Gå til innhold

N95 - Problemer med autofokus

perbl

Anbefalte innlegg

Er det bare meg som har fått et håpløst eksemplar, eller sliter N95 med å finne fokus? Jeg har prøvd å ta bilder både utendørs og innendørs i godt lys, og får stort sett bestandig rød markering for fokus. Det meste står på automatikk, og jeg har ikke rørt innstillingene etter at jeg kjøpte telefonen på fredagen.

Frustrerende, bildene jeg har tatt så langt har hvertfall vært langt under kvaliteten på K750-en min, da de fleste er fullstendig ute av fokus og grøtaktige, bortsett fra de få bildene der jeg har klart å få låst fokus korrekt. Jeg har prøvd å ta bilder fra de fleste avstander, og det virker som den sliter skikkelig når ting kommer litt på avstand.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklageligvis ingen hjelp å få av meg. Vil bare legge til at jeg opplever et tilsvarende problem. Autofokusen blir riktignok grønn hos meg, men jeg opplever at veldig mange (kanskje 70%) av bildene jeg tar uansett blir ute av fokus/grøtete. Dette selv om jeg prøver å være veldig stødig på hånden og avventer med å bevege telefonene til mange sekunder etter at bildet er tatt

*edit* ja, jeg har siste firmware

Endret av agep
Lenke til kommentar

Firmware 12.0.013

19-06-07

RM-159

Nokia N95(E2.01)

Den sjekket jeg da jeg først fikk den, og synes å være den nyeste. Da får jeg se om jeg får til en ordning med å prøve en telefon fra en forhandler her i byen (Trondheim) så jeg får sammenlignet så det ikke er fototeknikken det står på :) Bør være en grei sak hvis jeg tilbyr meg å handle en reiselader der i samme slengen, noe som er kjekt å ha liggende på jobb osv mtp batteritiden under aktiv bruk :)

Problemet er at jeg handlet den på impuls i Oslo da den gamle K750-en min tok kvelden, men vil anta at det er en grei sak å sende den til service på egen hånd hvis det skulle vise seg å være nødvendig. Sånn den fungerer er hvertfall ikke kameraet en oppgradering i forhold til gammeltelefonen, litt av motivasjonen min for å handle såpass dyr telefon var jo å ha et lekealternativ til 30D-en, da jeg nylig kvittet meg med kompaktkameraet mitt.

Lenke til kommentar

Da har jeg vært innom forhandler i Trondheim, tok turen innom Telebutikken på torget iom at jeg kjøpte telefonen på Telebutikken på Byporten i Oslo. Må berømme rask og god service, og jeg gikk derfra med en splitter ny telefon plukket fra eske i butikken, noe som gjorde at jeg like godt benyttet anledningen til å kjøpe meg et ekstra minnekort der :)

Den nye telefonen har så langt vist seg langt bedre på å fokusere, har ikke sett på bildene, men får grønn fokus lock adskillig lettere ved de få testene jeg har gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...