Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54G problemer

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med ett stort problem. Har telenor nett her i bygget og greier absolutt ikke koble meg på verken wow, bitcomet eller noe form for applikasjon som trenger porter.

har åpna porter og nettverket er PPPoE

Det som er utrolig rart er at Firefox funker, Iexplorer funker og Guild Wars. Men ikke WoW.

Noen som kan hjelpe meg med dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Høres ut som enten routeren eller pc-en har stengt programene eller spillene.

Du kan gå inn på kontrollpanel for og se hva som er blokket.

Er ingenting av det du skal bruke blokket, må du gå inn på routeren og åpne porten som

er blokker til.

åpne firefox eller hva du bruker og skriv i søke feltet.

http://192.168.0.1

Gå så inn på ruteren og finn porten.

Lenke til kommentar
Hei, Høres ut som enten routeren  eller pc-en har stengt programene eller spillene.

Er ingenting av det du skal bruke blokket, må du gå inn på routeren og åpne porten som 

er blokker til.

9620869[/snapback]

De er ikke blokket og portene har jeg forwardet, åpnet og slått av alle firewalls. :hmm:

Kan det være fordi jeg går gjennom en gateway?

Har gått innom internett gateway, høyreklikket og fått opp properties. Så har jeg gått på en liste med programmer som står åpent for nettverket. Fant utorrent der men det funker faktisk heller ikke på min maskin på nettverket. Får ikke til å legge til WoW til lista. Får opp en feilmelding om at gatewayen må fikses eksternt. Det som er problemet er at den eneste måten å fikse det ekstern er gjennom routeren (slik som jeg ser det men det kan hende jeg tar feil). Men routeren vil fortsatt ikke slippe meg igjennom.

Lenke til kommentar
Hei, Høres ut som enten routeren  eller pc-en har stengt programene eller spillene.

er blokker til.

9620869[/snapback]

De er ikke blokket og portene har jeg forwardet, åpnet og slått av alle firewalls. :hmm:

Kan det være fordi jeg går gjennom en gateway?

Har gått innom internett gateway, høyreklikket og fått opp properties. Så har jeg gått på en liste med programmer som står åpent for nettverket. Fant utorrent der men det funker faktisk heller ikke på min maskin på nettverket. Får ikke til å legge til WoW til lista. Får opp en feilmelding om at gatewayen må fikses eksternt. Det som er problemet er at den eneste måten å fikse det ekstern er gjennom routeren (slik som jeg ser det men det kan hende jeg tar feil). Men routeren vil fortsatt ikke slippe meg igjennom.

9621141[/snapback]

Var vanskelig det der :hmm:

Har ikke prøvd og restarte selve ruteren?

Veit rett og slett ikke annet da.

MÅ vær noen program elrns som da ligger og blokker det i alle fall...

Lenke til kommentar
virusspredning? har vært mye av det i det siste.

9622499[/snapback]

:hmm:

Skal høre med de andre som bor i huset om de har hatt noen form for virus da evt og de har fått noe beskjed fra telenor anng. virus

Takk for hjelpa så langt da :)

Sjekker det kanskje imorgen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...