Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Boot mrg missing ved oppstart av Vista

Anbefalte innlegg

Har XP på min HP dv6287eu, men har lastet ned vista og brent det ut på en dvd for å instalere det.

MEN når jeg starter opp maskinen med CD-en i og får frem "press any key to boot from CD..." , får jeg bare at boot mrg (manager) is missing.

Har kun denne CD-en og ingen orginal Vista CD, for utenom orginal CDkey.

Noen som kan hjelpe? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har XP på min HP dv6287eu, men har lastet ned vista og brent det ut på en dvd for å instalere det.

MEN når jeg starter opp maskinen med CD-en i og får frem "press any key to boot from CD..." , får jeg bare at boot mrg (manager) is missing.

Har kun denne CD-en og ingen orginal Vista CD, for utenom orginal CDkey.

Noen som kan hjelpe? :(

9621629[/snapback]

Da har du gjørt det på feil måte tenker jeg. Det er det samme om det er upgrade eller ikke når det gjelder å lage plata.

Men for deg, slik du nå har det, du skal installere fra inn i OS du har og ikke fra DVD plata. (cd plate går ikke---cd plater er bedre)

Lenke til kommentar
Så jeg bør brenne ut vista iso-filen på flere cd-plater isteden for på en DVD-plate?

9629650[/snapback]

Nei, nei det var bare den veksling mellom cd-en -EN og DVD. At det er flerre CD hvis man velger å brenne i cdplater.

Selvfølgelig er DVD plata best.

men siden du mangler bootmgr, ja har du---ser du en fil named bootmgr når du utførsker DVD plata di?

Har du fått et image fil eller har du de tre filene , install.wim-boot.wim og en X13-49116.exe fil ? (ikke samme nr. men i det format)

Hvis du har fått .iso fil, så kanskje det mangler noe?

Har du prøvdt å installere fra I windows---upgrade?

Du kan legge kanskje bilde fra utførsker som viser hva slags filer er å finne der, mangler du bare det bootmgr file--så du kan få det her, eller du må spørre og laste ned igjen fra der du kjøpte det?

Uansett må du legge mer info for det du har, så kanskje vi kan hjelpe.

Men det er nødvendig å vite hva du har av filer.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...