Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

foreldre, kjærester å sånn..

Gjest forrvirra_jente

Anbefalte innlegg

Gjest forrvirra_jente

Skriver som gjestebruker fordi da slipper jeg masse spørsmål på msn osv, som jeg ikke orker akkurat nå. Er slik at jeg har jo en kjæreste, og han var jo på besøk her om dagen, og da hadde vi sex, men ble tatt på fersken av foreldrene mine. da sa pappa at jeg ikke fikk lov til å møte han mer, men det gjorde jeg jo .. og det førte til at vi blei sammen. og i de siste dagene har jeg vært hos han.. og da sier jeg til foreldra mine at jeg er hos venner osv.. Det funka ganske greit, helt til idag. jeg sa at jeg skulle til bestevenninna mi og fikse noe siden hu skulle ha jentekveld idag (vorspiel) .. og så ringte mamma på døra til bestevenninna mi., og da var jo ikke jeg der,, så det ble masse styr osv.. siden jeg egentlig var hos kjæresten min.. Og så kom jeg hjem idag, og da ble foreldra mine sure og sa at jeg fikk aldri mer være med han, og jeg har innestraff hele høstferien .. og kjæresten min ble litt deppa og fikk jo skyldfølelse for at jeg fikk innestraff.. og jeg skjønner jo han vist han ikke vil være sammen med meg pga. foreldrene mine osv.. men jeg vil jo ikke gjøre det slutt for jeg elsker han!! hva skal jeg si til foreldrene mine?? de respekterer jo ikke mine valg (det har de forresten aldri gjort) .. jeg vet ikke hva jeg skal starte med å si for jeg er en svak person og tørr ikke å si noe til foreldrene mine siden jeg er redd at de skal slå meg eller noe sånt.. spessielt pappa.. hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

For det første skal du ikke finne deg i å bli slått. For det andre så skal ikke foreldrene dine bestemme hvem du skal være glad i. For det tredje så bør du "se" litt på hvem du blir glad i, fordi hvis det stemmer at du er en "svak" person så kan du falle i den fellen å velge en "type" mann som du føler deg "trygg" med. Det vil si at han kan være samme type som eks. din far er. :)

Lenke til kommentar

okey velsyns egentlig ikke de har noe som helst rett til å bestemme over deg, men siden du er 15 og ikke 16 kan de fremdeles bestemme over deg.

men syns fremdeles det er veldig dårlig gjort av dem. men de mener det nok ikke vondt.

EDIT slår faren din deg sier du ifra til helse søster- annen voksen du stoler på.

Endret av neoman
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

EDIT slår faren din deg sier du ifra til helse søster- annen voksen du stoler på.

9620559[/snapback]

Ja, si også gjerne i fra til ordensmakten. Det er faktisk ikke lov å slå noen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
men hvordan skal jeg si det til foreldrene mine at jeg har faktisk lyst til å beholde typen min??

9620679[/snapback]

Bare si det! Og ikke la deg dra inn i diskusjoner som er styrt av andre enn deg selv. :)

Lenke til kommentar
men hvordan skal jeg si det til foreldrene mine at jeg har faktisk lyst til å beholde typen min??

Det funker nok neppe og skrike og hyle og være sint, bare forklar att du nekter å slå opp er pent lite de kan gjøre annet en å gjøre livet surt for deg noe jeg tror de ikke vil.

kan jeg spørre hvorfor de ikke liker han?

Lenke til kommentar

.. (nå kjenner ikke jeg foreldrene dine,) men du får bare prøve å si akkurat det du mener..

Få dem til å skjønne hva du vil, og at du vet at det er det du vil...

Du får bare prøve å... Ja, si akkurat det du mener.. Og hva du mener du har rett til å kunne gjøre.

Og sier de deg grunner for at du ikke skal møte ham?

Hvis ikke, "Dere har ingen grunn!"..

Bare.. Prøv å snakk. :p;)

Lenke til kommentar

Vel.. det første som slår meg.. er følgende..

Foreldra dine møter han første gangen ved å ferske dere i full gang i senga..

Altså ett meget dårlig førsteinntrykk.

Du er 15 og han 16.. kanskje foreldra vil prøve å beskytte deg mot han om du gjorde noe du egentlig ikke ville?

Kanskje saken hadde stillt seg anderledes om du hadde presentert han for foreldrene dine før dere hoppet til køys ?

Tror ikke foreldrene dine vil deg noe vondt, de vil bare beskytte deg.. og så lenge du ikke forteller dem hva du mener og føler så vil det neppe gjøre det noe bedre..

Så først og fremst.. sett deg ned og prat med dem..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...