Gå til innhold

The Big Bang Theory - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veit dette blir som å banne i kirka, og jeg er ikke ute etter å trolle, men jeg lurer voldsomt på hvorfor denne serien er så populær og hvordan folk i det hele tatt finner den morsom?

 

For meg er dette verdens mest platte form for humor, alt som skjer og sies er så forutsigbart, det er så håpløst innlysende, samtidig som humoren bare er billige poenger ala Tore Ryen (Mot i Brøstet o.l).

 

Selv anser jeg meg for å ha god humor (elsker alt fra The Office til Trond Viggo), men jeg har ikke en eneste gang ledd eller engang dratt på smilebåndet av denne serien.

 

Som sagt, mener dette dønn seriøst og er ikke ute etter å trolle, jeg er bare nysgjerrig på hva folk faktisk ser i denne serien? For meg virker det som humor kan deles inn i to store hovedbolker, den ene er folk med litt infløkt humor som elsker serier ala The Office UK, og den andre halvdelen er folk som elsker tilsynelatende billige poenger som er veldig lett å forstå ala nevnte Mot i brøstet o.l. TBBT havner i sistnevnte kategori.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Jeg elsker TBBT. Det er vel nerdehumoren som er det beste egentlig. Kanskje du ikke e så teknologiinteressert? Måten karakterene er på er jo også utrolig underholdende, spesielt Sheldon.

 

Jeg er også stor fan av The Office, men jeg synes TBBT og The Office er like bra..Mot i Brøstet er noe av det beste av norsk humor på tv bortsett fra KLM, ikke snakk dritt om det! :(

Lenke til kommentar

Er jo av nerder for nerder (dessverre trappet litt ned under 2. og 3. sesong)...

Blir litt oppgitt når jeg hører om blondisene som syns TBBT er gøy selvom de ikke skjønner et snev av poengene...

 

The Office og andre serier baserer seg jo på tullete og i grunn idiotisk humor (også morsom, elsker The Office), hvor TBBT skal være smart humor.

 

IMO/fakta

Lenke til kommentar

Jeg la merke til noe. I sesong 1, kanskje tilogmed første episode, omtalte Sheldon transvestitten som bodde der Penny bor nå som "a two hundred pound transvestite with a skin desease."(fritt fra hukommelsen). Kan det hende at Sheldon så på mørk hud som en hudsykdom? Tenker spesielt på Sheldons oppdragelse, moren hans er jo forholdsvis rasistisk og fundamental kristen ;)

 

I grunn tror jeg ikke at Sheldon mente det rasistisk, men det var noe som slo meg rolleyes.gif

Lenke til kommentar

Det er vel blitt ganske "Almen" kunnskap etterhvert? tror det finnes blant annet paperazzi bilder av han med kjæresten sin OL. Han skal vel vist være ganske still om privat livet sitt så han går ikke rundt å publiserer det, men tror ikke han prøver å direkte skjule det heller. Men ærlig talt så det ganske lett å merke om mennesker er homofile eller ikke og da tenker jeg ikke på sånn typisk "girly, grily, gay" men tror de fleste som er sosial oppegående har en viss "evne" til å plukke opp sånne ting. Det finnes så klart untak og man kan så klart ta feil.

 

http://www.imdb.com/name/nm1433588/board/flat/149186961?p=1

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...