Mr D Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Bruker denne koden: RewriteEngine on RewriteRule ^([^/\.]+)/?$ /index.php?side=$1 En er det noen måte å unngå at omskrivingen også funker i undermapper eller subdomener? Har søkt både her og der, og eneste løsningen jeg har funnet er å legge en .htaccess-fil med RewriteEngine off i hver mappe. Er det noen som vet om noen enklere måte å gjøre det på? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Kan ha ny .htaccess fil i undermappene som overskriver. Evt kan du bruke er pre regel så /page/id blir uri istedenfor /id Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Kan ha ny .htaccess fil i undermappene som overskriver.Hadde håpet at jeg slapp det. Det blir flere mapper å holde styr på etter hvert. Evt kan du bruke er pre regel så/page/id blir uri istedenfor /id Ja vel........ Kan noen forklare litt... mod_rewrite er flott når det funker, men jeg sliter skikkelig med å forstå det..... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Rett fra hukommelsen blir det RewriteRule ^page/([^/\.]+)/?$ /index.php?side=$1 men lenge siden jeg har drevet med skikkelig regex. er vel dumt å bruke den regelen der også, passe på så du ikke får noen sikkerhetshull Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Rett fra hukommelsen blir detRewriteRule ^page/([^/\.]+)/?$ /index.php?side=$1 Omskriving av sidenes adresse fungerte dessverre ikke med denne løsningen. Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Prøv med RewriteRule ^page/([/.]+)/?$ /index.php?side=$1 Endret 3. oktober 2007 av Runar0 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Prøv med RewriteRule ^page/([/.]+)/?$ /index.php?side=$1 Takk for forslaget, men det fungerte nok heller ikke for sidene. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Du la vel merke til at de skrev page/det_du_selv_velger i stedet for bare det_du_selv_velger i url'en, vel? (Hvis du skjønner hva jeg mener) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Du la vel merke til at de skrev page/det_du_selv_velger i stedet for bare det_du_selv_velger i url'en, vel? (Hvis du skjønner hva jeg mener) Det så jeg ikke.... Du mener altså å skrive f.eks. domene.com/page/sidenavn ? Prøvde det nå, men med første forslaget fikk jeg siden uten CSS og bilder. På det andre forslaget fikk jeg ikke med filen som skulle inkluderes (404-feil). Endret 3. oktober 2007 av Mr D Lenke til kommentar
Mez Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Pröv å legg til fölgende överst i head <base href="http://www.domene.com/"> Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Pröv å legg til fölgende överst i head <base href="http://www.domene.com/"> Du kan enten gjøre dette, eller bare bruke absolutte URL'er i CSS'en og grafikken på siden din. I.e. bruk adresser som starter på "/": "/gfx/bilde.jpg" istedenfor "gfx/bilde.jpg". Dette er en god vane, og jeg vil si at det er en bedre metode enn å bruke base href. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå