommer nok til å kjøpe dette kabinettet 3R Systems HT-1000 Jeg vil ha Intels Q6600 cpu Skjermkort blir nok GeForce 8600 et eller annet 2x 750GB SATA HDD i Raid (Var ihvertfall planen) 4 GB Ram må jo til :-) (DDR2?) MÅ ha onboard lan seff Lydkort...hmm...duger onboard? Målet mitt er: En stille, rask pc, med mye muligheter. Trenger ikke det sykeste skjermkortet, for spiller ikke så mye, men det er jo gøy å ha muligheten.. Jeg vil se filer i HD(1080i/720p) tenkte jeg :-) Koble det opp så jeg får ekte 5.1 lyd (skal jeg bruke optisk,coaxial eller phono?) Og er det mye å hente på et eget lydkort? alegget mitt er i en prisklasse på 5-10 000. Jeg tenker enda et kort gir mere varme og mindre luftsirulasjon, og økt strømforbruk. Regner nesten med at jeg må ha en vifte i bunnen av kabinettet som suger inn, i tillegg til den som blåser ut bak.. men de kan jeg heller legge litt ekstra i, for det er vel ikke så dyrt, og vil jo ikke ha en som bråker så sinnsykt mye.. Vet ikke i det hele tatt hvilken hk jeg bør ta. heller ike så mye peiling på spesifikke rambrikker.. også har jeg jo fått øynene opp for klokking^^ leste om at det var anbefalt med PC6400 ram til Q6600 hvis du skal klokke den til 3ghz... trodde PC6400 nesten var gammeldags jeg, hk'ene støtter jo mye bedre enn det (men bruker det kanskje ikke?) Må jeg ha en bedre cpu kjøler på dette nivået? Er det mye bedre å ha en 10000rpm for C: og en 7400rpm til resten fremfor mitt valg med 2 stk i raid? OG HVOR STOR STRØMFORSYNING BØR JEG HA TIL DENNE GALSKAPEN? Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 viss du skal ha en stue pc er jo det jo og prioritere at den skal være stille, så raptor disk er vel ikke anbefale, litt overklokk kan du jo altids få til ! stortsett alle hk nå har jo onboard lan, også bør du kjøpe en skikklig lydkort! Lydkort Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) også bør du kjøpe en skikklig lydkort! Lydkort Jeg leste på hardware "guiden til htpc del x" av han super htpc nerden som tydligvis har peiling...og han sa at lydkort er oppskrytt.. lydsignalet skal sendes urørt hele veien til forsterkeren, og så skal den gjøre jobben. han formulerte det riktignok litt penere, men var sånn jeg forsto det... men skjermkort derimot er viktig... ellers har jeg kikket litt mere på hk, og tror jeg går for asus p5e3 med ddr3 og x38 chips.. men hva er best av 4x1gb og 2x2gb. er det det samme? Endret 9. oktober 2007 av HulkHaugen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå