oyro Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Hallo, Kjøpte meg en ny maskin i sommer, Hovedkort: Asus M2N32-SLI DELUXE (wireless edition) Ram: 4x Corsair XMS2-6400 1024MB 800Mhz Skjermkort: Gainward 8800 gtx 768 mb Prosessor: AMD x2 5600+ Når jeg har alle rambrikkene i, får jeg blåskjerm, tar jeg ut en, fungerer maskinen helt fint. Trodde først det var feil på en ramport på hovedkortet, fikk nytt i dag, og det fungerer ikke alikevel. Noen som har vært borti dette før? Det rare er at kompisen min har nøyaktig samme setup, bortsett fra at han har raptor disk. I am at a loss.... An suggestions? Jep, har alle de nyeste driverne, kjører windows xp proffesional Endret 2. oktober 2007 av oyro Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Når du sier du tar ut en, er det en bestemt brikke, eller er det samme hvilken? Lenke til kommentar
oyro Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 yep, trodde først at det var feil på 1 rambrikke, men det viser seg at uansett hvordan jeg snur og vender på det, så fungerer det kun med 3 rambrikker i. Som nevnt har kompisn min akkurat samme maskin, og bor i etagen under, så i praksis har jeg hatt 8 rambrikker å teste med Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Da virker det merkelig ja. Spesielt siden du bytta HK også. Har dere samme BIOS versjon på HK? Lenke til kommentar
oyro Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 yep, har prøvd å oppdatere biosn og, samme greia. Ekstremt frustrerende Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) PSU er i 100% stand? Den kan forårsake mye rart, selv om en minnebrikkes belastning er minimal. Endret 2. oktober 2007 av sesteen Lenke til kommentar
oyro Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 har en Hiper type R 580W, har ikkje merka nokka galt med den nei. Lenke til kommentar
oyro Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 bump? Ingen som har noen ideer? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Skrive ned nummeret du får på feilmeldingen når du har blåskjerm og søk med det nummeret hos Microsoft.com så skal du få ett eller annet svar. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Søke på stop error er vel ganske meningsløst siden dette forårsakes av harware(minne) . Kan stoppe på hvasomhelst av sw/driver som bruker angitt minnearea. Nå er det vel også slikt at med tre brikker "tvinges" systemet til single- channel . Og er mindre krevende for memory controller enn fire brikker i dual-channel. En annen ting er at med fire brikker i dual må det settes 2T commandrate i bios , samt kjøre med max 667 mhz DDR. Hiper 580 har vel også en varierende +3.3v (som minnet får sin spenning fra) og du bør kanskje justere vdimm litt mere oppover for å kompansere. Deretter har du ting som memtest86 og prime95 for å teste. Endret 4. oktober 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Tallene er for å kunne få en rapport på helt spesifikke feil,en annen ting er om informasjonen man får fra MS er til noe stor hjelp men det kan gi en retning å jobbe etter. Et av tallene brukers av MS i et av sine testspørsmål for XP hvor det vanskelige tallet du må huske tilsvarer minnefeil. Endret 4. oktober 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Tallene er for å kunne få en rapport på helt spesifikke feil,en annen ting er om informasjonen man får fra MS er til noe stor hjelp men det kan gi en retning å jobbe etter.Et av tallene brukers av MS i et av sine testspørsmål for XP hvor det vanskelige tallet du må huske tilsvarer minnefeil. 9633221[/snapback] Er det dual-brikker du bruker? Lenke til kommentar
oyro Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 har disse http://www.norek.no/k/ki.aspx?sku=335238&view=detailed Lenke til kommentar
oyro Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 men er det ikke sprøtt at jeg og kompisn min har akkurat samme setup, og han har ikkje gjort noe spesielt for å få det til å fungere.. Lenke til kommentar
necktwister Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Vista or XP? Makes a huge difference. Win XP takler ikke mere enn 3 gigs med RAM. Det kan være mulig, man jeg tipper du må oppgradere din service pack. Det skulle ikke være noe problem med Vista. Det jeg tipper er at du enten har satt RAM chippen feil vei eller så har du fried den(Vanskelig å skrive norsk><) Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Du kan jo prøve å reformatere eller å bytte til 64bits hvis du ikke har dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå