hinduuu Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 I dag fikk jeg oppgradert linja, så fikk jeg beskjed om at jeg trengte et ADSL 2 kompatibelt modem. Dro og kjøpte det, kom hjem og sattt det opp. Sånn her har det seg: Det funker helt fint, når det gjelder nettverkskabler osv. Men når vi skal koble oss til det trådløse så kommer ingen inn. Står noe på kabelen om at vi det er begrenset tilgang eller ingen connection. Brukte online CD-en som fulgte med telenor sin pakke til og instalere trådløse på bærbare min. som har intrigert nettverkskort. Der funker det fint, men når jeg prøver og få trådløst på noen av de andre pc'ne i familien som benytter seg av eksterne usb kort. Så blir det bare tull, ingen av de får nett. Hadde nett en liten stund mens jeg brukte et 54mbit nettverkskort. Men mista nettet etter 10min ca, og fikk det ikke tilbake. Før så hadde jeg et ikke trådløst modem koblet opp mot en ruter fra D-link. Nye modemet er forøvrig fra Zyxel prestige 6660 Hwt fra elkjøp. Når vi før hadde det gammle modemet så kobla vi det til en ruter og da var det så mye lettere. Nå har jeg måtte instalere modemet på vær pc som skulle ha trådløst nettverk. Skal det virkelig være nødvendig? Noen som vet hva grunnen til at de andre ikke får trådløst nett kan være? Kan det ha noe med at nettverkest korta og usb kortene kun støtter 11mbit? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå