Gå til innhold

Nytt Canon Objektiv maks 12.000


Anbefalte innlegg

Legger ut en tråd her ettersom det ikke var stor aktivitet i den forje tråden min.

 

Jeg ønsker meg et objektiv med mer enn 100mm i brennvidde.

Zoom er ikke nødvendig, men mer luksus.

Lysstyrke er et heller større + sammen med orginaloptikk.

Converter er garantert noe jeg kommer til å anskaffe meg senere. så om det passer med en 1.4 eller 2.0 (lite sannsynlig) er veldig posetivt(?)

 

Hva skal objektivet brukes til?:

Det blir garantert litt fotball bilder.

Skal heller ikke se bort ifra at jeg prøver meg på litt dyrebilder og liknende.

om muligheter for portrett så er dette et STORT +! men igjen, ingen nødvendighet, da kan jeg heller bruke 50mm

 

Håper noen har noen forslag og kommer med noen bilder som viser forskjellige bilder fra forskjellige objektiver.

 

Mvh Markus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

300mm er noe jeg vurderer STERKT, men lurer på hvordan det blir å ta bilder på en vanlig fotballbane (str. 11) litt kjipt om det er 100mm for mye. og bare kan ta headshots. men den 400. 5.6, trur ikke det er for dårlig ilys, men hvis jeg ønsker en 400mm kan jeg jo evnt. kjøpe en 1.4 converter til 300 og få 400 IS..:S

VAnskelig valg:(

Btw: burde være i butikken, "trenger" før helgen....

Også en ting til, brukt er heller ikke fyfy. men det er jo absolutt ingen i oslo/akershus området som selger de objektivene jeg har lyyyst på:(

Lenke til kommentar
Legger ut en tråd her ettersom det ikke var stor aktivitet i den forje tråden min.

 

Jeg ønsker meg et objektiv med mer enn 100mm i brennvidde.

Zoom er ikke nødvendig, men mer luksus.

Lysstyrke er et heller større + sammen med orginaloptikk.

Converter er garantert noe jeg kommer til å anskaffe meg senere. så om det passer med en 1.4 eller 2.0 (lite sannsynlig) er veldig posetivt(?)

 

Hva skal objektivet brukes til?:

Det blir garantert litt fotball bilder.

Skal heller ikke se bort ifra at jeg prøver meg på litt dyrebilder og liknende.

om muligheter for portrett så er dette et STORT +! men igjen, ingen nødvendighet, da kan jeg heller bruke 50mm

 

Håper noen har noen forslag og kommer med noen bilder som viser forskjellige bilder fra forskjellige objektiver.

 

Mvh Markus

9621947[/snapback]

 

 

 

135mm f/2L, et stjerneobjektiv som oppfyller de kriterier du her stiller....

Lenke til kommentar

Hvis du kan tenke deg å kjøpe brukte objektiv vil jeg anbefale deg EF 200/2,8 MkI (samme objektiv som EF 200/2,8 MKII, men med innebygget solblender) til fotball og evt. portrett. Dette kan du få for 3500-4000 på bruktmarkedet, men det er sjeldent annonsert. Til dyr og fugler(og sikkert også fotball) vil EF 300/4IS egne seg glimrende, det kan fås brukt til 7500-8500 vil jeg tro. Se: http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=81143. Begge disse objektivene egner seg meget godt med Canons 1,4 og 2,0 telekonvertere.

 

EDIT:Rettet skrivefeil.

 

EDIT: At de egner seg meget godt for 2,0 konverteren er kanskje å gå for langt.

Endret av Oljens
Lenke til kommentar

135mm f/2L, et stjerneobjektiv som oppfyller de kriterier du her stiller....

9624116[/snapback]

 

Og dette objektivet kan jo også kombineres med en 1,4x telekonverter og gi 189mm f/2,8. Kjempeobjektiv dette, superskarpt og forholdsvis kompakt.

 

Men til akkurat fotball hadde jeg personlig satset på en 70-200 f/2,8. Ballen flyr fort fra den ene enden til den andre på en fotballbane og du må jo holde deg i ro.

Lenke til kommentar

135mm f/2L, et stjerneobjektiv som oppfyller de kriterier du her stiller....

9624116[/snapback]

 

Og dette objektivet kan jo også kombineres med en 1,4x telekonverter og gi 189mm f/2,8. Kjempeobjektiv dette, superskarpt og forholdsvis kompakt.

 

Men til akkurat fotball hadde jeg personlig satset på en 70-200 f/2,8. Ballen flyr fort fra den ene enden til den andre på en fotballbane og du må jo holde deg i ro.

9624705[/snapback]

 

Ja dette er også enig i. 135L er gull, men du vil nok savne fleksibiliteten til en zoom mht fotballfoto. Zoomen blir også en god 98-280mm f/4 med en 1.4X. 2.0X er ikke å anbefale på denne.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Har litt av samme behov, og har hittil klart meg ok med 70-200 F4, som er et lett og fint objektiv med god bildekvalitet. (Og billig!)

 

Når jeg nå skal ta den litt lenger blir det nok 70-200 f2.8 IS. Brennvidden dekker det meste, fra portrett til idrett, og gir meg det ekstra lyset jeg trenger ved hallidretter. Ulempen er naturligvis at det er tungt å drasse på.

 

Jeg ser også litt til 100-400 IS 4.5-5.6, som hadde vært kjekt til dyr, og spesielt til safarien jeg har tenkt meg på til sommeren. Men jeg tror ikke det er verdt tapet av lysstyrke. Men det burde gi meg en fin kombinasjon med 24-105'en jeg har.

 

Uansett kjøper jeg nok i USA, og kommer under grensen du også har angitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...