Kaplan Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 vet noen hva dette kan skyldes? orjan@maskinen:~$ ls -l drwxr-xr-x 7 orjan orjan 4096 2007-05-28 18:38 Bilder orjan@maskinen:~$ ls Bilder/ ls: reading directory Bilder/: Input/output error orjan@maskinen:~$ sudo rm -r Bilder/ rm: reading directory `Bilder/': Input/output error og vet noen hva som evt kan gjøres? ubuntu 6.10 server edition med kernel 2.6.15-28-server, btw. Lenke til kommentar
ways Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 vet noen hva dette kan skyldes? orjan@maskinen:~$ ls -l drwxr-xr-x 7 orjan orjan 4096 2007-05-28 18:38 Bilder orjan@maskinen:~$ ls Bilder/ ls: reading directory Bilder/: Input/output error orjan@maskinen:~$ sudo rm -r Bilder/ rm: reading directory `Bilder/': Input/output error og vet noen hva som evt kan gjøres? ubuntu 6.10 server edition med kernel 2.6.15-28-server, btw. 9621665[/snapback] det så ikke bra ut. ser veldig ut som diskfeil, ja. titt i loggene, kanskje det er flere feil å se der. er ikke sikker på hvilken logg slikt vil slå ut i. prøv tail /var/log/messages tail /var/log/syslog Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg fikk den feilmeldingen en gang når jeg mountet et smbmappe på PC-en min, for så å skru av serveren uten å umounte mappen. Men den feilmeldingen kan vel sikkert komme av andre ting også. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Prøv å gjør det fra en virituell terminal (control-shift-F1). Dersom det stadig scroller div. feilmeldinger med masse krøllparanteser over skjermen, er disken etter all sannsynlighet død. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå