freke Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Ikke stort, bortsett fra at det er forbudt med svin (og en rekke andre matsorter) i følge gud. Forbyr den kristne gud svin? Ja, i Mosebøkene tror jeg det står om slikt. Masse fine forbud gitt fra gud sjøl edit: loven i sin helhet, så dere ikke skulle komme i skade for å spise noe urent 3 Mosebok 11 1Og Herren talte til Moses og Aron og sa til dem: 2Tal til Israels barn og si: Dette er de dyr som I kan ete av alle firføtte dyr på jorden: 3Alle de firføtte dyr som har klover og har klovene kløvd helt igjennem, og som tygger drøv, dem kan I ete. 4Det er bare disse I ikke skal ete blandt dem som tygger drøv, og blandt dem som har klover: kamelen, for den tygger vel drøv, men den har ikke klover, den skal være uren for eder, 5og fjellgrevlingen, for den tygger vel drøv, men har ikke klover, den skal være uren for eder, 6og haren, for den tygger vel drøv, men har ikke klover, den skal være uren for eder, 7og svinet, for det har vel klover og har klovene kløvd helt igjennem, men det tygger ikke drøv, det skal være urent for eder. 8Av disse dyrs kjøtt skal I ikke ete, og ved deres døde kropper skal I ikke røre; de skal være urene for eder. 9Dette kan I ete av alt det som er i vannet: Alt det i vannet - i havene og i elvene - som har finner og skjell, det kan I ete. 10Men det som ikke har finner og skjell av alt det som finnes i havene og i elvene, av alt det som vrimler i vannet, og av alt levende som er i vannet, det skal være en vederstyggelighet for eder. 11En vederstyggelighet skal de være for eder; av deres kjøtt skal I ikke ete, og deres døde kropper skal I holde for en vederstyggelighet. 12Alt i vannet som ikke har finner og skjell, det skal være en vederstyggelighet for eder. 13Dette er de fugler I skal holde for en vederstyggelighet, de skal ikke etes, de er en vederstyggelighet: landørnen og havørnen og fiskeørnen 14og glenten, og falken efter sine arter, 15alle ravner efter sine arter, 16og strutsen og gjøken og måken, og høken efter sine arter, 17og kattuglen og dykkeren og hubroen 18og nattravnen og pelikanen og gribben 19og storken, og heiren efter sine arter, og hærfuglen og flaggermusen. 20Alt kryp som har vinger og går på fire føtter, skal være en vederstyggelighet for eder. 21Av alt kryp som har vinger og går på fire føtter, må I bare ete dem som har springben ovenfor sine føtter til å hoppe på marken med. 22Av dem kan I ete: arbe efter sine arter og solam efter sine arter og hargol efter sine arter og hagab efter sine arter[a]. 23Men alt annet kryp som har vinger og fire føtter, skal være en vederstyggelighet for eder. 24Ved disse dyr blir I urene; enhver som rører ved deres døde kropper, skal være uren til om aftenen, 25og enhver som har båret slik en død kropp, skal tvette sine klær og være uren til om aftenen. 26Ethvert firføtt dyr som vel har klover, men ikke har klovene kløvd helt igjennem og ikke tygger drøv, skal være urent for eder; enhver som rører ved dem, blir uren. 27Og alle firføtte dyr som går på labber, skal være urene for eder; enhver som rører ved deres døde kropper, skal være uren til om aftenen, 28og den som har båret deres døde kropper, skal tvette sine klær og være uren til om aftenen; de skal være urene for eder. 29Og blandt de smådyr som kryper på jorden, skal disse være de ureneste for eder: muldvarpen og musen og alle slags firben, 30og pinnsvinet og jordrotten og padden og sneglen og kameleonen. 31Disse skal være de ureneste for eder blandt alle smådyr; enhver som rører ved dem når de er døde, skal være uren til om aftenen. 32Og alt det som noget av disse dyr faller på når de er døde, blir urent, enten det er et trekar eller klær eller skinn eller sekker, eller hvad redskap det kan være som det gjøres noget arbeid med; det skal legges i vann og være urent til om aftenen; da er det rent. 33Og om noget av dem faller i et lerkar, så blir alt det som er i karet urent, og karet selv skal I slå i stykker; 34all mat som folk eter, og som tillages med vann, blir da uren, og alt drikke som folk drikker, blir urent, hvad kar det enn er i. 35Og alt det som slik en død kropp faller på, blir urent; enten det er ovn eller gryte, skal de brytes i stykker, de er urene og skal være urene for eder. 36Bare kilder og brønner som det samler sig vann i, blir like rene; men den som rører ved deres døde kropper, blir uren. 37Og om slik en død kropp faller på korn som skal såes, er kornet like rent; 38men slåes det vann på såkornet, og en av de døde kropper faller på det, da skal kornet være urent for eder. 39Dør noget av de firføtte dyr som er til føde for eder, da skal den som rører ved dets døde kropp, være uren til om aftenen, 40og den som har ett av dets døde kropp, skal tvette sine klær og være uren til om aftenen; og den som har båret dets døde kropp, skal tvette sine klær og være uren til om aftenen. 41Alle smådyr som kryper på jorden, skal være en vederstyggelighet; de skal ikke etes. 42Hverken det som kryper på buken, eller det som går på fire føtter, eller det som har flere føtter iblandt alle smådyr som kryper på jorden, må I ete; det skal være en vederstyggelighet. 43Gjør ikke eder selv vederstyggelige ved noget sådant kryp, og la eder ikke smitte ved dem, så I blir urene! 44For jeg er Herren eders Gud, og I skal hellige eder, og I skal være hellige, for jeg er hellig; I skal ikke gjøre eder selv urene ved noget av det kryp som rører sig på jorden. 45For jeg er Herren, som førte eder op fra Egyptens land for å være eders Gud, og I skal være hellige, for jeg er hellig. 46Dette er loven om de firføtte dyr og fuglene og alle de liv som rører Sig i vannet, og om alle de dyr som kryper på jorden, 47så I kan skille mellem urent og rent, mellem dyr som kan etes, og dyr som ikke skal etes. Endret 31. oktober 2007 av freke Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor vel siden den kristene guden er den samme som den jødiske og muslimske så vil jeg tro det, med mindre han mener at kristene har andre ærnerings behov enn jøder og muslimer Ikke stort, bortsett fra at det er forbudt med svin (og en rekke andre matsorter) i følge gud. Forbyr den kristne gud svin? Ja, i Mosebøkene tror jeg det står om slikt. Masse fine forbud gitt fra gud sjøl edit: loven i sin helhet, så dere ikke skulle komme i skade for å spise noe urent 3 Mosebok 11 1Og Herren talte til Moses og Aron og sa til dem: 2Tal til Israels barn og si: Dette er de dyr som I kan ete av alle firføtte dyr på jorden: 3Alle de firføtte dyr som har klover og har klovene kløvd helt igjennem, og som tygger drøv, dem kan I ete. 4Det er bare disse I ikke skal ete blandt dem som tygger drøv, og blandt dem som har klover: kamelen, for den tygger vel drøv, men den har ikke klover, den skal være uren for eder, 5og fjellgrevlingen, for den tygger vel drøv, men har ikke klover, den skal være uren for eder, 6og haren, for den tygger vel drøv, men har ikke klover, den skal være uren for eder, 7og svinet, for det har vel klover og har klovene kløvd helt igjennem, men det tygger ikke drøv, det skal være urent for eder. 8Av disse dyrs kjøtt skal I ikke ete, og ved deres døde kropper skal I ikke røre; de skal være urene for eder. 9Dette kan I ete av alt det som er i vannet: Alt det i vannet - i havene og i elvene - som har finner og skjell, det kan I ete. 10Men det som ikke har finner og skjell av alt det som finnes i havene og i elvene, av alt det som vrimler i vannet, og av alt levende som er i vannet, det skal være en vederstyggelighet for eder. 11En vederstyggelighet skal de være for eder; av deres kjøtt skal I ikke ete, og deres døde kropper skal I holde for en vederstyggelighet. 12Alt i vannet som ikke har finner og skjell, det skal være en vederstyggelighet for eder. 13Dette er de fugler I skal holde for en vederstyggelighet, de skal ikke etes, de er en vederstyggelighet: landørnen og havørnen og fiskeørnen 14og glenten, og falken efter sine arter, 15alle ravner efter sine arter, 16og strutsen og gjøken og måken, og høken efter sine arter, 17og kattuglen og dykkeren og hubroen 18og nattravnen og pelikanen og gribben 19og storken, og heiren efter sine arter, og hærfuglen og flaggermusen. 20Alt kryp som har vinger og går på fire føtter, skal være en vederstyggelighet for eder. 21Av alt kryp som har vinger og går på fire føtter, må I bare ete dem som har springben ovenfor sine føtter til å hoppe på marken med. 22Av dem kan I ete: arbe efter sine arter og solam efter sine arter og hargol efter sine arter og hagab efter sine arter[a]. 23Men alt annet kryp som har vinger og fire føtter, skal være en vederstyggelighet for eder. 24Ved disse dyr blir I urene; enhver som rører ved deres døde kropper, skal være uren til om aftenen, 25og enhver som har båret slik en død kropp, skal tvette sine klær og være uren til om aftenen. 26Ethvert firføtt dyr som vel har klover, men ikke har klovene kløvd helt igjennem og ikke tygger drøv, skal være urent for eder; enhver som rører ved dem, blir uren. 27Og alle firføtte dyr som går på labber, skal være urene for eder; enhver som rører ved deres døde kropper, skal være uren til om aftenen, 28og den som har båret deres døde kropper, skal tvette sine klær og være uren til om aftenen; de skal være urene for eder. 29Og blandt de smådyr som kryper på jorden, skal disse være de ureneste for eder: muldvarpen og musen og alle slags firben, 30og pinnsvinet og jordrotten og padden og sneglen og kameleonen. 31Disse skal være de ureneste for eder blandt alle smådyr; enhver som rører ved dem når de er døde, skal være uren til om aftenen. 32Og alt det som noget av disse dyr faller på når de er døde, blir urent, enten det er et trekar eller klær eller skinn eller sekker, eller hvad redskap det kan være som det gjøres noget arbeid med; det skal legges i vann og være urent til om aftenen; da er det rent. 33Og om noget av dem faller i et lerkar, så blir alt det som er i karet urent, og karet selv skal I slå i stykker; 34all mat som folk eter, og som tillages med vann, blir da uren, og alt drikke som folk drikker, blir urent, hvad kar det enn er i. 35Og alt det som slik en død kropp faller på, blir urent; enten det er ovn eller gryte, skal de brytes i stykker, de er urene og skal være urene for eder. 36Bare kilder og brønner som det samler sig vann i, blir like rene; men den som rører ved deres døde kropper, blir uren. 37Og om slik en død kropp faller på korn som skal såes, er kornet like rent; 38men slåes det vann på såkornet, og en av de døde kropper faller på det, da skal kornet være urent for eder. 39Dør noget av de firføtte dyr som er til føde for eder, da skal den som rører ved dets døde kropp, være uren til om aftenen, 40og den som har ett av dets døde kropp, skal tvette sine klær og være uren til om aftenen; og den som har båret dets døde kropp, skal tvette sine klær og være uren til om aftenen. 41Alle smådyr som kryper på jorden, skal være en vederstyggelighet; de skal ikke etes. 42Hverken det som kryper på buken, eller det som går på fire føtter, eller det som har flere føtter iblandt alle smådyr som kryper på jorden, må I ete; det skal være en vederstyggelighet. 43Gjør ikke eder selv vederstyggelige ved noget sådant kryp, og la eder ikke smitte ved dem, så I blir urene! 44For jeg er Herren eders Gud, og I skal hellige eder, og I skal være hellige, for jeg er hellig; I skal ikke gjøre eder selv urene ved noget av det kryp som rører sig på jorden. 45For jeg er Herren, som førte eder op fra Egyptens land for å være eders Gud, og I skal være hellige, for jeg er hellig. 46Dette er loven om de firføtte dyr og fuglene og alle de liv som rører Sig i vannet, og om alle de dyr som kryper på jorden, 47så I kan skille mellem urent og rent, mellem dyr som kan etes, og dyr som ikke skal etes. Se hva jeg fant i sted: La dere ikke rive med av alle slags fremmede lærdommer! Det er godt at hjertet blir styrket ved nåden, ikke ved bestemte slag mat, for de som følger slike regler, har aldri hatt nytte av det. hebr 13,9 Jeg lette aldri.. Endret 31. oktober 2007 av Petersk91 Lenke til kommentar
freke Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Men reglene for mat er gitt av sjølvaste. The big kahoona. Er vel ikke opp til andre å overprøve akkurat han vel Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Nåde - en ufortjent tilgivelse Jeg spiser ikke svin uansett da.. så det er jo så greit Redigert: Ehmm.. Den kristne Guden er IKKE den samme som muslimenes og jødenes. Der tok du nok alvorlig feil! Endret 31. oktober 2007 av Petersk91 Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 vel siden den kristene guden er den samme som den jødiske og muslimske så vil jeg tro det, med mindre han mener at kristene har andre ærnerings behov enn jøder og muslimer Hehe, ja kanskje de har det. Jaja glad jeg ikke religiøs og kan spise hva jeg vill vel du kan jo ikke spise absolutt hva du vill, eller du kan, men du vil dø, viss du på død og liv vil spise cyanid så kan du det, men da får du aldri spise noe som helst igjen Nei men nå er ikke jeg spesielt glad i verken kanin eller cyanid. Lenke til kommentar
freke Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Nåde - en ufortjent tilgivelse Jeg spiser ikke svin uansett da.. så det er jo så greit Hehe, sikkert tryggest. Poenget er vel at det plager ikke meg i nevneverdig grad om kristne spiser svin eller ikke (altså om de etterlever bibelen og guds direkte befalinger til punkt og prikke eller ei). En anen debbatant syntes å tro det skulle ha noe å si for andre enn de religiøse. edit: syntes så tydelig det sto i moseboka at det var jødenes gud (han som dro dem med seg fra egypt) som ga disse reglene. og det er da vel samme fyren de kristne digger? Vi hadde lite islam på skolen, så der er jeg ikke sikker, men de prater vel om jesus og gutta der og, så mye tyder vel på at det faktisk er samma gubben på toppen av rankingen der også? Endret 31. oktober 2007 av freke Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Atesister har sine grunner.. Den største grunnen til ateisme i verden i dag, er de kristne som sier at de elsker Gud, men som går ut døren hjemme for å fornekte ham ved livsstilen sin. Men i all verden, folk har jo skjerpet seg her inne jo.. Sist gang jeg uttalte meg så fikk jeg det rett opp i trynet lenge etterpå om alt vi kristne skulle være (Joda, 2 stykker mobbet meg.. Det er bra gjort! forbaskede fjortiser). Men tilbake til topicen, hva som skjer med ateister o.l har jeg ikke lest noe om i bibelen.. Jeg har ikke lest hele bibelen nei, som kristen er man ikke pålagt å gå i kirke eller å lese bibel nei. Men det er en fordel å lese litt i den ettersom det faktisk står mye lærerikt i den (visste dere det?). Men mange konverterer til kristendom, eller relegion generelt bare fordi de er i den depressiv periode, også klager de fordi de forventer å oppleve et mirakel som de skal se langt etter.. Man sier ikke: "Nei, i dag er jeg kristen..". Det er da dypere en som så. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Nåde - en ufortjent tilgivelse Jeg spiser ikke svin uansett da.. så det er jo så greit Hehe, sikkert tryggest. Poenget er vel at det plager ikke meg i nevneverdig grad om kristne spiser svin eller ikke (altså om de etterlever bibelen og guds direkte befalinger til punkt og prikke eller ei). En anen debbatant syntes å tro det skulle ha noe å si for andre enn de religiøse. edit: syntes så tydelig det sto i moseboka at det var jødenes gud (han som dro dem med seg fra egypt) som ga disse reglene. og det er da vel samme fyren de kristne digger? Vi hadde lite islam på skolen, så der er jeg ikke sikker, men de prater vel om jesus og gutta der og, så mye tyder vel på at det faktisk er samma gubben på toppen av rankingen der også? Vel, israelittene er Guds folk jo. Er det noe galt i det? I islam så tror jeg de nevner Jesus ja, men som en vantro! Muhammed derimot, joda, han fantes.. Og han var en paranoid tulling som hadde en mental lidelse! Jesus var den eneste som faktisk utøvde overnaturlige ting, ettersom han har leget både blinde og lamme. Også sier dere, men om muhammed hadde en psykisk lidelse, hvor stor er da sannsyligheten for at ikke noen av disiplene innenfor kristendommen ikke hadde noe lignende? Det er da sjelden at det er flere personer som ser den samme synen da.. Muhammed derimot, etter en historie jeg husker, så hadde han gjemt seg i en buske (jaha? Hvorfor det da?), og der mottok han visst noen budskap fra allah. Alene.. gang på gang. Lenke til kommentar
freke Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Vel, israelittene er Guds folk jo. Er det noe galt i det? I islam så tror jeg de nevner Jesus ja, men som en vantro! Hvis både kristne (digger jesus), jødene (drepte jesus) og muslimene (synes jesus bare var en fjott) beskriver omtrent den samme soga i sine respektive bøker, så synes jeg det virker mer enn trolig at det er samme store høvding på toppen. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Nåde - en ufortjent tilgivelse Jeg spiser ikke svin uansett da.. så det er jo så greit Hehe, sikkert tryggest. Poenget er vel at det plager ikke meg i nevneverdig grad om kristne spiser svin eller ikke (altså om de etterlever bibelen og guds direkte befalinger til punkt og prikke eller ei). En anen debbatant syntes å tro det skulle ha noe å si for andre enn de religiøse. edit: syntes så tydelig det sto i moseboka at det var jødenes gud (han som dro dem med seg fra egypt) som ga disse reglene. og det er da vel samme fyren de kristne digger? Vi hadde lite islam på skolen, så der er jeg ikke sikker, men de prater vel om jesus og gutta der og, så mye tyder vel på at det faktisk er samma gubben på toppen av rankingen der også? Vel, israelittene er Guds folk jo. Er det noe galt i det? I islam så tror jeg de nevner Jesus ja, men som en vantro! Muhammed derimot, joda, han fantes.. Og han var en paranoid tulling som hadde en mental lidelse! Jesus var den eneste som faktisk utøvde overnaturlige ting, ettersom han har leget både blinde og lamme. Også sier dere, men om muhammed hadde en psykisk lidelse, hvor stor er da sannsyligheten for at ikke noen av disiplene innenfor kristendommen ikke hadde noe lignende? Det er da sjelden at det er flere personer som ser den samme synen da.. Muhammed derimot, etter en historie jeg husker, så hadde han gjemt seg i en buske (jaha? Hvorfor det da?), og der mottok han visst noen budskap fra allah. Alene.. gang på gang. Ehm, i koranen så er Jesus en profet.. men ikke frelseren. Innen jødedommen er han en hykler. Alle religionene bygger på hverandre, dermed kan man også si at det er samme Gud vi snakker om. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) dere kan si det.. Ikke jeg. Men det betyr ikke at jeg er enig med dere.. På noen måte. Men angående det om jødedommen og islam så husker jeg ikke.. Det er 2 år siden jeg var innom temaet om islam og jødedom. Endret 31. oktober 2007 av Petersk91 Lenke til kommentar
freke Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jesus var den eneste som faktisk utøvde overnaturlige ting, ettersom han har leget både blinde og lamme. Og trollet i Heddalsskogen er den eneste med tre hoder og ett øye, som de tre hodene måtte dele på. Så det blir vel å ta hardt i å si at jesus er den eneste som er litt overnaturlig... Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jesus var den eneste som faktisk utøvde overnaturlige ting, ettersom han har leget både blinde og lamme. Og trollet i Heddalsskogen er den eneste med tre hoder og ett øye, som de tre hodene måtte dele på. Så det blir vel å ta hardt i å si at jesus er den eneste som er litt overnaturlig... å, jo.. Jeg glemte tryllekunstnerne i sirkus agora og kollegaene deres; snylterne som mumler og tar på folk for betaling! Nei, men hva annet vet du om som er overnaturlig da? Såpeseriene på tv'n? Spøkelsene i huset til bestemor som egentlig er mus i veggene? Ok da.. En ting som er overnaturlig, er menneskene! Hva er sjangsen for at vi skal ha en hjerne som faktisk kan regne ut 2+2? Og forstå hva som står der også? Hva er sjangsen for at naturen bare skal utvikle EN TANKE? LIK NULL ER DEN! det der ble litt OT.. Beklager. Lenke til kommentar
freke Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Ok da.. En ting som er overnaturlig, er menneskene! Hva er sjangsen for at vi skal ha en hjerne som faktisk kan regne ut 2+2? Og forstå hva som står der også?Hva er sjangsen for at naturen bare skal utvikle EN TANKE? LIK NULL ER DEN! det der ble litt OT.. Beklager. Sjansen er da stor nok til at vi sitter her. Dere lærer om evolusjon på skolen fremdeles? Det var nemlig ikke gud som la dinosaurbeina i bakken, for å føkke med hodene våre Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har insett at det ikke er noen vits å bikke noen av veiene fordi man rett og slett ikke fullstendig kan forkaste noen av delene. Finnes det en skaper eller ikke? Jeg har kun bestemt meg for å ikke tro på noen av gudene menneskene har skapt. Hvis det viser seg en gud for meg en dag så får jeg vel tro på han da Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Den største grunnen til ateisme i verden i dag, er de kristne som sier at de elsker Gud, men som går ut døren hjemme for å fornekte ham ved livsstilen sin. For noe fantastisk vrøvl. Den største grunnen til ateisme er at vi ikke lenger trenger overtro for å takle verden. Vi skaffer oss stadig mer kunnskap om hvordan ting faktisk henger sammen, og forklaringsmodellen med en usynlig mann i skyene holder ikke vann. Det er rett og slett ikke noe bevis for at noe slikt finnes. Ateisme er ikke en respons på hvordan kristne oppfører seg, men et resultat av økt kunnskapsnivå og at folk har begynt å tenke selv. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg ser du er kritisk mot alt som har med relegion å gjøre.. Må man bevise alt da? Når du ikke kan sette tillit til noe, eller noen, da sliter du litt! Har du bevis for eksempel for at kjæresten din (om du har en da) elsker deg? Du kan ikke vite det. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Må man bevise alt da? Når du ikke kan sette tillit til noe, eller noen, da sliter du litt! Har du bevis for eksempel for at kjæresten din (om du har en da) elsker deg? Du kan ikke vite det. Mitt forhold til min kjæreste er ikke noe som påvirker andre. Jeg bruker ikke min tro på at kjæresten min elsker meg for å tvinge andre til å tro på det eller til å gjøre ting. Min tro på kjærligheten er ikke noe som forteller andre hvordan de skal leve livene sine. Den erstatter heller ikke vitenskap. Tvert imot så vet vi at "kjærlighet" kun er noe fysisk som skjer i kroppen. Vi vet at det eksisterer. Dermed er det faktisk mulig at kjæresten min faktisk elsker meg. Det er grunnlag for å tro det. Derimot er det ikke noe grunnlag for å tro at Gud finnes. Det er ikke noe bevis for det. Det er i sannhet blind tro, i motsetning til det å tro at noe som faktisk eksisterer også gjelder i mitt tilfelle. Hva er det med religiøse og tåpelige analogier? Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hehe.. Det er det største pisspreiket jeg har hørt på en god stund.. Ergo, vi er ulike! Kjæresten din eksisterer, men gjør følelsene det? De er ikke fysiske, men ok, man kan "visualisere" dem med kroppspråk og ord.. Men alle kan lyve.. Lev med det, dø med det! Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hehe.. Det er det største pisspreiket jeg har hørt på en god stund.. Ergo, vi er ulike!Kjæresten din eksisterer, men gjør følelsene det? De er ikke fysiske, men ok, man kan "visualisere" dem med kroppspråk og ord.. Men alle kan lyve.. Lev med det, dø med det! Hun kan jo selvsagt leve en løgn. Men det er et faktum at følelser er elektrokjemiske prosesser i hjernen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå