Gå til innhold

Regler om signaturer

Anbefalte innlegg

Jeg mener det bør komme klarere regler på signaturer. Det er nemlig blitt fjernet linker fra signaturer i det siste, grunnet linking til kommersielt innhold. Kan ta eksempelet med at brukere (vanlige brukere, ikke eiere eller ansatte) av et forum jeg hoster, har fått fjernet link fra signaturen sin.

Andre brukere (som moderatoren som har fjernet disse linkene), har selv linker til nettsteder med kommersielt innhold. Eksempel: Last.fm. Last.fm får en enorm promotering blant diskusjon.no sine brukere. Og hvis alle brukere som linker til min nettside får fjernet linken fra signatur, mener jeg at absolutt alle linker til nettsteder av kommersiell må fjernes. Det er ren og skjær likebehandling.

Det er altså en tilbakemelding om forumet som jeg mener er veldig viktig.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å linke til en kommersiell virksomhet man selv er involvert i er å anse som reklame. Det være seg om man er bidragsyter, ansatt eller eier. Å linke til f.eks. sin Facebookprofil eller blogg vil gå greit (såfremt man ikke linker til en komersiell bloggside man selv driver). Men her utviser man litt skjønn.

Utifra retningslinjene kan moderator fjerne alle linker som linker til noe kommersielt (selv om man selv ikke er tilknyttet), men som nevnt her utviser man litt skjønn. Ved tvilstilfeller tar man det opp internt.

#6, #7 og #12 er de som er aktuelle i så måte.

Av hensyn til forumets brukere ønsker vi ikke at signaturer skal fungere som rene reklameplasser til kommersielle nettsider man selv på en eller annen måte er tilknyttet.

Hadde vi vært såpass kynisk kommersielle så kunne vi fort valgt å leie ut plass i signaturfeltet (som i praksis vil gi samme resultat som å la brukere benytte den plassen som reklameplass). Men her kommer brukerne først.

Vi ønsker et så reklamefritt forum som mulig. Minst mulig bannere, minst mulig snikreklame og ikke noe som regnes som reklame i signatur :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...