AnaXyd Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hey! Har kodet opp en side via HTML og CSS, og vil nå kunne legge inn et nyhetsscript på siden. Dette må da brukes via include i php. Slik ser koden ut, hvis jeg er uklar: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?PHP $number=3; $template = 'Egen'; $static=TRUE; include("/home/www/travelpillow.freehostia.com/cutenews/show_news.php"); ?> Jeg har prøvd via frames, men veit at dette ikke er godt likt, og bør unngås. Er det noen mulighet å legge dette scriptet inn på siden min? Lenke til kommentar
............... Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) ja, ta bort "/home/www/travelpillow.freehostia.com" og la det andre stå. Så skal det virke. Endret 2. oktober 2007 av karlsn Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Takk for superraskt svar! Vil dette fungere selv i en html kodet side? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Du kan ikke gjøre dette i en .html-fil sånn uten videre, nei. Lenke til kommentar
............... Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 nei, bare å ha .php på siden Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Hmm... Kanskje jeg bør bare bruke frames, helt til jeg begynner med .php skikkelig? For det å gjøre om sida til .php nå, blir jo bare tull...? Lenke til kommentar
............... Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Nei nei, selv om du endrer fra .html til .php på endelsen har ikke det noe med innholdet på siden. Det gjør bare at du kan bruke php på siden også. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Aha! Da får jeg nesten prøve det også.. Ser du også bruker Cutenews forresten! Bruker du include funksjonen? Lenke til kommentar
............... Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 mhm.. <?PHP $number = "5"; include("cutenews/show_news.php"); ?> Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Riktig... Fancy denne nyhetsfunksjonen altså.. Vet du om det går ann å bruke .css på selve nyhetene? Lenke til kommentar
............... Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det beste er å prøve seg ut, men ser du bruke eget template så det burde du jo fint kunne gjøre der. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Jepp, det jeg håper på også. Prøvde nettop serru, men det fungerte ikke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå