Pytho8 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg sliter med ett stort problem. Har telenor nett her i bygget og greier absolutt ikke koble meg på verken wow, bitcomet eller noe form for applikasjon som trenger porter. har åpna porter og nettverket er PPPoE Det som er utrolig rart er at Firefox funker, Iexplorer funker og Guild Wars. Men ikke WoW. Noen som kan hjelpe meg med dette problemet? Lenke til kommentar
Lfcr Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hei, Høres ut som enten routeren eller pc-en har stengt programene eller spillene. Du kan gå inn på kontrollpanel for og se hva som er blokket. Er ingenting av det du skal bruke blokket, må du gå inn på routeren og åpne porten som er blokker til. åpne firefox eller hva du bruker og skriv i søke feltet. http://192.168.0.1 Gå så inn på ruteren og finn porten. Lenke til kommentar
Pytho8 Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Hei, Høres ut som enten routeren eller pc-en har stengt programene eller spillene.Du kan gå inn på kontrollpanel for og se hva som er blokket. Er ingenting av det du skal bruke blokket, må du gå inn på routeren og åpne porten som er blokker til. åpne firefox eller hva du bruker og skriv i søke feltet. http://192.168.0.1 Gå så inn på ruteren og finn porten. 9620869[/snapback] De er ikke blokket og portene har jeg forwardet, åpnet og slått av alle firewalls. Kan det være fordi jeg går gjennom en gateway? Har gått innom internett gateway, høyreklikket og fått opp properties. Så har jeg gått på en liste med programmer som står åpent for nettverket. Fant utorrent der men det funker faktisk heller ikke på min maskin på nettverket. Får ikke til å legge til WoW til lista. Får opp en feilmelding om at gatewayen må fikses eksternt. Det som er problemet er at den eneste måten å fikse det ekstern er gjennom routeren (slik som jeg ser det men det kan hende jeg tar feil). Men routeren vil fortsatt ikke slippe meg igjennom. Lenke til kommentar
Lfcr Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hei, Høres ut som enten routeren eller pc-en har stengt programene eller spillene.Du kan gå inn på kontrollpanel for og se hva som er blokket. Er ingenting av det du skal bruke blokket, må du gå inn på routeren og åpne porten som er blokker til. åpne firefox eller hva du bruker og skriv i søke feltet. http://192.168.0.1 Gå så inn på ruteren og finn porten. 9620869[/snapback] De er ikke blokket og portene har jeg forwardet, åpnet og slått av alle firewalls. Kan det være fordi jeg går gjennom en gateway? Har gått innom internett gateway, høyreklikket og fått opp properties. Så har jeg gått på en liste med programmer som står åpent for nettverket. Fant utorrent der men det funker faktisk heller ikke på min maskin på nettverket. Får ikke til å legge til WoW til lista. Får opp en feilmelding om at gatewayen må fikses eksternt. Det som er problemet er at den eneste måten å fikse det ekstern er gjennom routeren (slik som jeg ser det men det kan hende jeg tar feil). Men routeren vil fortsatt ikke slippe meg igjennom. 9621141[/snapback] Var vanskelig det der Har ikke prøvd og restarte selve ruteren? Veit rett og slett ikke annet da. MÅ vær noen program elrns som da ligger og blokker det i alle fall... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Er ikke Online som har sperret pga uønsket trafikk, da får du bare surfet. Lenke til kommentar
Pytho8 Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Er ikke Online som har sperret pga uønsket trafikk, da får du bare surfet. 9622265[/snapback] Du kan ha rett der. Men hva kan være grunnlaget for det? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 virusspredning? har vært mye av det i det siste. Lenke til kommentar
Pytho8 Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 virusspredning? har vært mye av det i det siste. 9622499[/snapback] Skal høre med de andre som bor i huset om de har hatt noen form for virus da evt og de har fått noe beskjed fra telenor anng. virus Takk for hjelpa så langt da Sjekker det kanskje imorgen Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Hvis du enabler UPnP-service på ruteren vil de fleste programmene åpne opp de portene som man trenger automatisk Endret 3. oktober 2007 av lurerpaa Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Gå på online.no webmail og se etter mail fra abuseavdelingen til Telenor. Lenke til kommentar
Pytho8 Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Hvis du enabler UPnP-service på ruteren vil de fleste programmene åpne opp de portene som man trenger automatisk 9624089[/snapback] Den står på :S Tror jeg skal sjekke om nettet har blitt "sperra" Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 her er veldig enkel måtte og sjekk om du har blitt sperra av telehor. http://205.188.215.230:8002/ <- funker den url (dobbel klikk på den) kommer du på shoutcast side, er du ikke sperra. får du time out. så installer antivirus . cports er og fint program som du kan se hvem programer som ting er koblet til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå