Kapli Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Hei, Jeg har akkurat kjøpt meg en ny trådløs router som jeg fikk ganske billig og jeg bruker NextGentel, men jeg har noen problemer Oppsettet er slikt: Telefon utgang -> NextGentel router -> IP telefoni box (fra nextgentel) -> nye trådløse routern -> stasjonær og xbox. Jeg har da 2 problemer, det første er at jeg ikke får koblet opp til live med xbox, jeg får en error med MTU - Failed. Har sjekket det og funnet ut at det er fordi jeg må ha en MTU over 1364. Kobler jeg xbox direkte til routern fra nextgentel funker det fint, men da får jeg ikke internet på stasjonære og laptop Routern fra nextgentel er Netopia 3351 og den nye trådløse routern jeg kjøpte heter 3Com Office Connect Wireless 54mbps cable/dsl router. Har gått inn på den nye routern sin side og prøvd å forandre MTU'n. Hvis jeg går inn i internet settings kan jeg forandre IP Allocation Mode fra Dynamic IP Address til trykk her for å se På alle de andre kan jeg skifte MTU, men ikke på dynamic, den som den står på. Noen som vet hva jeg skal gjøre her? Har ikke statisk IP så tror ikke jeg kan velge den.. vet ikke noe om de andre. Har prøvd å ringe nextgentel, men de kunne ikke hjelpe meg bare si at jeg skulle kjøpe dems router (har dårlig erfaring med router fra nextgentel..). Det andre problemet er at jeg må åpne porter på begge routerne. I og for seg er det greit, men problemet er at på den nye så må jeg sette inn det siste sifferet i ip adressen som den skal åpne portene i. Problemet er da at hver gang ip adressen skiftes må jeg gå å endre på det. Tror det kan bli ganske irriterende in the long run. Er det noen vei rundt dette? Edit: Jeg gjorde som det stod i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=651141 Og nå funker det heftig Thanks in advance - Kapli Endret 2. oktober 2007 av Kapli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå