Mathiasman Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Plutselig kom det. Som lyn fra åpen himmel, vel jeg hadde overklokket, men ikke noe syk overklokking. Uansett, jeg har fått BSOD! Det kommer hele tiden, uten noen som helst grunn. Satt i sted med fire-fem programmer åpne. Firefox, Outlook, Media Monkey og MSN. Hva kan jeg gjøre? Leste litt rundt, og folk foreslo at det kanskje var løse ledninger i kabinettet. Men jeg har jo ikke rotet rundt der i det siste. Kanskje det er drivere? Noen som foreslo det også. Vil helst ikke reinnstallere Vista. Da må jeg jo innstallere haugevis av andre programmer i tillegg. Takk. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Gå til Start > Control Panel > System and Maintenance > Performance Information and Tools > Advanced Tools Her finner du endel nyttige verktøy for feilsøking, se gjerne spesielt på Reliability and Performance Monitor > Reliability Monitor. Her ser du eventuelle feil som har oppstått. Hvis du opplever problemer etter å ha overklokket kan det ofre være en kjapp løsning å klokke litt ned. Regner med at du har gjort det, for å se om dette stabiliserer maskinen? Lenke til kommentar
Kjellcorp Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 husker jeg klundre noe inni hælvette med vista programmer med laptopen til x'en min, tok updater som vanelig. men fikk blå skjerm av det. fant ut hvilken update som gjorde det til slutt, det var webcamen hennes lol.. men etterhvert så skjedde det oppatt etter hun bare hadde inn programmer. Men det vi gjorde var å ta system gjennoppreting. funka som ett uvær etter det og la inn minimalt med programmer og updates. det er det enesten je kan foreslå att det kan være noe med driverene. hørt im mange som fikk det problemet. jeg hadde selv problemer med inn etter jeg innstallerte vista, spesielt etter jeg la inn drivere til hk + div. bluescreen FTW da.. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Har klokket ned til fabrikkinnstillingene. Men problemet vedvarer. Prøver nå å oppdatere lydkort og skjermkort. Får se om det hjelper. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Hadde samme problem selv. Blåskjerm hele tiden, med forskjellig kode hver gang. Reformaterte og installerte Vista på nytt, problemet har enda ikke kommet på nytt =) Har ikke turt å installert skjermdrivere enda, så alt går på standarddriveren =) Endret 2. oktober 2007 av Zappza Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 FUBAR drivere er som regel grunnen bak bluescreens... Lenke til kommentar
Bergans Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 En annen mulighet.... Jeg kjører Vista 64bit og opplevde blue-screen både titt og ofte intil i forrige uke. Fjernet da 2 av mine 4x1GB Crusial Balastix RAM og etter dette har systemet vært stabilt. Har ikke prøvd å sette dem inn igjen i etterkant da Er jo ikke sikkert du har liknende minnekonfigurasjon, men det er verdt å nevne. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 FUBAR drivere er som regel grunnen bak bluescreens... 9622581[/snapback] Er nok grunnen i mitt tilfelle i allefall. Brukte hele tiden siste beta drivere =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå