Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny data, den vil ikke starte!

Anbefalte innlegg

heisann, jeg har nettop kjøpt meg en ny gamer pc og satt den sammen selv.

men problemet er at når jeg skrur den på så kommer det ingenting opp på skjermen!

Alle viftene går, hovedkortet lyser, vifta på skjermkoret går, hard diskene lager hvertfall en snurrelyd, men skjermen er svart.

NB!: jeg har ikke instalert noe operativsystem, eller noen drivere av noe slag. må jeg instalere windows for at den skal funke?

jeg har klanmatch på onsdag så hadde vært über fint om noen viste hva som var galt! alle delene er helt nye fra butikken, jeg har sjekket alle ledningene 2 ganger.

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen skal starte opp i BIOS, slik at du kan installlere et OS.

Jeg er ikke en proff, men jeg hadde samme problemet som deg for et par uker siden.

Feilen lå i ram-brikkene. Hvis du har flere ram-brikker, prøv å starte med en og en, i ulike slots.

I mitt tilfelle var det den ene rambrikken som ikke virket. Tok den med til butikken, byttet den, og alt virket.

men problemet er at når jeg skrur den på så kommer det ingenting opp på skjermen!

Alle viftene går, hovedkortet lyser, vifta på skjermkoret går, hard diskene lager hvertfall en snurrelyd, men skjermen er svart.

NB!: jeg har ikke instalert noe operativsystem, eller noen drivere av noe slag. må jeg instalere windows for at den skal funke?

jeg har klanmatch på onsdag så hadde vært über fint om noen viste hva som var galt! alle delene er helt nye fra butikken, jeg har sjekket alle ledningene 2 ganger.

takk

9621758[/snapback]

Lenke til kommentar

takk

9621758[/snapback]

Sette i en og en ram er et godt tips. Men er ram ute av funksjon vil vanligvis hovedkortet gi fra seg korte pip. Virker ikke det kan det jo være at du har glemt å sette i strøm på skjærmkortet..

Hilsen Finbeck

Lenke til kommentar
Maskinen skal starte opp i BIOS, slik at du kan installlere et OS.

Jeg er ikke en proff, men jeg hadde samme problemet som deg for et par uker siden.

Feilen lå i ram-brikkene. Hvis du har flere ram-brikker, prøv å starte med en og en, i ulike slots.

I mitt tilfelle var det den ene rambrikken som ikke virket. Tok den med til butikken, byttet den, og alt virket.

9624782[/snapback]

MANN DU ER GENIAL!!! :D jeg tok ut alle untagen en og testa de en etter en og nå har jeg 3gig ram i PC-en lol og den funker!!

herlig folkens tusen takk for hjelpen :D !

nå trenger jeg bare OS, så skal det gaymes ja!

WEEEEEEEEEEEEEE!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...