Tmz Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 "nå skal nissen ta seg en tur i pipa di" Ifra kill buljo Lenke til kommentar
SnusHanen Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Verste er " dette minner meg om et gammelt ordtak: Langt å gå, fitte å få" Fra en knakanes norsk voksenfilm, haha:P Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 kan dere ikke lese tråden før dere svarer.. halve tråden er "Langt å gå, fitte å få" og "Kan ikke du snurpe igjen smella di? Du maser som ett lokomotiv" er jo titusner av andre RÆVA replikker fra norsk film.. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Som f. eks? Lenke til kommentar
SnusHanen Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Sier vel sitt at det er få dårlige norske filmsitater da. Syns langt å gå fitte å få, var den verste. Derfor tok jeg den, syns ikke du det, er det greit. Hver sin smak Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Bare å se en hvilken som helst Wam & Wennerø-produksjon så kommer gullkornene på rekke og rad Lenke til kommentar
Jon4s Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 "Jeg føler det er ett eller annet som binder oss to sammen! Slapp av,det e' bare pikken min." Lenke til kommentar
fluff Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 "Folka mine er sprø - men ålreite." Døden på Oslo S Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 var en eastwood film som gikk på tvnorge for mange år siden, hvor eastwood strak fram en pakke tyggis til en venn og sa: Gum?Dette ble oversatt til: Syrenøytraliserende? Plager meg den dag i dag. Haha, der lo jeg virkelig godt. Hva tenkte oversetteren på? Det er jo det tyggisen gjør. Skulle sikkert være litt mer bad-ass enn "tyggis?". Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 "Synne hadde en sterk dragning mot tunneler" - Dis Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 For Guds skyld, skriv "verste" uten æ.Verste helnorske er i alle fall "Langt å gå, fitte å få." Kan ikke utkonkurreres av selv Wam & Wennerød i dyp sopprus. "Ja, nei. Dette minner meg om det gamle norske ordtaket; Langt å gå, fitte å få." Værste er vel fremførelsen. Lenke til kommentar
modin Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det er ikke fra norsk film, men oversettelse fra en film med Clint Eastwood:"Freeze, assholes!" blir til "Ikkje rør dyk, gutar!" Tviler på om du faktisk har hørt det i en Clint Eastwood film, du har hørt i norskpensum på ungdomskolen i et Are Kalvø kåseri....? Sykt hvis de bruker det verket enda, jeg hadde den på skolen for 10 år siden og da var den ikke ny. I hvertfall tviler jeg på om det er en reel oversettelse, det var bare noe Are Kalvø brukte til å demonstrere hvordan det blir på nynorsk. Men strengt tatt finnes det ikke så mange andre og bedre oversettelser av sitatet på nynorsk, vil jo si at "Frys rompehull!" faktisk er hakket værre. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Et annet sitat fra vår alles kjære Skogtur: "Jeg er så kåt atte, HJELP!" Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Det er ikke fra norsk film, men oversettelse fra en film med Clint Eastwood:"Freeze, assholes!" blir til "Ikkje rør dyk, gutar!" Tviler på om du faktisk har hørt det i en Clint Eastwood film, du har hørt i norskpensum på ungdomskolen i et Are Kalvø kåseri....? Sykt hvis de bruker det verket enda, jeg hadde den på skolen for 10 år siden og da var den ikke ny. I hvertfall tviler jeg på om det er en reel oversettelse, det var bare noe Are Kalvø brukte til å demonstrere hvordan det blir på nynorsk. Men strengt tatt finnes det ikke så mange andre og bedre oversettelser av sitatet på nynorsk, vil jo si at "Frys rompehull!" faktisk er hakket værre. Det er Cobra med Stallone det egentlig er fra. Den gikk på NRK for 10 år siden ca., og "Freeze, motherfuckers!" ble oversatt til "Stå stille, gutar!" Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Lasse & Geir har jo mye å by på: "Snurp igjen igjen smella di, du maser jo som et lokomotiv" "Er du liberal, din jævel?" "Vil du se på kuken, kvinnefaen?" Lenke til kommentar
reds Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Verste helnorske er i alle fall "Langt å gå, fitte å få."Kan ikke utkonkurreres av selv Wam & Wennerød i dyp sopprus. Word. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå