-alias- Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Får du hentet varer på MPX.Fikk det til en gang men måtte betale hentegebyr på 300,- Ja, jeg levde i den troen, men når jeg nå sjekket "Fraktalternativer" finner jeg dette: MPX.no har pr. i dag ingen ordning for henting av bestilte varer. Alle bestillinger må sendes etter ønsket fraktalternativ. Jeg må derfor mest sannsynlig huske feil og beklager feilinformasjonen. Men jeg har gjennom årene handlet mye der og er veldig fornøyd med servicen. Dette ble vel litt off topic siden det er Amentio som er i fokus her. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Det har akkurat ringt på døren og der var Posten med en pakke fra Amentio. Dermed er pakken som ble bestillt den 12.10.07 og avbestillt den 18 og 23.10.07 mottatt. Konklusjon: Hvis man ikke får svar på mail men kanskje likevel vil ha det man har bestillt, avbestill flere ganger og pakken kommer som et skudd. Det tok altså bare en dag fra den ble endret fra "ikke på lager" til sendt hos Amentio til jeg hadde den levert på døra. Amentio er raske når de først får varer på lager, det skal de ha. Likevel, jeg har ennå ikke fått svar fra Amentio på mine henvendelser og det er for dårlig. Med tanke på evt. reklamasjoner / returer tør jeg ikke handle der lenger. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Ergo må praksisen bli. Bestill og avbestill dagen etter så har du pakken 3. dagen. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Det virker "mistenkelig", men hva skulle de tjene på å holde på slik? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Det virker "mistenkelig", men hva skulle de tjene på å holde på slik? Veldig godt spørsmål? Men hvorfor svarer de ikke på mail? Jeg kan ikke finne på en eneste grunn til at de ikke skal svare på mail, og jeg har henvendelser som er over en uke gamle uten å få svar. Ting skjer jo her helt plutselig og uten noe varsel, men jeg forventer virkelig at en seriøs nettbutikk svarer meg på en direkte henvendelse (les avbestilling) via mail! Informasjon er det viktigste av all kommunikasjon uansett formål! Dette burde alle forstå, spesielt nettbutikker siden dette er første bud for alle som bedriver handel i en eller annen form. Jeg må bare gjenta meg selv, med at all handel med Amentio er herved over for min del. Takk for oppmerksomheten, jeg regner dette som mitt siste bidrag i denne tråden. Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Samme gjelder for min del ingen mere handel hos amentio, og om det ikke er for sent så skal tvn avbestilles på mandag. Vil anbefale alle andre og heller legge inn 100 kr ekstra og kjøpe varen hos en annen butikk. Lenke til kommentar
candymann Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Bestite en PSU og noe minnebrikker på onsdag 24.10 på kvelden og fredag 26.10 kl 12 kom postens budbil med 2 pakker til meg! Ros fra en förnöyd amentio kunde. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Handlet fra amentio i dag... Fikk pakken... Da jeg pakket den opp manglet det en vare (?!) Står på følgeseddelen med pakken 2forskellige ting.. ( cd-cover og cd-plater ) men står ikke det head-settet som jeg bestilte... Sender Amentio fra mange forskellige leverandører? Vil jeg få dette head-settet eller burde jeg ringe og sende mail å tulle med dette ? Lenke til kommentar
Vyper Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg driver nå å prøver å få avbestillt en tv hos dem. Har holdt på siden forrige lørdag uten å få annet en automatiserte svar. Tvn jeg bestillte hos dem i September har tydligvis gått ut av sortimentet, men pengene mine vil de beholde. En nettbutikk som ikke klarer å svare innen rimelig tid på mail bør enten ansette flere folk eller avslutte mens leken er god. Spesiellt gjelder dette en så viktig ting som avbestilling. Jeg kommer ihvertfall aldri mer til å handle hos dem igjen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Jeg kjøper bare varer de har mye av tilgjengelig og småtteri som CPU, HDD, RAM osv. En stor dyr TV ville jeg enten kjøpt i butikk eller hos en stor leverandør. Endret 3. november 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Asdt Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Bestilte hele PC-en min hos Amentio.no og den fikk jeg i posten iløpet av 4 dager ;p Lenke til kommentar
monkey island Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 kjedelig å finne den tråden her: Bestilte fra amentio på fredag. Kabinettet skulle vært på lager i dag. Nå er leveringstid fremskjøvet til 26.11 Ikke svarer de meg på telefon heller. Det her ble nok første og siste gang jeg bestiller fra amentio. Lenke til kommentar
fdl Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 jeg bestilte strømforsyning, kabinett og harddisk på en fredag. mandagen ble varen sedt og tirsdag fekk jeg varen, men kun en vare...... når jeg bestilte så var alle varene på lager, men når jeg ringte hadde de ikke de to andre varene. synst at de i det minste kunne gje besked.... det nytter neten ikke å ringe de heller, de tar jo aldri telefonen. aldri mer denne butikken vertfal..... Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 en kan ikke forvente all verden av et firma på fem personer og som heller ikke har eget lager. har handlet en del i jobbsammenheng fra amentio som har gått meget bra uten problemer i det hele tatt. har også handlet litt privat, noe som heller ikka har vært noe problematisk. har sendte de et par eposter også, treg på svaring men jeg aksepterer det av et så lite firma. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 kjedelig å finne den tråden her: Bestilte fra amentio på fredag. Kabinettet skulle vært på lager i dag. Nå er leveringstid fremskjøvet til 26.11 Ikke svarer de meg på telefon heller. Det her ble nok første og siste gang jeg bestiller fra amentio. Hvordan kan du skylde det på Amentio? De har ingen kontroll over når importøren får inn varen i landet. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 kjedelig å finne den tråden her:Bestilte fra amentio på fredag. Kabinettet skulle vært på lager i dag. Nå er leveringstid fremskjøvet til 26.11 Ikke svarer de meg på telefon heller. Det her ble nok første og siste gang jeg bestiller fra amentio. Hvordan kan du skylde det på Amentio? De har ingen kontroll over når importøren får inn varen i landet. Dette er et generelt problem hos Amentio. De setter en "Forventet til lager dato" som så forskyves både en og to og tre og flere ganger. Andre har varene på lager. Jeg bestillte denne http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1584997;pl:1 16.06.07 og da var den forventet til lager den 28.06.07. De har ikke fått den til lager ennå, og nå står den med ETA 14.12.2007. Heldigvis hadde jeg ikke forskuddsbetalt ellers så hadde nok pengene vært bundet opp ennå der. Jeg avbestillte selv via deres side etter en måned og kjøpte meg en Dell 2407 i stedet. Flere andre nettbutikker har solgt den lenge. Slik jeg ser det er det nok Amentios feil som er alt for optimistiske når de setter dato til lager. De burde heller sette forventet dato ukjent så slipper de å lure folk til å forskuddsbetale betale med Visa. Gjør man det så er man solgt siden de ikke svarer på henvendelser. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Solgt er man nok ikke, jeg ringte og fikk mine penger returnert. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Solgt er man nok ikke, jeg ringte og fikk mine penger returnert. Da er du en av de heldige, det er jo slik det skal fungere. Jeg har forresten sendt dem en mail med link til denne tråden. Hvis de gidder å lese her så kanskje de får noen ideer til bedre kundeservice. Lenke til kommentar
monkey island Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 kjedelig å finne den tråden her: Bestilte fra amentio på fredag. Kabinettet skulle vært på lager i dag. Nå er leveringstid fremskjøvet til 26.11 Ikke svarer de meg på telefon heller. Det her ble nok første og siste gang jeg bestiller fra amentio. Hvordan kan du skylde det på Amentio? De har ingen kontroll over når importøren får inn varen i landet. er flere grunner til det: Forventet dato ikke stemmer overens med den faktiske datoen. At de ikke har ett brukersystem som gjør det mulig å redigere orderen, noe som er mulig på mange andre nettbutikker. At de ikke svarer på telefon eller e-post. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Hvis dere virkelig ikke klarer å avbestille varer på amentios nettsider, så kan dere bare sitte her og klage. Det er den enkleste ting i verden å avbestille der. Du trenger ikke ringe eller sende noen mail, såfremt ikke varene er frigjort for plukk. Når det gjelder mail: Glem mail. Dem svarer ikke. Men er det litt tak i folk, så går det an å ringe på morran. Svar garantert! Endret 6. november 2007 av Zopilote Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå