leifeinar Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 har søkt rundt flere steder for og finne service interval på min golf 2.0 tdi. den er lett trimmet til 180 hk og 410nm. burde jeg ha oftere service og oljeskift da den er litt trimma? var innom på vw og de fortalte at den var på service ved 20K og at neste var på 50K syntes det hørtes ut som et langt interval. burde vel skifta litt olje trimma ved 30K og nå står den på 40K burde jeg bruke noen spesiell olje? Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 har søkt rundt flere steder for og finne service interval på min golf 2.0 tdi. den er lett trimmet til 180 hk og 410nm. burde jeg ha oftere service og oljeskift da den er litt trimma? var innom på vw og de fortalte at den var på service ved 20K og at neste var på 50K syntes det hørtes ut som et langt interval. burde vel skifta litt olje trimma ved 30K og nå står den på 40K burde jeg bruke noen spesiell olje? 9620701[/snapback] Hei denne modellen går på så kalt long life intervall, som kan bety at du kan kjøre opp i mot 30.000km pr intervall, men dette avhenger av kjørestil, og mønster, bilen beregner selv når den må på service, men et godt tips er å bytte olje 2 ganger i året, mindst 1 gang, for long life intervalllen til vw er bare tull, og du som har chippa bilen bør passe litt mer på, du skal vell egentlig også bruke olje som er vw sertifisert, men litt usikker på hvilkne som er det, men kjøp en god olje med høy kvalitet helst helsyntetisk også. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 data tuning er vel det jeg gjorde. fra ultimo.no rett etter det ville den inn på service på 35K. så jeg dro bort og fikk beskjed om at det var feil og at jeg måtte komme tilbake på 50k. for og være på den sikre siden så nevnte jeg at jeg hadde tuklet med programmene og de mente det kunne være årsak til at den ville inn på service. hvor lurt dette var og nevne hos vw kom jeg ikke på før etter på men da tar jeg et oljeskift nå da. finnes det noen oversikt over servicer og hvo som gjøres på de forskjellige km?? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 En god regel er å bytte olje 2 ganger i året og oftere hvis den blir kjørt mye/hardt. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Nyere biler har serviceintervaller fra 20-30kkm. Jeg regner med fabrikkene vet hva de driver med når de setter serviceintervallene. At man skal på service/oljeskift en til to ganger pr er år bare tull. Det holder å følge de intervallene man skal ta etter serviceheftet. Jeg regner med produsentene vet hva de driver med når de setter serviceintervall.. Greit nok, bilen har ikke akkurat vondt av ny olje to ganger pr år, men det er en unødvendig kostnad. Mvh Raimo Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Nyere biler har serviceintervaller fra 20-30kkm. Jeg regner med fabrikkene vet hva de driver med når de setter serviceintervallene. At man skal på service/oljeskift en til to ganger pr er år bare tull. Det holder å følge de intervallene man skal ta etter serviceheftet. Jeg regner med produsentene vet hva de driver med når de setter serviceintervall.. Greit nok, bilen har ikke akkurat vondt av ny olje to ganger pr år, men det er en unødvendig kostnad. Mvh Raimo 9622701[/snapback] Det er en liten kostnad for å holde motoren i god stand, kan være snakk om motorbytte etter 150000km eller fortsatt som ny etter 1000000km. En gang pr år er absolutte minimumet olja blir gammel og mister litt av funksjonene sin. Det å si at det er unødvendig er det dummeste jeg har hørt på lenge. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) biler som er chippet litt bør ha oljeskift hver 10-15 000 km. har selv audi 1.8 T som er chippet, jeg bytter olje 3-4 ganger i året, kommer ann på kjøring selvfølgelig. billigere med oljeskift enn havari. kjøper olje via lokal forhandler, 506, 507 longlife olje fra elf. denne koster 47 kr pr liter for meg, mye billigere enn shell sin , den koster 230-250 kr pr liter Endret 2. oktober 2007 av audifreek Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 jeg synest også at det er drøyt med 30000km uten oljeskift, men tror jo ikke ingeniørene lager et system som long life intervall slik at det er skadelig for motoren. men hvem vet hvilken olje som ble fylt sist...og ikke minst er det jo trimmet litt. kjører vel ikke hardt men bruker motoren aktivt. så i noens øyne griskjører jeg vel mens i andres helt normalt men har ikke instruksjonsbok. det fulgte ikke med av en eller annen grunn. så hvordan finner jeg ut hvor mye olje? finnes disse bøkene som pdf. hadde vært kjekt og hatt. tenker det koster sikkert 1000,- hvis eg skal ha en borte hos vw Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) fant noen helsyntetiske oljer på biltema. nr: 36443 og 362908 ser de ok ut? kopy and paste må jeg forresten ha ny pakning til bunnpanne skruen? Endret 3. oktober 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 hvilken årsmoddel er bilen din da?? du trenger ikke ny pakkning rundt oljeskrue. ikke kjøp olje fra biltema har jeg hørt mange ganger, ja til min gamle 89 mod passat kjøper jeg olje på biltema, men ikke til audi 2000 mod. oljelagret.no har oljer for din bil. du bør bruke olje som har nr 506 - 507 og helsyntetisk. helst 0-30 eller 5-40 http://oljelageret.no/shop/osc/index.php?cPath=35 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 er 2005 modell jeg har... hva med mengde. finner jeg det uten og dra bort på vw? Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 mengde med olje du mener?? tror det går rundt 3.5 til 4.5 liter på din bil. hvis du har såppas ny bil BØR du være veldig nøye med oljeskift. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 det er derfor jeg spør dere tenkte det måtte rundt så mye som 3,5-5liter ja. men teit at det selges i 4L dunker må jo nesten kjøpe 2 da, greit og ha påfyll Audi & VW Motorolje Titan Supersyn LL Plus SAE 0W-30, 4l til 428,- ser den grei ut fra den linken du sendte? er vel øverst i midten. eller er den en spesifik annen? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 da fant jeg hvilken olje jeg bør bruke. brukte den søke funksjonen som de har der på oljelagret.no kommer to alternativ TITAN Supersyn PLUS 5W-40 holder 15000 km koster 257,- TITAN Supersyn Longlife Plus 0W-30 holder 50000 km koster 428,- for fire liter tror jeg går for den billigste der trenger vel ikke olje som holder i flere år Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) jepp kjøp denne du TITAN Supersyn Longlife Plus 0W-30 den er fin til din motor, men bytt denne etter ca 10 - 15000 km, er billig forsikring for motoren din det, og husk at du må nullstille service intervall på computer i bilen, men det fikser hvem som helst som har diagnose og pc på verksted Endret 3. oktober 2007 av audifreek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå