ccod Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Har en trådløs gateway, 3COM OfficeConnect. Denne har hele tiden vært WEP kryptert, samt at den har fått ett annet navn og passord enn default passordet (admin). Den har forøvrig alltid hatt samme adresse som fabrikk-settingen. Har vært borte i tre uker nå, og da jeg i dag skulle starte lappissen fant den ikke nettverket mitt. Det eneste den fant var ett par av naboene samt ett åpent nettverk som het 3COM. Med stor forundring fant jeg ut at dette (3COM) nettverket var mitt eget. Og da jeg logget meg på gatewayen fra den lokale maskinen kunne jeg konstatere at den var resatt til "Factory Defaults" og altså nå lå åpen for gudogenhvermann... Hva har så skjedd?? Ifølge 3COM er den eneste måten å resette den på å shorte DSL porten med en LAN port.. Kan jeg ha hatt hackere inne på systemet? Eller er det noen form for virus som kan klare dette?? Noen som har erfart noe lignende? Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg har også 3Com OfficeConnect, men den gikk rett i søppla.. Den restartet seg hver eneste gang jeg skulle bruke mer enn 2-300 kb/s, og innstillingene restartet seg, som du sa, hele tiden. Prøvde å oppgradere routeren min med ny firmware, men til ingen hjelp. Sendte den inn til komplett, og fikk tilbake en ny router med akkurat de samme problemene. Nå er det bare linksys her i huset, og jeg kan laste ned for full linge og ingen problemer i det hele tatt. Den har snart stått oppe i snart 3 måneder i strekk, og NULL problemer. Jeg har ihvertfall ikke anbefalt 3Com-routere til noen av mine kompiser... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Har sett dette på flere merker hvis det er noe surr med strømmen, særlig hvis strømmen går, kommer tilbake og går igjen før den har bootet ferdig etter det første strømbruddet. Lenke til kommentar
ccod Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Har hatt min i 3 år uten problemer.. Den har ikke hatt en eneste hickup før nå.. Om strømmen har vært borte kan jeg ikke si da jeg selv har vært borte.. I såfall har den bare vært borte med små glimt, for alle klokkene i huset går rett.. Er det mulig at den kan ha blitt anngrepet utenifra? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 ja 3com er dritt enkel og hack, så veldig eneklt og finne ut password , så kan nok hende noen har loga seg inn på den og resatt den til default siden wep var så ustabilt, hvis han er langt unna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå