Gå til innhold

Smart å ha 2+ HD?

Anbefalte innlegg

en kontroller er kort forklart det man kobler til harddisken på. normalt har man bare SATA og PATA (så og si borte nå). på servere brukes det stort sett bare SCSI og SAS. forskjellen er hvilken type tilkobling disken bruker. for SCSI/SAS så må du har en egen kontroller da dette så og si aldri er innebygd på et vanlig hovedkort for hjemmebruk.

Endret av Jannis-15
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skyter inn et raskt spørsmål her :)

Sitter per i dag med en Raptor jeg har hatt i noen år, 33,xGB (husker ikke eksakt mengde), som systemdisk. Lagringsdisken min har tatt kvelden, og er derfor på utkikk etter noe nytt.

Sliter med at det blir lite plass på Raptoren når spill og applikasjoner legges inn i tillegg til OS. Spørsmålet; vil det lureste være å beholde Raptoren som systemdisk, men legge applikasjoner og spill på en - for eksempel - 100GB partisjon av en eventuell 500GB disk? Vil dette ha noe å si på ytelsen? Vurderer en SpinPoint T166. Blir nok ikke aktuelt med en større Raptor, da budsjettet er noe begrenset :).

Takk, og beklager trådstjeling!

Lenke til kommentar
Skyter inn et raskt spørsmål her :)

Sitter per i dag med en Raptor jeg har hatt i noen år, 33,xGB (husker ikke eksakt mengde), som systemdisk. Lagringsdisken min har tatt kvelden, og er derfor på utkikk etter noe nytt.

Sliter med at det blir lite plass på Raptoren når spill og applikasjoner legges inn i tillegg til OS. Spørsmålet; vil det lureste være å beholde Raptoren som systemdisk, men legge applikasjoner og spill på en - for eksempel - 100GB partisjon av en eventuell 500GB disk? Vil dette ha noe å si på ytelsen? Vurderer en SpinPoint T166. Blir nok ikke aktuelt med en større Raptor, da budsjettet er noe begrenset :).

Takk, og beklager trådstjeling!

Det hjelper ikke å beklage. Dette skal ikke gjøres uansett. Det er ikke noe problem å starte en ny tråd. Du ville fått svar like fort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...