Jannis-15 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) en kontroller er kort forklart det man kobler til harddisken på. normalt har man bare SATA og PATA (så og si borte nå). på servere brukes det stort sett bare SCSI og SAS. forskjellen er hvilken type tilkobling disken bruker. for SCSI/SAS så må du har en egen kontroller da dette så og si aldri er innebygd på et vanlig hovedkort for hjemmebruk. Endret 5. oktober 2007 av Jannis-15 Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Egen partisjon til os og ting som uansett må reinstalleres, er lurt. Men å dele opp utover det er poengløst. Lenke til kommentar
¤vekst¤ Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Jeg har dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333219 (Trenger jeg kontroller?) Jeg har denne harddisken fra før: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327715 Kan jeg kjøpe denne: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...12;c:36115;r:pg ...og bruke raid-0? Eller bare bruke denne til OS og dele opp 500gb HD'en i to f.eks..? Lenke til kommentar
prøvekanin Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Skyter inn et raskt spørsmål her Sitter per i dag med en Raptor jeg har hatt i noen år, 33,xGB (husker ikke eksakt mengde), som systemdisk. Lagringsdisken min har tatt kvelden, og er derfor på utkikk etter noe nytt. Sliter med at det blir lite plass på Raptoren når spill og applikasjoner legges inn i tillegg til OS. Spørsmålet; vil det lureste være å beholde Raptoren som systemdisk, men legge applikasjoner og spill på en - for eksempel - 100GB partisjon av en eventuell 500GB disk? Vil dette ha noe å si på ytelsen? Vurderer en SpinPoint T166. Blir nok ikke aktuelt med en større Raptor, da budsjettet er noe begrenset . Takk, og beklager trådstjeling! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Ja det ville være kjempelurt. Installer vanlige applikasjoner sammen med OSet mens spill installerer du på den/de andre disken/e. Da jobber OS disken kjapt med sitt og spill kjører fra en annen fysisk disk som ikke deler båndbredde med OS disken. Lenke til kommentar
prøvekanin Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Takker for svar. Høres ut som det er den beste løsningen . Lenke til kommentar
¤vekst¤ Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Skyter inn et raskt spørsmål her Sitter per i dag med en Raptor jeg har hatt i noen år, 33,xGB (husker ikke eksakt mengde), som systemdisk. Lagringsdisken min har tatt kvelden, og er derfor på utkikk etter noe nytt. Sliter med at det blir lite plass på Raptoren når spill og applikasjoner legges inn i tillegg til OS. Spørsmålet; vil det lureste være å beholde Raptoren som systemdisk, men legge applikasjoner og spill på en - for eksempel - 100GB partisjon av en eventuell 500GB disk? Vil dette ha noe å si på ytelsen? Vurderer en SpinPoint T166. Blir nok ikke aktuelt med en større Raptor, da budsjettet er noe begrenset . Takk, og beklager trådstjeling! Det hjelper ikke å beklage. Dette skal ikke gjøres uansett. Det er ikke noe problem å starte en ny tråd. Du ville fått svar like fort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå