J@9 Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 Hei! Var på el-retur jakt idag, og fant en nokså herpa bærbar pc.. men det satt en Centrino 1,6Ghz cpu i den.. Og ifra før så har jeg en Compaq EVO N620C bærbar, men denne har en Pentium M cpu på 1.5 Ghz Så, hvilken av disse er best? med tanke på batteri tid, og ytelse? Evt om det i det heletatt går å bytte? Lenke til kommentar
fAight Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 Centrino er bare en betegnelse på at PC-en har en Pentium M prosessor og nettverkskontroller fra Intel. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 Centrino er bare en betegnelse på at PC-en har en Pentium M prosessor og nettverkskontroller fra Intel.9621575[/snapback] .. og brikkesett. Centrino er altså navnet på en 3-i-1-pakke, mens Pentium M er navnet på en av de tre tingene i pakken, prosessoren. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) ahh, ikke værre altså Skjønner ikke hvorfor dem skal gjøre det så avansert jeg ass Men da er det vel bare for meg å bytte da, er bare 100 mhz mer, men litt ekstra hjelper jo alltids Mangler bare å finne 2x 512MB Ram til den nå så blir den bra Endret 3. oktober 2007 av Drkangel Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Du må lese på/sjekke CPU. Det kan godt være en Celeron M (380 - 1.6Ghz). Den er litt dårligere enn din Pentium M 1.5Ghz, og har ikke Speedstep som er viktig på en laptop. Endret 2. oktober 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
fAight Skrevet 2. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2007 Det er nok en Pentium M. Hadde det vært en Celeron M, så hadde det ikke stått Centrino. (tror jeg) Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Sånn, da er den montert! Sjekka den på nettet først, og det var en pentium 4 mobile Så da var det ikek tvil om å sette den inn Ble mer jobb enn jeg trodde men, måtte demontere hele PC-en og ha ut hovedkortet, siden CPU satt under hovedkortet. Men har da fått den på plass og satt sammen PC-en igjen. Og den fant da en 1600MHz cpu Også i manualen til PC-en står det at den største cpuen jeg kan sette inn er 1600MHz, så da passet det jo bra! Tror også kanskje jeg får litt ytelses økning.. Den orginale cpu'en Den cpu'en jeg fant Hva tror dere? Var det verdt en times skruing for dette? hehe Endret 3. oktober 2007 av Drkangel Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 3. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2007 Du bytta fra en Banias P-M til en Dothan P-M, ikke så dumt det... du vil muligens merke litt bedre batteritid og lavere temperatur Lenke til kommentar
fAight Skrevet 3. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2007 Absolutt verdt det. Var jo til og med gratis. Skruinga er jo halve moroa Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2007 Siden det var gratis så får jeg si det var verd hver krone Skriunga er jo bare kos. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2007 Så lenge man vet hvilke skruer og deksler som må åpnes så er det jo greit Men trur jeg hadde banna endel om jeg ikke hadde hatt manualen jeg fant på compaq sida Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå